Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Ronaldus67
Ervaren pen

Re: Coronavirus - en de onbetrouwbare overheid

Bericht door Ronaldus67 »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 17:19
Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 17:14
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 16:51 kijk eens naar de belastingdienst.
Ik stelde je een concrete vraag, maar krijg een vage verwijzing naar de belastingdienst.
Wat bedoel je nu precies? Heb je het misschien over de misstanden rondom de toeslagenaffaire of over je teruggaaf inkomstenbelasting die je op tijd terug hebt gekregen?

Als je het eerste bedoelt, dan is iedereen het er in dit land toch wel over eens dat dit een schandaal is? Waar zijn de blinden die er achteraan lopen in deze?

Gewoon terug naar mijn vraag: hoe wil jij meer liefde ervaren van de overheid en hen die er blind achteraan lopen?
De belasting dienst is overheid.
Ja en? De belastingdienst is overheid, net als het UWV, de Gemeente, de Sociale Verzekeringsbank het Waterschap, etc. Daar gaan zaken soms heel erg goed en soms heel erg mis.

Weer terug naar mijn vraag: hoe wil jij meer liefde ervaren van deze instanties en van hen die blind achter deze instanties aanlopen?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 17:58
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 17:19
Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 17:14

Ik stelde je een concrete vraag, maar krijg een vage verwijzing naar de belastingdienst.
Wat bedoel je nu precies? Heb je het misschien over de misstanden rondom de toeslagenaffaire of over je teruggaaf inkomstenbelasting die je op tijd terug hebt gekregen?

Als je het eerste bedoelt, dan is iedereen het er in dit land toch wel over eens dat dit een schandaal is? Waar zijn de blinden die er achteraan lopen in deze?

Gewoon terug naar mijn vraag: hoe wil jij meer liefde ervaren van de overheid en hen die er blind achteraan lopen?
De belasting dienst is overheid.
Ja en? De belastingdienst is overheid, net als het UWV, de Gemeente, de Sociale Verzekeringsbank het Waterschap, etc. Daar gaan zaken soms heel erg goed en soms heel erg mis.

Weer terug naar mijn vraag: hoe wil jij meer liefde ervaren van deze instanties en van hen die blind achter deze instanties aanlopen?
Je vervalt in herhalingen.
Dat ik die liefde zou willen stamt niet van mij , maar van jou.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 16:52 De Jodenvervolging was maar wat geneuzel???
Je trekt dit nu uit de context lijkt mij. Het gaat er meen ik om dat tegenstanders van beleid om Covid-19 besmettingen tegen te gaan zichzelf vergelijken met vervolgden en daarmee een parallel naar de Jodenvervolging maken. Dat is is inderdaad geen geneuzel maar een regelrechte gotspe.

Even terug naar de basis.

Covid-19 is een besmettelijke ziekte die als je pech hebt ernstige gevolgen kan hebben. Om druk op de zorg tegen te gaan en de samenleving open te houden zijn er meerdere maatregelen mogelijk:
1. blijf thuis bij ziekte en laat je testen of wat nu ook kan test jezelf.
2. werk indien mogelijk thuis
3. houd anderhalve meter afstand.
4. betracht hygienregels
5. laat je vaccineren als er geen medische reden bestaat om hiervan af te zien.

Het verzet tegen vaccinatie in casu wantrouwen in de overheid is van hetzelfde kaliber als wantrouwen tegen 5G.

Het is niet zo dat ieder die zich laat vaccineren dus ook een volledig vertrouwen in de overheid heeft.
We wonen in Nederland in een parlementaire democratie dat is prettig maar betekend niet steeds een free lunch. Winston Churchill wist dit fijntjes te verwoorden “Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time"
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 16:52
De Jodenvervolging was maar wat geneuzel???
Nee natuurlijk niet! Maar daar wordt mee gestrooid door al die ontevreden protesterende wappie blaaskaken
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Ronaldus67
Ervaren pen

Mcmadtasty schreef: 03 nov 2021 17:34
Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 16:34

Dit laatste vind ik veel te makkelijk. Er is onder sommigen een basaal wantrouwen jegens de politiek welke niet even opgelost gaat worden met het vervangen van bepaalde personen die zogenaamd op het pluche blijven zitten. Vervang de personen die jij op het oog hebt door nieuwe en het probleem is echt nog niet weg!

Zij die de overheid fundamenteel wantrouwen kijken niet per se naar de poppetjes, maar zien de overheid per definitie als een onbetrouwbaar geheel (systeem) ongeacht de personen die erin rondlopen. Hun afkeer is absoluut en onvermurwbaar.

Strikt genomen heb je gelijk dat je voor een goed gesprek elkaar niet op voorhand moet uitsluiten. Maar als het wantrouwen zo groot is als ik hierboven beschrijf, kunnen we nog zo ons best doen, maar zal blijken dat de liefde telkens slechts van één kant komt.
De groep die een fundamenteel wantrouwen heeft is m.i. niet zo groot als het wantrouwen dat zich momenteel manifesteerd.
Ja het wantrouwen is recent sterk toegenomen, maar een stijgende lijn is al veel langer merkbaar. Wantrouwen was er al voor de moord op Fortuyn, maar daarna nam het alleen maar nog meer toe. Voor sommigen is dit wantrouwen fundamenteel geworden.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

doctorwho schreef: 03 nov 2021 18:28
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 16:52 De Jodenvervolging was maar wat geneuzel???
Je trekt dit nu uit de context lijkt mij. Het gaat er meen ik om dat tegenstanders van beleid om Covid-19 besmettingen tegen te gaan zichzelf vergelijken met vervolgden en daarmee een parallel naar de Jodenvervolging maken. Dat is is inderdaad geen geneuzel maar een regelrechte gotspe.

Even terug naar de basis.

Covid-19 is een besmettelijke ziekte die als je pech hebt ernstige gevolgen kan hebben. Om druk op de zorg tegen te gaan en de samenleving open te houden zijn er meerdere maatregelen mogelijk:
1. blijf thuis bij ziekte en laat je testen of wat nu ook kan test jezelf.
2. werk indien mogelijk thuis
3. houd anderhalve meter afstand.
4. betracht hygienregels
5. laat je vaccineren als er geen medische reden bestaat om hiervan af te zien.

Het verzet tegen vaccinatie in casu wantrouwen in de overheid is van hetzelfde kaliber als wantrouwen tegen 5G.

Het is niet zo dat ieder die zich laat vaccineren dus ook een volledig vertrouwen in de overheid heeft.
We wonen in Nederland in een parlementaire democratie dat is prettig maar betekend niet steeds een free lunch. Winston Churchill wist dit fijntjes te verwoorden “Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time"
Nee de basis is het topic en dat is de onbetrouwbare overheid.
Ronaldus67
Ervaren pen

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 18:20
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 17:19 De belasting dienst is overheid.

Welnee! Ik had het erover dat als slechts één partij zijn best doet om in dialoog te blijven de liefde van een kant komt. Jij reageerde daarop met de opmerking dat je maar weinig liefde van de overheid ervaart en van hen die er blind achteraan lopen.

Aan dat laatste herinner ik je telkens met de vraag op welke manier jij dan graag meer liefde van de overheid zou willen ervaren en van hen die er blind achteraan lopen? Maar het antwoord hierop ontwijk je stelselmatig. Dan laat ik het er maar bij.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En waar en wanneer hebben/hadden we te maken met een betrouwbare overheid? Werd er 10 jaar terug niet gelogen? 20 Jaar terug? In Duitsland misschien? China???
Er is nog nooit zoveel openbaar geweest als in de meest recente tijden
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mcmadtasty
Diehard

Bericht door Mcmadtasty »

Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 18:47
Mcmadtasty schreef: 03 nov 2021 17:34
Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 16:34

Dit laatste vind ik veel te makkelijk. Er is onder sommigen een basaal wantrouwen jegens de politiek welke niet even opgelost gaat worden met het vervangen van bepaalde personen die zogenaamd op het pluche blijven zitten. Vervang de personen die jij op het oog hebt door nieuwe en het probleem is echt nog niet weg!

Zij die de overheid fundamenteel wantrouwen kijken niet per se naar de poppetjes, maar zien de overheid per definitie als een onbetrouwbaar geheel (systeem) ongeacht de personen die erin rondlopen. Hun afkeer is absoluut en onvermurwbaar.

Strikt genomen heb je gelijk dat je voor een goed gesprek elkaar niet op voorhand moet uitsluiten. Maar als het wantrouwen zo groot is als ik hierboven beschrijf, kunnen we nog zo ons best doen, maar zal blijken dat de liefde telkens slechts van één kant komt.
De groep die een fundamenteel wantrouwen heeft is m.i. niet zo groot als het wantrouwen dat zich momenteel manifesteerd.
Ja het wantrouwen is recent sterk toegenomen, maar een stijgende lijn is al veel langer merkbaar. Wantrouwen was er al voor de moord op Fortuyn, maar daarna nam het alleen maar nog meer toe. Voor sommigen is dit wantrouwen fundamenteel geworden.
Ik kan dat niet ontkennen. Echter in je reactie op Gerard gaat het mij om iets anders.
Je geeft daar te kennen, zoals ik het begrijp Dat
"Eentje daarvan is het feit dat een aantal politici na een aantal zeer pijnlijke onthullingen nog steeds op het pluche zitten."
niets uitmaakt en alleen maar betrekking heeft op de groep die fundamenteel wantrouwen.
Ik denk juist dat één van de oorzaken is om fundamenteel te gaan wantrouwen.
🤔😎😜😁😃😉👍
Mcmadtasty
Diehard

dikkemick schreef: 03 nov 2021 16:49 Kijk, wat ik bedoel is dat de Nederlander altijd overal een mening over heeft en deze ook meent te moeten ventileren in Den Haag. protest op protest. Niemand lijkt tevreden. Zeg je A, wil een groep B, maar zeg je B dan wil de andere groep A. En dus moet je een besluit nemen in het algemeen belang. En gezien dit hardnekkige dodelijke virus is dat niet naar ieders tevredenheid,.
Ik vind dus dat het eeuwige gejank in dit land iets minder kan,.
Objectief genomen is de groep die naar volledige vaccinatie schreeuwt het meest ontevreden.
Het grootste deel van de groep mensen die zich niet laat vaccineren protesteerd alleen maar tegen dat wat van hen verlangt wordt en heeft geen enkel bezwaar dat iemand anders zichzelf wel laat vaccineren.

Er wordt gevraagd aan mensen "Willen jullie je laten vaccineren" het antwoord is "nee" om uiteenlopende redenen.

Over het resultaat is men ontevreden en gaat men er beleid op toepassen.
Het beleid heeft niet het gewenste effect en de vraag naar verplichting van vaccinatie wordt groter.
Ik denk niet dat je het zo bedoeld met je uitspraak, maar wel zoals ik het zie.
🤔😎😜😁😃😉👍
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 19:02
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 03 nov 2021 18:20

Welnee! Ik had het erover dat als slechts één partij zijn best doet om in dialoog te blijven de liefde van een kant komt. Jij reageerde daarop met de opmerking dat je maar weinig liefde van de overheid ervaart en van hen die er blind achteraan lopen.

Aan dat laatste herinner ik je telkens met de vraag op welke manier jij dan graag meer liefde van de overheid zou willen ervaren en van hen die er blind achteraan lopen? Maar het antwoord hierop ontwijk je stelselmatig. Dan laat ik het er maar bij.
Je geeft een extra betekenis aan iet wat er niet staat.
Ik ervaar weinig liefde van de overheid en degenen die er blind achterna lopen.
Dat stond er, nergens staat jouw 'stropop' dat ik die liefde mis of begeer.
Ik ontken slechts dat ze bestaat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Wat ik bedoel te zeggen is dat we hier in dit land overal een mening over menen te moeten hebben, ook als we ergens geen verstand van hebben.
Wat zijn de bezwaren om je niet te laten inenten? Zijn dat goed doordachte tegenwerpingen? Zijn de antivaxers goed geïnformeerd? Ik denk het niet. Er zijn uiteenlopende reden om het niet te doen, maar de reden houden 9 van de 10X geen steek. Maar ze lopen vooraan in den Haag met de spandoeken.
Einstein/Mick
Ronaldus67
Ervaren pen

Mcmadtasty schreef: 03 nov 2021 19:15
Ook ik sluit dat niet uit. Maar is het dan de oplossing dat als de bedoelde politici het pluche verlaten het vertrouwen (in de overheid als geheel) automatisch voor deze groep weer is hersteld? Laat ik man en paard noemen. Rutte wordt door een bepaalde groep enorm gewantrouwd. Als hij morgen alsnog vanwege alle pijnlijke onthullingen vertrekt, wordt er dan iets van vertrouwen bij hen die basaal wantrouwend zijn hersteld? Of herhaalt bij hen de riedel zich bij voorbaat wanneer de plek van Rutte door een andere VVD'er wordt ingenomen?
Mcmadtasty
Diehard

Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 19:42
Ook ik sluit dat niet uit. Maar is het dan de oplossing dat als de bedoelde politici het pluche verlaten het vertrouwen (in de overheid als geheel) automatisch voor deze groep weer is hersteld? Laat ik man en paard noemen. Rutte wordt door een bepaalde groep enorm gewantrouwd. Als hij morgen alsnog vanwege alle pijnlijke onthullingen vertrekt, wordt er dan iets van vertrouwen bij hen die basaal wantrouwend zijn hersteld? Of herhaalt bij hen de riedel zich bij voorbaat wanneer de plek van Rutte door een andere VVD'er wordt ingenomen?
Op dit moment denk ik dat het geen oplossing meer is. Zou de achterban direct actie hebben ondernomen had er iets van vertrouwen kunnen ontstaan.
Het kan echter wel een begin zijn om het vertrouwen terug te winnen, door het hier te beginnen een halt toe te roepen . Het duurt langer vertrouwen te winnen dan het kapot te maken.
🤔😎😜😁😃😉👍
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ronaldus67 schreef: 03 nov 2021 19:42
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat het vertrek van politici die bij misstanden en leugens betrokken een voorwaarde is om het vertrouwen te kunnen herstellen. Maar er is veel meer nodig. Het oplossen wordt complex en gaat tijd kosten.

Een "nieuwe bestuurscultuur" gaan opzetten door de mensen die het wantrouwen hebben gevoed, lijkt me onmogelijk. De pyromaan gaat de brand niet blussen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Plaats reactie