Eens.Peter van Velzen schreef: ↑22 nov 2021 00:56 De negatieve invloed van het bedrijfsleven uit zich vooral in de VS waar zowel Democraten als Republiekeinen hun "ziel" hebben verkocht aan campagne-contributies. Met slechts enkele uitzonderingen worden die betaald door grote bedrijven, En verder bezitten ze zelf ook aandelen en handelen er zelfs in nadat ze als commissielid inside informaite hebben gekregen. Baudet is er een brave jongen bij. Hier heeft Rutte een welwillend oor voor Unilever en Shell daar heeft het hele congres ingestemd met een verbod op onderhandelen met de pharmaceutische industrie door Medicare (de ziektekostenverzekering voor ouderen) en de senaat houdt openlijk een opheffing tegen. Waardoor de Amerikanen dubbel zoveel betalen voor medicijnen als wij!
Wat we voor alles moeten voorkomen is dat het heir net zo erg wordt. Gelukkig hebben wij een proportioneel kiessysteem, waardoor er veel meer partijen zijn, die intern ook democratie kennen en die koop je niet zo makkelijk om. Hier zijn de rechters niet grotendeels door één partij aangesteld, En openlijk liberaal of conservatief zijn, en ce corruptie wettig maken, Hopelijk houdt Europa het been stijf. Er waaien al genoeg onfrisse ideeën over. Gelukkig niet gesponsord door bedrijven. Ook Shell is braver dan Exxon/Mobile en een kolenlobbie hebben we dacht ik hier niet.
Hoeveel mag iemand bezitten?
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: Hoeveel mag iemand bezitten?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Misschien een leuke leestip in het licht van dit topic.
Zelfs de ultrarijken hebben er last van: de angst dat je niet genoeg hebt. Ook vrezen ze inbrekers, stalkers of ontvoering. In zijn boek Jackpot belicht Michael Mechanic de onwerkelijke bubbel van de rijken der aarde.
Meer hierover in link en bron NRC
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/11/26/al ... n-a4067021
Zelfs de ultrarijken hebben er last van: de angst dat je niet genoeg hebt. Ook vrezen ze inbrekers, stalkers of ontvoering. In zijn boek Jackpot belicht Michael Mechanic de onwerkelijke bubbel van de rijken der aarde.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Peter van Velzen
- Site Admin
Bedankt Dr, Who Een bijzonder inzichtvol bericht. Wat mij opviel was de overeenkomst met nomplotders, dir ook in een bubbel tetecht zijn gekomen, In zekere zin leven ook gemiddelde burgersin een grote bubbel, waae het zicht op die kleinere bubbels ontbreekt.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat verhaal gaat voornamelijk over de nieuwe rijken.doctorwho schreef: ↑28 nov 2021 11:43 Misschien een leuke leestip in het licht van dit topic.
De families met Oud Geld gaan meestal heel anders met hun geld en welstand om. (ze zijn gemiddeld stellig beschaafder)
De nieuwe rijken zien ze vaak als patsers, waar ze niet graag mee om gaan.
Juist Oud Geld vind ik een probleem. Omdat een groot- grootvader van iemand ooit een stuk grond mocht kopen van iemand anders, mag ik nu voor de rest van mijn leven geen voet op dat stuk frond meer zetten. Ja, dat vind ik bezwaarlijk. Waarom is dat überhaupt erfelijk?
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Omdat we die regels geërft hebben! Als je lang genoeg teruggaat kom je trouwens op een moment uit dat iemand gewoon zei: "Ik (die de andere roversbenden met de zijne versloeg: en zich daarna "koning" noemde) laat het hele land na aan mijn zonen."Henry II schreef: ↑17 aug 2022 22:20 Juist Oud Geld vind ik een probleem. Omdat een groot- grootvader van iemand ooit een stuk grond mocht kopen van iemand anders, mag ik nu voor de rest van mijn leven geen voet op dat stuk grond meer zetten. Ja, dat vind ik bezwaarlijk. Waarom is dat überhaupt erfelijk?
En nee, die was niet beschaafder, Beschaafder waren de schrijvers die de uitspraak op papier hebben gezet en het zwaard niet hanteerden.
Ik wens u alle goeds
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Maar is daar wat mis mee? Dat is toch gewoon een kwestie van iets erven? Tegenwoordig nog heel actueel hoor! Ik laat mijn bezittingen ook achter via mijn testament, heel normaal!Peter van Velzen schreef: ↑18 aug 2022 03:09Omdat we die regels geërft hebben! Als je lang genoeg teruggaat kom je trouwens op een moment uit dat iemand gewoon zei: "Ik (die de andere roversbenden met de zijne versloeg: en zich daarna "koning" noemde) laat het hele land na aan mijn zonen."Henry II schreef: ↑17 aug 2022 22:20 Juist Oud Geld vind ik een probleem. Omdat een groot- grootvader van iemand ooit een stuk grond mocht kopen van iemand anders, mag ik nu voor de rest van mijn leven geen voet op dat stuk grond meer zetten. Ja, dat vind ik bezwaarlijk. Waarom is dat überhaupt erfelijk?
En nee, die was niet beschaafder, Beschaafder waren de schrijvers die de uitspraak op papier hebben gezet en het zwaard niet hanteerden.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Waarom is oud geld een probleem? Wat wil je dan met oud geld doen? Zolang het in de familie en in de testamenten blijft heb jij er niks over te zeggen! Ik snap je standpunt niet zo goed, maar dat kun je ongetwijfeld uitleggen?Henry II schreef: ↑17 aug 2022 22:20 Juist Oud Geld vind ik een probleem. Omdat een groot- grootvader van iemand ooit een stuk grond mocht kopen van iemand anders, mag ik nu voor de rest van mijn leven geen voet op dat stuk frond meer zetten. Ja, dat vind ik bezwaarlijk. Waarom is dat überhaupt erfelijk?
We will dance again!
🔱
🔱
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wat is er mis mee?lost and not found yet! schreef: ↑18 aug 2022 23:29Maar is daar wat mis mee? Dat is toch gewoon een kwestie van iets erven? Tegenwoordig nog heel actueel hoor! Ik laat mijn bezittingen ook achter via mijn testament, heel normaal!Peter van Velzen schreef: ↑18 aug 2022 03:09Omdat we die regels geërft hebben! Als je lang genoeg teruggaat kom je trouwens op een moment uit dat iemand gewoon zei: "Ik (die de andere roversbenden met de zijne versloeg: en zich daarna "koning" noemde) laat het hele land na aan mijn zonen."Henry II schreef: ↑17 aug 2022 22:20 Juist Oud Geld vind ik een probleem. Omdat een groot- grootvader van iemand ooit een stuk grond mocht kopen van iemand anders, mag ik nu voor de rest van mijn leven geen voet op dat stuk grond meer zetten. Ja, dat vind ik bezwaarlijk. Waarom is dat überhaupt erfelijk?
Dus bezit dat je ge-erft hebt van een roverhoofdman vindt jij normaal? Het je toe-eigenen van een land (en van de inwoners die je daarom "onderdanen" noemt) vindt jij normaal?
Ik denk toch van niet, Ik denk dat je gewoon niet goed gelezen hebt!
Dat overkomt veel mensen, die hun eigen kleine - relatief kleine - bezit met dat van de echt grote jongens vergelijken. Ze denken dat die er ook hard voor gewerkt hebben, maar ze hebben er meest anderen voor laten bloeden.
Ik wens u alle goeds
Wie het in bezit heeft is niet het grootste probleem, dat is nu eenmaal wettelijk zo geregeld. Volgens Yuval Noah Harari (Israëlische historicus en professor) begon de ellende toen we overgingen van jager/verzamelaar naar landbouw/stedenbouw. Er is ooit iemand geweest die als eerste palen de grond in sloeg, land afbakende en het stuk grond claimde voor zichzelf. Tel daarbij op de opkomst van de adel en van religieuze leiders. Ze kwamen erachter dat grondgebied leidde tot macht, status en rijkdom. Plotseling moest ook grondgebied beschermd worden tegen vijanden. Er kwam een duidelijke scheiding tussen rijken en arbeiders. Jagers/verzamelaars maakten zich nog niet druk over eigen grondgebied. Ze zwierven van plek naar plek en gebruikten wat voorradig was. Ook werkten ze hooguit 15 uur per week. Maar op termijn moesten ze plotseling hard aan het werk in o.a. landbouw en visserij om te kunnen voldoen aan de hebzucht van de elite. Dat is nog steeds zo. Veel kaarten zijn geschud en daar valt niet veel meer aan te doen. Wil je rijk worden? Dan zal je je nek moeten uitsteken, ondernemer worden, een dosis geluk hebben en hard willen werken.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
En zeker niet aarzelen om je rijkdom te vergaren ten koste van de zwakkeren met behulp van list en bedrog.lanier schreef: ↑19 aug 2022 12:04 Wie het in bezit heeft is niet het grootste probleem, dat is nu eenmaal wettelijk zo geregeld. Volgens Yuval Noah Harari (Israëlische historicus en professor) begon de ellende toen we overgingen van jager/verzamelaar naar landbouw/stedenbouw. Er is ooit iemand geweest die als eerste palen de grond in sloeg, land afbakende en het stuk grond claimde voor zichzelf. Tel daarbij op de opkomst van de adel en van religieuze leiders. Ze kwamen erachter dat grondgebied leidde tot macht, status en rijkdom. Plotseling moest ook grondgebied beschermd worden tegen vijanden. Er kwam een duidelijke scheiding tussen rijken en arbeiders. Jagers/verzamelaars maakten zich nog niet druk over eigen grondgebied. Ze zwierven van plek naar plek en gebruikten wat voorradig was. Ook werkten ze hooguit 15 uur per week. Maar op termijn moesten ze plotseling hard aan het werk in o.a. landbouw en visserij om te kunnen voldoen aan de hebzucht van de elite. Dat is nog steeds zo. Veel kaarten zijn geschud en daar valt niet veel meer aan te doen. Wil je rijk worden? Dan zal je je nek moeten uitsteken, ondernemer worden, een dosis geluk hebben en hard willen werken.
Want het oude spreekwoord zegt:
Eerijk duurt het langst als je rijk wilt worden.
PS.
De Romeinen wisten dat al: De God van de handel was ook de God van de dieven.
Want handel is diefstal.
Handel is overeenkomst. Jij gelukkig met dit must have dingetje, ik met bv. jouw geld. Marktwaarde, heel fair.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑19 aug 2022 13:11En zeker niet aarzelen om je rijkdom te vergaren ten koste van de zwakkeren met behulp van list en bedrog.lanier schreef: ↑19 aug 2022 12:04 Wie het in bezit heeft is niet het grootste probleem, dat is nu eenmaal wettelijk zo geregeld. Volgens Yuval Noah Harari (Israëlische historicus en professor) begon de ellende toen we overgingen van jager/verzamelaar naar landbouw/stedenbouw. Er is ooit iemand geweest die als eerste palen de grond in sloeg, land afbakende en het stuk grond claimde voor zichzelf. Tel daarbij op de opkomst van de adel en van religieuze leiders. Ze kwamen erachter dat grondgebied leidde tot macht, status en rijkdom. Plotseling moest ook grondgebied beschermd worden tegen vijanden. Er kwam een duidelijke scheiding tussen rijken en arbeiders. Jagers/verzamelaars maakten zich nog niet druk over eigen grondgebied. Ze zwierven van plek naar plek en gebruikten wat voorradig was. Ook werkten ze hooguit 15 uur per week. Maar op termijn moesten ze plotseling hard aan het werk in o.a. landbouw en visserij om te kunnen voldoen aan de hebzucht van de elite. Dat is nog steeds zo. Veel kaarten zijn geschud en daar valt niet veel meer aan te doen. Wil je rijk worden? Dan zal je je nek moeten uitsteken, ondernemer worden, een dosis geluk hebben en hard willen werken.
Want het oude spreekwoord zegt:
Eerijk duurt het langst als je rijk wilt worden.
PS.
De Romeinen wisten dat al: De God van de handel was ook de God van de dieven.
Want handel is diefstal.
Verder zei Warren Buffet altijd dat je vooral rijk wordt van sparen. Nou... ga dat maar (deels) afpakken.. dát is nog eens diefstal. En dat doen regeringen. De laatste 20 jaar omdat.je alleen van rente al 4% rendement kon maken, jaja.... forget it.
Dat weet ik nog zo niet. Soms is het grootste probleem nu juist dat de wet het onrecht in stand houdt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Handel kan fair zijn maar is het daarom nog niet. Heel de bankencrisis van 2008 was gebaseerd op overeenkomsten.
Je moet natuurlijk dat geld eerst op een of andere manier vergaard hebben, voor je het kan sparen. Heel wat mensen hebben die kans nooit gekregen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Dan kun je proberen om daar werk van te maken. Maar ik betwijfel of je succesvol zult zijn.