Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mcmadtasty
Diehard

Re: Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid

Bericht door Mcmadtasty »

Peter van Velzen schreef: 02 nov 2021 02:57 Waarom de overheid liegt lijkt me vaak wel duidelijk. Men liegt vooral om de eigen verantwoordelijkheid te ontlopen. Om de eigen fouten te verdoezelen, en om retorische redenen, (als ik dit beweer is dat weliswaar niet waar, maar ik win het debat en dat is een goede zaak, Men maakt zichzelf wijs dat het voor "de goede zaak" is. Tot slot liegt men soms omdat men corrupt is, of omdat men niet beseft dat het niet waart is, Datlaatste is formeel, geen leugen, maar als het uitkomt zien de meesten het wel als zodanig. Vooral complotdenkers kunnen zich niet voorstellen-dat zoiets onbewust kan plaats vinden, (terwijl ze zelf niet anders doen!)
Liegen door iemand tegen mensen die hij vertegenwoordigd net als geheimen hebben voor mensen die vertegenwoordigt worden is voedingsbodem voor complottheorieën
Waarom masmacnasty om begrio voor wappies e.d. is waarschijnlijk dezelfde reden als waarom psychologen e,d. dat doen. Je overtuigt iemand niet als je totaal geen begrip voor hem of haar toont, Willen jullie soms niet dat anti-vaxxers ervan overtuigd raken dat ze zich toch beter kunnen laten vaccineren?
Geen begrip hebben leidt alleen maar tot verdeeldheid, dat zie je in beide "kampen" steeds grimmiger worden. Beide kampen schreeuwen al dat ze verantwoordelijk zijn voor de dood van anderen. ( mensen die zich niet laten vaccineren voor de dood van zwakkeren, medici die mensen vermoorden door het vaccin in te spuiten.)
🤔😎😜😁😃😉👍
Mcmadtasty
Diehard

dikkemick schreef: 01 nov 2021 20:19
Mcmadtasty schreef: 01 nov 2021 16:42
De overheid schaart zich achter een persoon die onbetrouwbaar is, werkt met hem samen en verstrekt hem de de hoogst mogelijke functie. Denk je dat de rest dan betrouwbaar overkomt? Ik vindt het niet vreemd dat daar vraagtekens bij gezet worden.
Let wel, ik wil niets beweren in wat ook maar enigzins op complot duidt. Doch zelf doen ze m.i. het tegenovergestelde van betrouwbaar overkomen. Ze wekken met hun gedogen meer de indruk onder één hoedje te spelen.
Dat deze overheid er (deels) een potje van maakt zijn we eens met elkaar. Dat heeft m.i. m.n. te maken met media en aandacht. Hoe profileer ik mijzelf als minister? Hoe krijg ik de meeste sympathie (en dus stemmen). Met inhoud alleen lukt dat niet altijd (PVV) dus ga de populistische toer op, zonder verder met gedegen oplossingen te komen.
Rutte is handig en weet als geen ander iedereen te bespelen. En dat gaat dan soms gepaard met een leugen. En dat vind ook ik erg spijtig. Eerlijk duurt het langs lijkt dan bij Rutte zelfs niet op te gaan, want hij zit er nog. Maar is dit alles onderdeel van een den haag complot? Een rechts blok complot? Een VVD complot? Ik denk dat Rutte grotendeels alleen staat met zijn doorzichtige en doortrapte trucjes. De partij hoort zich weliswaar achter de leider te scharen, maar dit is onderdeel van het politieke spel. Doen ze bij iedere partij. Dus dat e.e.a. niet betrouwbaar overkomt ben ik helemaal met je eens.
Dank je wel voor het begrip.
🤔😎😜😁😃😉👍
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 02 nov 2021 02:57
Waarom masmacnasty om begrio voor wappies e.d. is waarschijnlijk dezelfde reden als waarom psychologen e,d. dat doen. Je overtuigt iemand niet als je totaal geen begrip voor hem of haar toont, Willen jullie soms niet dat anti-vaxxers ervan overtuigd raken dat ze zich toch beter kunnen laten vaccineren?
Wat mij betreft benoem je hier de kern van deze hele discussie.

Dit is waar het vooral de laatste tijd aan ontbreekt: begrip voor elkaar. Mensen zijn niet zomaar "wappie" geworden, of omgekeerd: een blind schaap zoals gevaccineerden dan weer genoemd worden.

Mensen hebben hun redenen waardoor het wantrouwen is ontstaan en Mcandtasy heeft die heel duidelijk verwoord.

Je kunt statistisch vaststellen dat Mcandtasty gelijk heeft dat wantrouwen in de overheid een oorzaak is voor scepsis over vaccins.
Wereldwijd zie je een zeer sterk verband tussen vaccinatie graad en vertrouwen in de overheid. In Rusland (het land met het 1e vaccin), is maar 1/3 van de bevolking ingeënt. Sommige Amerikaanse staten, scoren niet beter. Scandinavië scoort dan weer erg hoog.

Wat mij betreft zien we hier een maatschappelijk probleem dat (tot mijn grote verdriet) voor een groot deel op het bord van de ziekenhuizen terecht is gekomen. We gaan dit niet oplossen door mensen uit te sluiten en als wappie weg te zetten, maar door de wortels van dit wantrouwen weg te nemen. Eentje daarvan is het feit dat een aantal politici na een aantal zeer pijnlijke onthullingen nog steeds op het pluche zitten.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Sommigen hebben er blijkbaar moeite mee om de naam Mcmadtasty goed te spellen. Enfin .....

Ook ik vind de bijdrage van Mcmadtasty hier waardevol. Mensen hoeven niet altijd afwegingen te hebben die passen in de mainstream.

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Mcmadtasty schreef: 01 nov 2021 23:39
lost and not found yet! schreef: 01 nov 2021 22:34
Mcmadtasty schreef: 01 nov 2021 08:12

De debatten waar ik het over heb waren serieuze debatten, dus ja.
En hoe bepaal jij dat dan?
wat voor spelletje ben je aan het spelen?
Ik speel helemaal geen spelletje! Ik vraag je op welke gronden jij deze debatten serieus vond! Jij bent toch zo zeker van de onbetrouwbaarheid van de overheid? Dan mag ik daar toch om vragen?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

'De' overheid is een heel breed begrip. Je kunt niet zomaar stellen dat alle overheidsinstanties inclusief ambtenaren onbetrouwbaar zijn.
Welke instanties wel en welke niet?
Welke topambtenaren wel en welke niet?
Welke politici wel en welke niet?
Sinds wanneer zijn ze onbetrouwbaar?
Zijn ze onbetrouwbaarder dan vroeger?
Mcmadtasty
Diehard

lost and not found yet! schreef: 02 nov 2021 22:54
Mcmadtasty schreef: 01 nov 2021 23:39
lost and not found yet! schreef: 01 nov 2021 22:34

En hoe bepaal jij dat dan?
wat voor spelletje ben je aan het spelen?
Ik speel helemaal geen spelletje! Ik vraag je op welke gronden jij deze debatten serieus vond! Jij bent toch zo zeker van de onbetrouwbaarheid van de overheid? Dan mag ik daar toch om vragen?
Onbetrouwbaarheid van de overheid heeft niets met op welke gronden ik debatten serieus vind.
Onbetrouwbaarheid heeft met liegen te maken. Dat er gelogen is overduidelijk. Lijjkt me niet zo moeilijk.
🤔😎😜😁😃😉👍
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Niemand is roomser dan de paus.
holog
Diehard

Bericht door holog »

ik denk niet dat er hier ook maar iets kan gezegd worden dat Mcmadtasty van gedacht gaat doen veranderen
gerard_m schreef: 02 nov 2021 22:08 Wat mij betreft benoem je hier de kern van deze hele discussie.

Dit is waar het vooral de laatste tijd aan ontbreekt: begrip voor elkaar. Mensen zijn niet zomaar "wappie" geworden, of omgekeerd: een blind schaap zoals gevaccineerden dan weer genoemd worden.

Mensen hebben hun redenen waardoor het wantrouwen is ontstaan en Mcandtasy heeft die heel duidelijk verwoord.

Je kunt statistisch vaststellen dat Mcandtasty gelijk heeft dat wantrouwen in de overheid een oorzaak is voor scepsis over vaccins.
Wereldwijd zie je een zeer sterk verband tussen vaccinatie graad en vertrouwen in de overheid. In Rusland (het land met het 1e vaccin), is maar 1/3 van de bevolking ingeënt. Sommige Amerikaanse staten, scoren niet beter. Scandinavië scoort dan weer erg hoog.

Wat mij betreft zien we hier een maatschappelijk probleem dat (tot mijn grote verdriet) voor een groot deel op het bord van de ziekenhuizen terecht is gekomen. We gaan dit niet oplossen door mensen uit te sluiten en als wappie weg te zetten, maar door de wortels van dit wantrouwen weg te nemen. Eentje daarvan is het feit dat een aantal politici na een aantal zeer pijnlijke onthullingen nog steeds op het pluche zitten.
er is hier precies toch ergens sprake van een circel redening .. de rode kaart van leugens trekken - maar ter zelfde tijd kei-hard voor een
"post-truth politiek" opperen (wetenschappen is niets meer dan een andere opinie ,facts don't matter, ... )
a post-truth pandemic : from post-truth to post-trust ??

wat is de 'grond' van het probleem sociale ongelijkheid (/versnelde technlogie , ... ) ?????
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Mcmadtasty
Diehard

holog schreef: 03 nov 2021 13:02
ik denk niet dat er hier ook maar iets kan gezegd worden dat Mcmadtasty van gedacht gaat doen veranderen

Ik denk niet dat Peter het erover heeft mij te willen overtuigen.......
🤔😎😜😁😃😉👍
Mcmadtasty
Diehard

gerard_m schreef: 02 nov 2021 22:08
Wat mij betreft benoem je hier de kern van deze hele discussie.

Dank je voor je bijdrage en het begrijpen
🤔😎😜😁😃😉👍
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 02 nov 2021 22:08 Wat mij betreft zien we hier een maatschappelijk probleem dat (tot mijn grote verdriet) voor een groot deel op het bord van de ziekenhuizen terecht is gekomen. We gaan dit niet oplossen door mensen uit te sluiten en als wappie weg te zetten, maar door de wortels van dit wantrouwen weg te nemen. Eentje daarvan is het feit dat een aantal politici na een aantal zeer pijnlijke onthullingen nog steeds op het pluche zitten.
het probleem is dat je op de verkeerde schiet

de overheid zorgt er enkel voor dat je het vaccin gratis kunt krijgen
het is de medische sector die je niet vertrouwt als je geen vaccin wil, niet de politici. die zorgen enkel voor wanbeleid (bv de zinloze jojo tussen versoepeling en verstrenging)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 03 nov 2021 14:42 De overheid zorgt er enkel voor dat je het vaccin gratis kunt krijgen.
Dat is gewoon niet waar.,
De overheid neemt allerlei maatregelen waardoor mensen onder druk worden gezet om zich te laten inenten.
Formeel is er geen dwang, maar indirect is die er wel degelijk
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 14:54
appelfflap schreef: 03 nov 2021 14:42 De overheid zorgt er enkel voor dat je het vaccin gratis kunt krijgen.
De overheid neemt allerlei maatregelen waardoor mensen onder druk worden gezet om zich te laten inenten.
Maar t is verdomme hoognodig! We hebben te maken met een duidelijk NIEUW virus dat hele maatschappijen onwricht. Het beleid is nog veel te vrijblijvend en soft! Ik mis hier wat dictoriale doortastendheid
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 14:54
keuzes hebben consequenties, dat is geen dwang
je niet willen laten vaccineren is een medisch vraagstuk en irrationeel
Plaats reactie