Wat een mooie foto's.
Moderator: Moderators
Er zijn wat meer mensen niet zo bekend met de Koran terwijl ook zij hun meningermee larderen om anderen tot onverdraagzaamheiden geweld te manen of recht te praten wat toch als behoorlijk kromverondersteld zou mogen worden.

equilibrist
Voor de minder gezouten mening...
Voor de minder gezouten mening...
Ik eank dat het probleem met de Moslims en de Joden veel te ingewikkeld is om in sondbites te verpakken. Hoe we het ook wenden of keren, beide staten hebben bloed aan hun handen
en zijn nogal geobsedeert door macht. Israel in in die zin niet beter dan Palestina en omgekeerd. Daarbij zijn het vooral de leiders van de landen die de shit maken (en dan gewone jongens het laten opknappen).
Het geloof wordt hier misbruikt om belangen veilig te stellen, en arme kansloze jongeren te bewegen tot zelfmoord commando's, zodat de leiders er strak van kunnen genieten.
Het probleem is dat na iedere bloederige aanslag, of iedere aktie van het Israelish leger de situatie weer escaleert, en dat dit net zo lang doorgaat tot er van buitenaf een interventie plaats vind, of er een totale oorlog uitbreekt, waar honderdduizenden mensen het leven leggen.
Ik heb een paar dagen geleden een reportage gezien over Cuba. Fidel aanhangers werden geintervieuws en blaatte de staatspropaganda monotoon uit.
Ik nam het niet serieus, totdat ik een klein kind hoorde roepen de revolutie of de dood.
Dit schokte me. Een kind van vijf jaar al vergiftigd met de frustraties van ouderen.
en zijn nogal geobsedeert door macht. Israel in in die zin niet beter dan Palestina en omgekeerd. Daarbij zijn het vooral de leiders van de landen die de shit maken (en dan gewone jongens het laten opknappen).
Het geloof wordt hier misbruikt om belangen veilig te stellen, en arme kansloze jongeren te bewegen tot zelfmoord commando's, zodat de leiders er strak van kunnen genieten.
Het probleem is dat na iedere bloederige aanslag, of iedere aktie van het Israelish leger de situatie weer escaleert, en dat dit net zo lang doorgaat tot er van buitenaf een interventie plaats vind, of er een totale oorlog uitbreekt, waar honderdduizenden mensen het leven leggen.
Ik heb een paar dagen geleden een reportage gezien over Cuba. Fidel aanhangers werden geintervieuws en blaatte de staatspropaganda monotoon uit.
Ik nam het niet serieus, totdat ik een klein kind hoorde roepen de revolutie of de dood.
Dit schokte me. Een kind van vijf jaar al vergiftigd met de frustraties van ouderen.
Goh, heeft Katsav of Olmert opgeroepen tot het direct plegen van aanslagen op burgers? Overigens, sinds wanneer zijn het alleen Joden in Israel die het doen?Ik eank dat het probleem met de Moslims en de Joden veel te ingewikkeld is om in sondbites te verpakken. Hoe we het ook wenden of keren, beide staten hebben bloed aan hun handen
Sinds wanneer pleegt Israel doelgericht zelfmoordaanslagen op burgerdoelen?Het geloof wordt hier misbruikt om belangen veilig te stellen, en arme kansloze jongeren te bewegen tot zelfmoord commando's, zodat de leiders er strak van kunnen genieten.
Oh, sinds wanneer is dit gebeurd?Het probleem is dat na iedere bloederige aanslag, of iedere aktie van het Israelish leger de situatie weer escaleert, en dat dit net zo lang doorgaat tot er van buitenaf een interventie plaats vind, of er een totale oorlog uitbreekt, waar honderdduizenden mensen het leven leggen.
Dit heeft niets met het MO te maken.Ik heb een paar dagen geleden een reportage gezien over Cuba. Fidel aanhangers werden geintervieuws en blaatte de staatspropaganda monotoon uit.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Nee die walsen met buldozers door huizen van gezinnen en militairen schieten op alles wat beweegt inclusief kinderen.Sararje schreef:Goh, heeft Katsav of Olmert opgeroepen tot het direct plegen van aanslagen op burgers? Overigens, sinds wanneer zijn het alleen Joden in Israel die het doen?Ik eank dat het probleem met de Moslims en de Joden veel te ingewikkeld is om in sondbites te verpakken. Hoe we het ook wenden of keren, beide staten hebben bloed aan hun handen
Zo'n beetje iedere dag.Sinds wanneer pleegt Israel doelgericht zelfmoordaanslagen op burgerdoelen?Het geloof wordt hier misbruikt om belangen veilig te stellen, en arme kansloze jongeren te bewegen tot zelfmoord commando's, zodat de leiders er strak van kunnen genieten.Oh, sinds wanneer is dit gebeurd?Het probleem is dat na iedere bloederige aanslag, of iedere aktie van het Israelish leger de situatie weer escaleert, en dat dit net zo lang doorgaat tot er van buitenaf een interventie plaats vind, of er een totale oorlog uitbreekt, waar honderdduizenden mensen het leven leggen.
Heeft daar (indirect) wel mee te maken, daar worden kinderen ook van kleinsafaan geindoctrineert dat de vijand de oorzaak is voor hun misery.Dit heeft niets met het MO te maken.Ik heb een paar dagen geleden een reportage gezien over Cuba. Fidel aanhangers werden geintervieuws en blaatte de staatspropaganda monotoon uit.
Tenlostte, jou geleuter dat de Israeliers de heiligheid zelve zijn, en de Palestijnen de ongewassen terroristen is lulkoek. Het zijn crimelen aan beide kanten, die hun doelen schrijven in het bloed van het volk dat naar hen luistert.
Edit: quotes goedgezet
Sararje, ik had nu niet de indruk dat lightbulb het over Israel had, integendeel. Overigens is het wellicht passend het Israelisch-Palestijnse conflict een aparte thread te geven of te vervolgen in die van de documentaire die Marc heeft gepost teneinde niet al te off-topic te geraken.Sararje schreef:Sinds wanneer pleegt Israel doelgericht zelfmoordaanslagen op burgerdoelen?Het geloof wordt hier misbruikt om belangen veilig te stellen, en arme kansloze jongeren te bewegen tot zelfmoord commando's, zodat de leiders er strak van kunnen genieten.
Groetjes,
Baruch
Laatst gewijzigd door Baruch op 19 dec 2006 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
Waaruit blijkt dat hij leutert over Israelische heiligheid?lightbulb schreef: Tenlostte, jou geleuter dat de Israeliers de heiligheid zelve zijn, en de Palestijnen de ongewassen terroristen is lulkoek. Het zijn crimelen aan beide kanten, die hun doelen schrijven in het bloed van het volk dat naar hen luistert.
Emotioneel reageren, doen ze in het midden oosten al genoeg. Gewoon uitlatingen weerleggen met normale argumenten, en niet met emoties s.v.p.
Of wordt je juist emotioneel, omdat de uitlatingen niet te weerleggen zijn?
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
Bah wat een overtrokken emotionele kulargumenten typ je hier. Ten eerste zeg ik nergens at de Israeliers heilig zijn; ten tweede zeg ik nergens dat de Palestijnen ongewassen terroristen zijn; ten derde kom je op mij over als iemand die weinig kennis van zaken heeft (als je niet eens het totale aantal slachtoffers weet van dat hele conflict), ik vraag me af welke inhoudelijke bijdrage jij dan kan leveren in het uitwisselen van nieuwe argumenten. Dat laatste lijkt mij het voornaamste doel van een discussie.Laten we wel wezen: dit gebeurt a) niet lukraak en b) worden huizen pas vernietigd als de familie iets te maken heeft gehad met de aanslag in kwestie en niet ervoor en c) als je kindsoldaten inzet, moet je niet verbaasd staan te kijken als er ook kindslachtoffers vallen.lightbulb schreef:Nee die walsen met buldozers door huizen van gezinnen en militairen schieten op alles wat beweegt inclusief kinderen.Sararje schreef: Goh, heeft Katsav of Olmert opgeroepen tot het direct plegen van aanslagen op burgers? Overigens, sinds wanneer zijn het alleen Joden in Israel die het doen?
Honderduizenden het leven leggen? Het "grappige" is dat dat nog niet eens het totale aantal slachtoffers van beide zijden is van de afgelopen 58 jaar van gerampetamp tussen Israel en Palestijnen en ik tel dan de periode van voor 1948 niet mee. Zuiver gerekend naar het aantal slachtoffers wordt dit conflict buitenproportioneel uitvergroot door jou als je beweert dat er elke dag 100.000en mensen het leven laten.Zo'n beetje iedere dag.Sinds wanneer pleegt Israel doelgericht zelfmoordaanslagen op burgerdoelen? Oh, sinds wanneer is dit gebeurd?En weet je wat nog veel bizarder is, deze denkwijze werd mede gestimuleerd door giften van de EU.Heeft daar (indirect) wel mee te maken, daar worden kinderen ook van kleinsafaan geindoctrineert dat de vijand de oorzaak is voor hun misery.Dit heeft niets met het MO te maken.Tenlostte, jou geleuter dat de Israeliers de heiligheid zelve zijn, en de Palestijnen de ongewassen terroristen is lulkoek. Het zijn crimelen aan beide kanten, die hun doelen schrijven in het bloed van het volk dat naar hen luistert.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Re: Wat een mooie foto's.
http://www.saloua.nl/vrouwen/viewtopic.php?t=1866
http://www.theage.com.au/ftimages/2003/ ... 79144.html
http://www.i-20.com/artist.php?artist_id=19
Ik had eigenlijk de bedoeling om het verschil van uitwerking op ieder persoon te benadrukken.
De eerste serie is een gruwel voor mij, een walgelijke serie.
De tweede serie fascineren mij.
Ik zou liever als persoon in de openbare ruimte toevallig tegen de tweede serie aanlopen dan de eerste.
Religieuze moslims dus net andersom, moslima's gaan soppen van de eerste serie en raken opgewonden en woedend van de tweede (of ze er gelijktijdig bij gaan soppen laat ik maar in het midden).
http://www.theage.com.au/ftimages/2003/ ... 79144.html
http://www.i-20.com/artist.php?artist_id=19
Ik had eigenlijk de bedoeling om het verschil van uitwerking op ieder persoon te benadrukken.
De eerste serie is een gruwel voor mij, een walgelijke serie.
De tweede serie fascineren mij.
Ik zou liever als persoon in de openbare ruimte toevallig tegen de tweede serie aanlopen dan de eerste.
Religieuze moslims dus net andersom, moslima's gaan soppen van de eerste serie en raken opgewonden en woedend van de tweede (of ze er gelijktijdig bij gaan soppen laat ik maar in het midden).
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Volgens de Koran worden alle goede en slechte daden gewogen op de goddelijke weegschaal. Welke kant de weegschaal uitslaat bepaalt of iemand naar het eeuwige vuur gaat of het paradijs.Baruch schreef:Devious, wat bedoel je hier precies mee?Devious schreef:...en voor degene die niet strijdt voor 'de zaak van Allah' hangt het allemaal af van de weegschaal der gerechtigheid.
‘101:6. Dan zal hij, wiens schalen zwaar zijn, Een aangenaam leven genieten. Doch hij, wiens schalen licht zijn, Zijn toevlucht zal Hawi'jah (de hel) zijn.’
Maar wie strijd voor 'de zaak van Allah', en doodt en gedood wordt, zal meteen opgenomen worden in het paradijs.
4:74. Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.’
‘4:95. Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning.’
‘9:20. Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren. Hun Heer geeft hun blijde tijdingen van Zijn barmhartigheid en van welbehagen en van tuinen waarin een blijvende zaligheid voor hen zal zijn.’
‘3:169. En denkt niet over degenen, die terwille van Allah zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.’
9:111. Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood -
Vooral mensen die in hun leven veel gezondigd hebben, zoals Mohammed Atta (was verslaafd aan hoeren en alcohol), is de dood op het slagveld de enige manier om in de hemel te komen.
Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)