Dat is nier redelijk lijkt me.
Het is maar een naam dat is wel even iets heel anders.
Ook kun je niet alles natrekken wat wordt verteld zouden we dat wel doen, dan waren we niet veel verder dan de onze neven de Chimps gekomen.
Dat is nier redelijk lijkt me.
Ronaldus67 schreef:ik wilde niet flauw doen en deed het verzoek af met de mededeling dat ik ter voorbereiding eerst wel eens een recensie over het boekje online zou lezen.
We mogen aannemen dat de tien die Dieleman in zijn magazine Eyeopener de lezer aanbiedt en hierboven besproken zijn, zorgvuldig zijn afgewogen als de sterkste en beste illustraties van recentelijk vervulde profetieën. Aangezien ze alle tien gemakkelijk konden worden doorzien als geen relevantie hebbend voor onze moderne tijd heeft het vrijwel zeker geen zin om de overige 45 erbij te halen. Indien een christen de tegengestelde mening is toegedaan houd ik me aanbevolen om over welke zogenaamde profetie dan ook mijn gedachten te laten te gaan.Ronaldus67 schreef: 31 aug 2021 13:11 Het moge duidelijk zijn dat ik definitief niet aan het eerder gememoreerde boekje van Dieleman ga beginnen: 70 profetieën over Israël.
Jesaja 66 zal er ongetwijfeld ook in voorkomen. Mogelijk zelfs bovenaan. Slechts één enkele profetie om zijn punt te kunnen maken zou feitelijk voor Dieleman genoeg moeten zijn.
Voor rationeel denkende geseculariseerde mensen is dit inderdaad het geval, maar het gaat niet op voor de orthodoxgelovigen. Bovenstaande statistieken van Israel veranderen bijvoorbeeld snel vanwege dat geseculariseerde Israeliërs weinig of geen kinderen krijgen, terwijl de ultra-orthodoxen 6,7 kinderen per gezin hebben.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 sep 2021 08:54 Wat me opvalt is dat veel van de zegeningen heden ten dage meer een vloek zijn geworden.
Dank voor je commentaar en de genomen moeite. Ik wist dat ik op je kon rekenenRereformed schreef: 02 sep 2021 09:17 Yay, ik heb de bespreking van de tien vervulde profetieën die Dieleman gaf op pagina 11 van Eyeopener nu af. Ze zijn gewogen en te licht bevonden.
Logisch redeneren vanuit een foute premisse, leidt tot de grootste absurditeiten, zeker als men ook nog de uitgesloten derde hanteert, waar dat niet zou moeten. Iets waar heel serieuze mensen nogal snel toe neigen.Rereformed schreef: 02 sep 2021 12:22 En toch kon die Fundi heel koel en bedaard, moet ik zelfs zeggen redelijk, redeneren.
Exact.Peter van Velzen schreef: 03 sep 2021 01:51Logisch redeneren vanuit een foute premisse, leidt tot de grootste absurditeiten, zeker als men ook nog de uitgesloten derde hanteert, waar dat niet zou moeten. Iets waar heel serieuze mensen nogal snel toe neigen.Rereformed schreef: 02 sep 2021 12:22 En toch kon die Fundi heel koel en bedaard, moet ik zelfs zeggen redelijk, redeneren.
Zoals men hier ziet berust het waandenken van Jaap op twee kanjers van foute interpretatie. Allebei ontstaan ze omdat men zich niet neerlegt bij wat objectieve beschouwing aanbiedt.Jaap Dieleman schreef:Jezus zei in Matteüs 24:34: “Voorwaar, Ik zeg u: deze generatie zal niet voorbijgaan voordat al deze dingen zijn vervuld.” Met andere woorden: de generatie die getuige is van de heroprichting van Israël sinds 1948 zal niet voorbijgaan totdat al die dingen zijn vervuld. Volgens de Bijbel duurt een generatie 70-80 jaar, zoals geschreven staat in Psalm 90:10: “De dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, en, indien wij sterk zijn, tachtig jaren.” Het is nu bijna 73 jaar geleden dat Israël op 14 mei 1948 als natie werd gesticht. Als deze redenering klopt, dan is er nog maar 7 jaar over voordat al deze tekenen vervuld zullen zijn. Jij en ik zullen dus de generatie zijn, die de vervulling zal zien van al deze tekenen. Die zeven jaren die nog resten, worden aangeduid als de 70e week (een ‘tijdsweek’ van zeven jaar) in de profetie van Daniël.
Wanneer je dit beseft smelt het dilemma weg of wat er in de bijbel staat nu uit zal komen of niet. Indien het uitkomt en deze gruwelgod bestaat heb ik enkel een reden temeer om vijand van hem te zijn. Anders gezegd, ik gun het Jaap in dat geval om dienaar van de hel te zijn en voor zijn gruwelgod een bureaucraat te zijn zoals we die hebben leren kennen uit recentelijke geschiedenis, maar ik zal niet voor een God buigen die zoiets uitgevonden heeft. Moge hij na zijn dood samen met de Baälpriester een baantje krijgen als kolenstoker voor de hel, totdat hij zijn vingers verbrandt en wijzer wordt. Ik schrap eenvoudig zijn gruwelgod en loof dit leven waar de lucht die ik adem opeens een stuk frisser is. Jaaps boodschap zal volgend jaar op 15 mei al aangepast moeten worden, en over een jaar of tien zal hij aan de stoet christelijke eindtijdclowns worden toegevoegd, maar mijn appèl op de hoogste mensheid zal fier overeind blijven staan. Totdat alle christenen eindelijk boven hun eigen geloof zijn uitgegroeid. Dan zal men denken over de Japen van deze tijd zoals men nu denkt over mensen die zich ooit voor afgodsbeeldjes neerbogen.Jaap Dieleman schreef:Het betreft gruwelijk zware tijden waarbij zeker de helft van de wereldbevolking zal omkomen. De Eerste en Tweede Wereldoorlog zijn hierbij vergeleken kinderspel. Dat is een afschrikwekkend en ontzagwekkend doemscenario. Niemand wil dit ooit meemaken. Ik weet het: dit is lastige materie en de inhoud is ook niet altijd even leuk om te horen, maar haak nog even niet af, want er komt nog een verrassend mooie ontknoping.