skeptic schreef:Er zijn een aantal positieve punten aan te geven, zoals individuele vrijheid, vrije vestiging (ook in andere landen) , Een zo klein mogelijke staat, die moet zorgen voor veiligheid, rechtspraak e.d. .
klinkt goed !
skeptic schreef:Het politieke bedrijf moet worden opgeheven en de rule of people moet plaats maken voor the rule of law.
Betekend dit niet een politiestaat waar het volk niets meer te zeggen heeft ? Klinkt niet goed !
skeptic schreef:Verder is erg belangrijk een vrije markt en een z.g. Laissez faire-kapitalisme, wat wil zeggen dat de staat zich niet of weinig bemoeid met de economie.
Goeie zaak als dat betekent dat men ook zware subsidies of lage belasting tarief zones afwijst.
skeptic schreef:De verzorgingstaat wordt afgeschaft, geen collectivisme, zelf-redzaamheid is erg belangrijk.
Ieder individu heeft de verantwoordelijkheid voor zichzelf en voor zijn gezin te zorgen. Dus werkloosheids-uitkeringen ben ik niet zo voor maar er zijn ook massa's mensen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen of nog slechts beperkt. De staat moet in staat blijven deze mensen te verzorgen.
skeptic schreef:Er zijn ook stromingen binnen het Libertarisme, die zelfs geen ruimte geven aan de minimale klassiek-liberale staat, ook de klassieke taken als politie en justitie zullen dan op de vrije markt worden aangeboden, het grenst hier al aan Anarchisme.
Klinkt allemaal griezelig.
skeptic schreef:Verder hebben ze nog een aantal standpunten zoals het afschaffen van de anti-discriminatie wetgeving en het recht op vrij wapen bezit.
Dit zou een terugval zijn naar amerikaanse toestanden.Daar zit ik nou echt niet op te wachten.
skeptic schreef:En er is forse kritiek op zoals zij het noemen, "het totalitaire karakter van de huidige massademocratie".
??
skeptic schreef:Als je het een beetje oppervlakkig bekijkt lijkt het wel wat, maar als je er wat dieper in duikt zijn er facetten die doen denken aan het Amerika waar de rassen discriminatie nog hoogtij vierde.
Precies
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche