Duurzaam denken en handelen.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Duurzaam denken en handelen.

Bericht door Maria »

Bewust omgaan met de natuur.
Soms ben ik zo verbaasd over de "logica" van menselijk denken, dat ik twijfel of ik ze wel goed heb verstaan.
Hier gruwelen van het kappen van bomen elders, maar wel energie verspillen, waarvoor je weer opnieuw meer brandstoffen nodig hebt, die je dan ook weer in het buitenland en zelfs aan de andere kant van de wereld gaat halen.

Satire met een boodschap.
Hoe het combineren van de diverse aspecten binnen de praktijk van alledag "duurzaam denken" en "liefde en terug waarderen van de natuur" en "een steentje bij willen dragen" kan leiden tot kort door de bocht denken en hilarische toestanden.

Vul maar in met diverse andere voorbeelden.

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Duurzaam denken en handelen.

Bericht door Rereformed »

Hier zie je hoe ze het in Finland aanpakken.
Probleem is dat je als buitenlander niet weet of dit filmpje satire is, uitgevoerd door robotten die kunnen praten, of echt serieus bedoeld. Misschien kan men het zeggen indien men het voor elkaar krijgt om alle acht minuten aan te horen zonder ertussendoor in slaap te zijn gevallen en zonder slechts te kijken naar de mooie en onschuldige ogen van de premier van Finland in plaats van te luisteren naar wat ze te zeggen heeft. Maar ja, wie lukt zoiets?
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Rereformed schreef: 20 aug 2021 11:45 Probleem is dat je als buitenlander niet weet of dit filmpje satire is uitgevoerd door robotten die kunnen praten of echt serieus bedoeld.
Ik heb 2.5 minuten gekeken.
Mooie toespraak tot zover.
Deze gedachte kwam niet in me op, ook al ben ik door jou gewaarschuwd.
Misschien kan men het zeggen indien men het voor elkaar krijgt om alle acht minuten aan te horen zonder ertussendoor in slaap te zijn gevallen en zonder slechts te kijken naar de mooie en onschuldige ogen van de premier van Finland in plaats van te luisteren naar wat ze te zeggen heeft. Maar ja, wie lukt zoiets?
En je hebt gelijk.
Kun je in het kort in eigen bewoordingen aangeven wat je met dit filmpje dan wel wil zeggen ivm. dit topic onderwerp?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Maria schreef: 20 aug 2021 13:15
Rereformed schreef: 20 aug 2021 11:45 Probleem is dat je als buitenlander niet weet of dit filmpje satire is uitgevoerd door robotten die kunnen praten of echt serieus bedoeld.
Ik heb 2.5 minuten gekeken.
Natuurlijk niet, omdat je het niet tot acht minuten volhield.
Kun je in het kort in eigen bewoordingen aangeven wat je met dit filmpje dan wel wil zeggen ivm. dit topic onderwerp?
Je vraag bevestigt mijn sterke vermoeden dat de boodschap van deze video bij mensen niet aankomt.
Het is juist de bedoeling van dit filmpje om de hele wereld te laten zien dat Finland een lichtend voorbeeld is voor ieder ander land wat betreft duurzaam denken en handelen.
Born OK the first time
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Maria schreef: 20 aug 2021 10:56 Bewust omgaan met de natuur.
Soms ben ik zo verbaasd over de "logica" van menselijk denken, dat ik twijfel of ik ze wel goed heb verstaan.
onderstaande is natuurlijk als kritiek op de EU green deal farm to fork

Afbeelding

https://ist.ac.at/en/news/give-crispr-a-chance/

belangrijk om op te merken dat denk ik zowat iedere belgische universiteit het protest heeft onderschreven.

"We regret the purely process-based interpretation of the legislation by
the Court and conclude that the EU GMO legislation does not correctly reflect the current
state of scientific knowledge."
Laatst gewijzigd door holog op 20 aug 2021 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Rereformed schreef: 20 aug 2021 13:54
Je vraag bevestigt mijn sterke vermoeden dat de boodschap van deze video bij mensen niet aankomt.
Het is juist de bedoeling van dit filmpje om de hele wereld te laten zien dat Finland een lichtend voorbeeld is voor ieder ander land wat betreft duurzaam denken en handelen.
ik herkende de logos van ver ... dus niet moeilijk om de boodschap te begrijpen ... maar ja de manier waarop was wel zeer slaapverwekkend - heb het volledig uit gekeken.

ik weet niet u het met bij de andere mensen is die nog in de bedrijfswereld zitten, maar er toch wel veel rond te doen ... volgens mij is het wel echt beginnen vrij zwaar te boosten een paar maand ne de uitbraak van covid. De audit firma's zijn in elk geval wel overduidelijk op zoek naar hun 'duurzaamheidsmanagers', hopelijk zal het ook opbrengen en zal de boodschap aankomen.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Maria schreef: 20 aug 2021 13:15 Ik heb 2.5 minuten gekeken.
Natuurlijk niet, omdat je het niet tot acht minuten volhield.
Natuurlijk niet. Goed gezien.
En dan nog met mijn kennis van Engels dit vol zien te houden?
Ik was al blij dat ik met moeite het onderschrift kon volgen.
:D
Vermoeden?
Rereformed schreef: 20 aug 2021 11:45 Probleem is dat je als buitenlander niet weet of dit filmpje satire is, uitgevoerd door robotten die kunnen praten, of echt serieus bedoeld.
Dan moet je me ook niet op het verkeerde been zetten door :
Rereformed schreef: 20 aug 2021 11:45 Probleem is dat je als buitenlander niet weet of dit filmpje satire is, uitgevoerd door robotten die kunnen praten, of echt serieus bedoeld.
Missie mislukt dus. 8*)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Maria schreef: 20 aug 2021 14:44 Dan moet je me ook niet op het verkeerde been zetten door :
Missie mislukt dus.
:lol: inderdaad. Die opmerking was bedoeld als een grapje, goed passend op de vorige video die heel grappig was.
In werkelijkheid praten Finnen altijd zo stijf als het om iets serieus gaat en is dit voor hen normaal. Maar ik kan natuurlijk niet verwachten dat iedereen dit weet.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

holog schreef: 20 aug 2021 14:34heb het volledig uit gekeken.
=D>
Born OK the first time
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

wat we echt nodig hebben is natuurlijk om en bij miljoen qubits - gelukkig is dit iets waar de europese unie het blijkbaar wel mee eens is.
google en ibm engageren zich dit te halen tegen 2030.

vreemd genoeg /of niet zijn het juist de zware vervuilers die mee werken en investeren aan de nodige opbouw (van de software).
Plaats reactie