Peter van Velzen schreef: ↑02 nov 2021 02:57
Waarom masmacnasty om begrio voor wappies e.d. is waarschijnlijk dezelfde reden als waarom psychologen e,d. dat doen. Je overtuigt iemand niet als je totaal geen begrip voor hem of haar toont, Willen jullie soms niet dat anti-vaxxers ervan overtuigd raken dat ze zich toch beter kunnen laten vaccineren?
Wat mij betreft benoem je hier de kern van deze hele discussie.
Dit is waar het vooral de laatste tijd aan ontbreekt: begrip voor elkaar. Mensen zijn niet zomaar "wappie" geworden, of omgekeerd: een blind schaap zoals gevaccineerden dan weer genoemd worden.
Mensen hebben hun redenen waardoor het wantrouwen is ontstaan en Mcandtasy heeft die heel duidelijk verwoord.
Je kunt statistisch vaststellen dat Mcandtasty gelijk heeft dat wantrouwen in de overheid een oorzaak is voor scepsis over vaccins.
Wereldwijd zie je een zeer sterk verband tussen vaccinatie graad en vertrouwen in de overheid. In Rusland (het land met het 1e vaccin), is maar 1/3 van de bevolking ingeënt. Sommige Amerikaanse staten, scoren niet beter. Scandinavië scoort dan weer erg hoog.
Wat mij betreft zien we hier een maatschappelijk probleem dat (tot mijn grote verdriet) voor een groot deel op het bord van de ziekenhuizen terecht is gekomen. We gaan dit niet oplossen door mensen uit te sluiten en als wappie weg te zetten, maar door de wortels van dit wantrouwen weg te nemen. Eentje daarvan is het feit dat een aantal politici na een aantal zeer pijnlijke onthullingen nog steeds op het pluche zitten.