Gratis DVD "The god who wasn't there"

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Baruch schreef:Religie een onschadelijk 'vermaak'? Ik hoop van harte dat je zo lang mogelijk in staat zal zijn deze wensgedachte te koesteren.

Groetjes,

Baruch
Hoeveel mensen zijn er wel niet die hebben gedood voor God, gevast, levenlang celibatiar geleefd hebben. Lekker onschuldig :cry:
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Indien religie iets persoonlijks is, niets opleggends in zich heeft is het onschuldig. Helaas is door de jaren heen gebleken dat dit een onmogelijkheid is in de totale beleving van religie wereldwijd. En ik zie ook nog niet gebeuren dat religie ooit voor ieder religieus mens op deze onschuldige manier beleefd zal gaan worden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

De gemiddelde Amish is minder gewelddadig dan de gemiddelde ongelovige. Er zijn duidelijk verschillen tussen religies en stromingen binnen religies. Als maatschappij zullen we de discussie aan moeten gaan met elke stroming (religieus of niet) die zich niet aan onze maatschappelijke normen wenst te houden.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Rational Response Squad schreef:You may damn yourself to Hell however you would like, but somewhere in your video you must say this phrase: "I deny the Holy Spirit."

Why? Because, according to Mark 3:29 in the Holy Bible, "Whoever blasphemes against the Holy Spirit will never be forgiven; he is guilty of an eternal sin." Jesus will forgive you for just about anything, but he won't forgive you for denying the existence of the Holy Spirit. Ever. This is a one-way road you're taking here.
Flauwekul. Wanneer je het gedeelte opzoekt is duidelijk dat dit betrekking heeft op de houding van Jezus' religieuze tegenstanders: Markus 3:22 "Ook de schriftgeleerden die uit Jeruzalem waren gekomen, zeiden: 'Hij is in de macht van Beelzebul' en 'Het is door de opperdemon dat Hij de demonen uitdrijft'. En ten aanzien van het lasteren van de heilige Geest zegt de tekst: 'Dit is omdat ze zeiden: 'Hij is in de macht van een onreine geest.'

De issue is hier dat de schriftgeleerden waarnamen dat Jezus mensen beter maakte, en weigerden de hand van God daarin te erkennen, hoewel dat volgens hun eigen visie op de werkelijkheid volkomen voor de hand liggen zou zijn. Ze maken van goed werk, duivelswerk. Dat is waar het om gaat bij de zogenaamde 'zonde van de heilige Geest.'

Het is wel leuk om wedergeboren Amerikanen van 'rationele repliek' te voorzien, maar laten ze het dan geinformeerd doen.
Laatst gewijzigd door Theoloog op 19 dec 2006 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcus Scaurus
Forum fan

Bericht door Marcus Scaurus »

'Maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest, krijgt in alle eeuwigheid geen vergeving, want zo iemand is schuldig aan een onuitwisbaar vergrijp' Aldus mijn NBV Bijbel. Mijn interpretatie: Farizeers en Joden zoeken hem op en maken hem uit voor geesteszieke en demon, waarop Jezus in een van zijn gebruikelijke woedeaanvallen zegt dat zij die lastertaal tegen de heilige Geest (en dus indirect ook hemzelf) spreekt, geen vergeving krijgt. Aangezien dit ik meerdere malen gedaan heb, is er geen vergeving meer mogelijk en kunnen al die knevelchristenen en evangelisten optyften. Heilige Geest, je kan mijn pik zuigen.
All men by nature desire knowledge - Aristoteles
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Marcus Saurus schreef;
Heilige Geest, je kan mijn pik zuigen.
Dit vind ik een demonstratie van afvalligheid op kleuterniveau.
Doorgaans gebruik je betere argumenten.
Vanwaar deze manifestatie? Woede?
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Baruch schreef:
sjun schreef:... Een onschadelijk vermaak zolang dit niet resulteert in buitensluiting en claiming van de openbare ruimte.
Religie een onschadelijk 'vermaak'? Ik hoop van harte dat je zo lang mogelijk in staat zal zijn deze wensgedachte te koesteren.

Groetjes,

Baruch
Je las zeker over de randvoorwaarden tot verlening van de status van onschadelijk heen toen je reageerde. Ik woon in Amsterdam en daar is het al even nodig om te gaan ageren tegen de (zelf)islamisatie die met name vanuit de Partij van de Arbeid plaatsvindt. Dit heeft er toe geleid dat maatschappelijke misstanden geridiculiseerd, overschreeuwd of getaboeïseerd werden terwijl een bepaalde groep gelovigen zich kennelijk boven de maatschappelijke kritiek op persoonlijk functioneren verheffen kon.

Wellicht helpt een politieke correctie met de voeten vorkomen dat er een uittocht uit de stad plaatsvindt van iets meer draagkrachtige mensen die wat verder vooruit durven/kunnen/willen zien.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Laten we dit topic nu niet laten verzanden in een debat over de Amsterdamse PVDA politiek maar ons houden aan reacties op de DVD.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Marcus Scaurus schreef:'Maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest, krijgt in alle eeuwigheid geen vergeving, want zo iemand is schuldig aan een onuitwisbaar vergrijp' Aldus mijn NBV Bijbel. Mijn interpretatie: Farizeers en Joden zoeken hem op en maken hem uit voor geesteszieke en demon, waarop Jezus in een van zijn gebruikelijke woedeaanvallen zegt dat zij die lastertaal tegen de heilige Geest (en dus indirect ook hemzelf) spreekt, geen vergeving krijgt. Aangezien dit ik meerdere malen gedaan heb, is er geen vergeving meer mogelijk en kunnen al die knevelchristenen en evangelisten optyften. Heilige Geest, je kan mijn pik zuigen.
Het gaat niet om lastertaal, suffie. Het gaat erom dat ze voor hun ogen zien gebeuren dat het koninkrijk Gods aanbreekt (volgens Jezus en de evangelist dan) en dit tot duivelswerk verklaren om maar aan de conclusie te ontsnappen dat God hier op een bijzondere wijze aan het werk is.

De paralleltekst in Mattheus en Lukas gebruikt nog een volgende argument: Mattheus 12:27: "En indien Ik door Beelzebul de demonen uitwerp, door wie werpen uw zonen hen dan uit? Daarom zullen die u oordelen."

M.a.w. de leerlingen van de Farizeeen (een wijdvertakte godsdienstige stroming binnen het Judaisme) werden door diezelfde Farizeeen geleerd hoe ze exorcisme moesten plegen. Ze meten dus met twee maten.

Het lasterlijke zit 'm erin dat ze het werk van God tot duivelswerk verklaren. Je moet deze uitspraak zien binnen een Judaistische wereldbeschouwing. Aan het eind der tijden zou God de daden van de mensen beoordelen. Joden vielen binnen het verbond. Als ze de Tora hadden gehouden, zouden ze worden verwelkomd in het Koninkrijk. Hun tekortkomingen zouden worden vergeven.
heeck
Ontoombaar

Re: Gratis DVD "The god who wasn't there"

Bericht door heeck »

Gerard schreef:Ontvang de gratis DVD "The God who wasn't there"
http://richarddawkins.net/article,425,T ... lenge,The-
http://www.blasphemychallenge.com/
No further comment.
Toch wel een praktische aanvulling:
That's it. We're only giving away 1001 DVDs, so blaspheme now. More questions are answered in the FAQ. View the press release here. View television coverage here.

*Sorry, no free shipping outside the United States on DVDs. But international blasphemers will receive $35 worth of Rational Response Squad radio show downloads instead, or you can opt to pay the $8 shipping and handling for the DVD.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Plaats reactie