Vandaag was mijn eerste vaccinatie voor covid-19 geplanned rond 11 uur. Daarom wilde ik sinemet Innemen rond 10 uur, zodat ik niet te veel zou trillen. Omdat dit wat laat in de ochtend was (ik ben doorgaans al wakker voor de eerste haan kraait (rond 5 uur), besloot ik deze ochtend mijn éérste pil al om 6 uur te nemen. Leuk gepland, maar ik had buiten de Thaise waard gerekend. Ik moest al rond kwart voor acht bij kleindochter Peng achterop de motorfiets.
We stopten eerst nog bij een winkeltje waar Peng onze papieren liet copyeren, en daarna reden we naar . . . .
Ik had gedacht aan een plaatselijk ziekenhuis, maar men had het grootser aangepakt en het winkelcomplex van Robinson ervoor gecharterd. Honderden mensen buiten wachtend en ik verwachtte al een lange zit, toen bleek dat dochter Kiauw een vriend had die bij de organisatie betrokken was, en ons naar de eerste halte begeleidde Daar moesten we op stoeljes met een schrijftafeltje twee formulieren invullen. (ik mijn naam en leeftijd, Peng de rest), en werden daarbij geholpen door assisterende jongelui, en nadat de jongens (er waren ook een paar meisjes, maar die hielpen andere mensen) zeiden dat het zo goed was, gingen we naar het eerste loket.
Daar stond naast de rij een dame van middelbare leeftijd die onze paperassen nogmaals nakeek, voordat we (als vierde in de rij) bij het loket een kaarttje kregen waarmee we naar het volgend loket (met computers) werden gestuurd. Daar werden we - nu als eerste - eerst nog doorverwezen naar de meest rechtse computer waar de Dame wilde weten of ik Thais sprak (een klein beetje), waarna Peng verder het woord voerde. Weer een station verderop.
Eerst vroeg iemand naar mijn leeftijd en toen leidde hij ons de departmentstore binnen (al het andere had (overdekt)buiten plaats gevonden), gaf ons eerst ieder een kaartje met volgnummers 35 en 36 en brachten ons tot voor de draaimolen(buiten gebruik vandaag). waar al een aantal ouderen zat te wachten (op hun prik, dacht ik, maar de meesten bleken al geprikt en wachten het half uur op bijverschijnselen. Er waren tweepriksters met assistenten die administreerden of nieuwe ouderen op gingen halen.
Ik was als vierde aan de beurt bleek en omdat ik weinig Thais spreek kreeg ik via een telefoon in het Engels(niemand vraagt je ooit of je Engels spreekt!) te lezen dat ik na de prik 30 minuten in de “wachtkamer” (een stel stoelen tegenover de priklocatie) moest wachten, mijn hand opsteken als ik ergens last van kreeg en na afloop het formulier aan de “nurse” moest geven. Ik was inmiddels al aan het trillen en de prikster vroeg mij of ik nerveus was, en daarna of ik en previous condition had. (allebei beantwoord met “just Parkinson”). Ik voelde dat er iets koels op mijn arm werd gesmeerd, daarna een heel klein prikje en vervolgens hoe een heel klein pleisterje op mijn arm werd geplakt. Daarna mocht ik dus wachten> Het was 5 over negen! Dus voordat ik aan de volgende sinemet toe was ik al weer thuis!
Voor een (gratis) prikje
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Voor een (gratis) prikje
Ik wens u alle goeds
Re: Voor een (gratis) prikje
En ik maar denken dat hier in Nederland de bureaucratie al jaren genadeloos heeft toegeslagen
Maar wel laat voor je eerste prikje... Voor jou nog geen grand prix, voor 70.000 anderen wel.
Maar wel laat voor je eerste prikje... Voor jou nog geen grand prix, voor 70.000 anderen wel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
jij kreeg een pleister?
gelukzak
gelukzak
Ik begrijp dat de medicatie ervoor zorgt dat je nog redelijk kunt functioneren, maar dat het toch niet alles zaligmakend is.Peter van Velzen schreef: ↑04 sep 2021 07:18 Vandaag was mijn eerste vaccinatie voor covid-19 geplanned rond 11 uur. Daarom wilde ik sinemet Innemen rond 10 uur, zodat ik niet te veel zou trillen. Omdat dit wat laat in de ochtend was (ik ben doorgaans al wakker voor de eerste haan kraait (rond 5 uur), besloot ik deze ochtend mijn éérste pil al om 6 uur te nemen. Leuk gepland, maar ik had buiten de Thaise waard gerekend. Ik moest al rond kwart voor acht bij kleindochter Peng achterop de motorfiets.
Maar deze prik zit erop.
Welke heb je?
Moet je nog weer voor een tweede prik?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Het is een chinees vaccin genaamd Sinopharm. Niet zo effectief als de MNRA-vacins. maar altijd nog te ptefereren boven niets. Mijn vrouw en Pengs' man zijn inmiddels ook gevaccineerd. Onze provincie kwam wat later aan de beurt omdat het geen hotspot was. In oktober krijgen we een tweede.
Ik wens u alle goeds