Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Peter van Velzen »

Reidverboden komen altijd te laat. De WHO is bang dat ze er toe zullen leiden dat landen in de toekomst geen nieuwe varianten zullen willen ontdekken, Overigens, een variant 6 x zo besmettelijk is, maar ook 6 x minder hospitaliseringen veroorzaakt, zou je hem juist op de ongevaccineerden los kunnen laten, om zo ook hen te imuuniceren, (niet expres uiteraard maar door hen niets in de weg te leggen) Maar dat zal niet gauw het geval zijn,
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 30 nov 2021 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (niet expres...) toegevoegd
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 28 nov 2021 01:36
dikkemick schreef: 27 nov 2021 11:57 Het wordt tijd om te gaan accepteren dat mensen wel een kunnen overlijden. Is het niet TGV kanker, dan TGV een coronavirus. Nu ligt alle prioriteit op dit virus hetgeen betekent dat andere groepen mensen gaan overlijden.
Je kan de natuur niet 100 procent sturen.
Het probleem is niet het aantal mensend dat overlijdt. Dat is maar 7% meer dan normaal. Het probleem is de veel grotere groep die nog gered kan worden door de dokters en verplegers, Die neemt in veel grotere mate toe. Nu kun je wel zeggen: Laat ze maar doodgaan, maar - als het jouw dierbaren zijn, dan denk je daar wel anders over. Dan zie een échte tweedeling van de samenleving. Hoewel het formeel triage(driedeling) heet. 1. gaat waarschijnlijk toch dood, 2. blijft waarschijnljk toch wel leven, 3. is goed te redden.
Bij gebrek aan beter is dit (triage) een prima optie. Maar ook daar zitten haken en ogen aan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 28 nov 2021 16:08
dikkemick schreef: 27 nov 2021 11:57 Ach, met nu weer een nieuwe variant, die absoluut zeker te weten ook in Nederland op zal duiken (we blijven immers de wereld over reizen) zijn we er de komende jaren nog niet vanaf.
Je kunt scholen of maatschappijen niet blijven sluiten.
Het wordt tijd om te gaan accepteren dat mensen wel een kunnen overlijden. Is het niet TGV kanker, dan TGV een coronavirus. Nu ligt alle prioriteit op dit virus hetgeen betekent dat andere groepen mensen gaan overlijden.
Je kan de natuur niet 100 procent sturen.
Mensen zouden eens kunnen ophouden te weigeren gevaccineerd te worden. Het helpt in heel veel gevallen te vookomen dat patiënten op de IC terecht komen. Mensen zouden zich ook eens kunnen houden aan basisregels, maar zelfs dát blijkt moeilijk. Gisteravond weer een heel feest hiernaast en dat vindt plaats op zoveel plaatsen... En ondertussen mensen die ernstig aan iets anders moeten worden geholpen maar wachten en als het een beetje wil: creperen vanwege voornoemd volk dat IC's bezet.

En opmerkelijk: er is zoveel analogie met alles rond klimaat en milieu. Daar zie hetzelfde. Een zekere groep deugt simpelweg niet. Nou, die hoeven van mij niet met prioriteit gered te worden.
Tegen virusvarianten valt niet op te inenten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 29 nov 2021 01:45 Reidverboden komen altijd te laat. De WHO is bang dat ze er toe zullen leiden dat landen in de toekomst geen nieuwe varianten zullen willen ontdekken, Overigens, een variant 6 x zo besmettelijk is, maar ook 6 x minder hospitaliseringen veroorzaakt, zou je hem juist op de ongevaccineerden los kunnen laten, om zo ook hen te imuuniceren, Maar dat zal niet gauw het geval zijn,
Ik hoop wel dat ik het laatste verkeerd begrepen heb.

Het opzettelijk besmetten van mensen is nogal een daad.
De laatste maal was dat in de VS, maar die kwalijke praktijk is dacht ik al heel lang gestopt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Het is wel logisch dat de teststraten overbelast worden. Iedereen die een QR wil krijgen zonder zich te laten vaccineren, die laat zich besmetten om daardoor een QR code te krijgen. Je kunt het zelfs per post laten bestellen, een buisje met corona virus erin. En dat hoor ik van veel kanten dat dit zo gebeurt. Ik hoor hier zelfs van een gezin in mijn dorp. Gescheiden ouders, vader is wappie en faliekant anti-vaccinatie. Hij neemt de kinderen expres mee naar vrienden om ze daar te laten besmetten. Vervolgens weten ze 100% zeker dat ze positief zullen zijn (hebben thuis al getest), maar toch wachten ze met GGD testen tot na de voetbalwedstrijd op Zaterdag. Want het is toch zielig dat de kinderen dat zouden moeten missen. En nog een leuk verhaal, ook via vrienden gehoord. Een doktersassistent loopt in de AH en ziet daar iemand lopen die ze de vorige dag positief hadden getest. Zij loopt naar de manager van de winkel en vertelt hem dit. De manager bedenkt zich geen moment, sluit de winkel luiken en roept om 'Dames en heren, ik weet dat er hier iemand in de winkel loopt die positief is getest op Corona, zou die naar de balie willen komen' En dat werkt, er komen 8 mensen naar de balie. Al zou dit laatste slechts een sterk verhaal zijn, wat ik niet direct geloof, dan nog is het heel reëel. Mensen die willens en wetens zich laten besmetten, en vervolgens gewoon doorgaan met anderen besmetten, dat is blijkbaar heel normaal. Wat het kabinet ok doet of zegt, als de bevolking zich niet houdt aan de afspraken, dan krijg je dit soort zaken. Natuurlijk hadden ze niet zo snel moeten versoepelen, maar de verantwoordelijkheid ligt niet bij het kabinet, maar bij het volk om te handelen n.a.v. de adviezen. Waarom deed iedereen bijv. zijn mondkapje af toen het mocht? Omdat ze een excuus hadden dit te doen, tegen beter weten in. Misschien is het enige wat helpt een oversterfte van 100.000 Nederlanders om de wappies en anderen te laten nadenken. Wie niet horen wil moet maar voelen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Henry II schreef: 29 nov 2021 09:46Wat het kabinet ook doet of zegt, als de bevolking zich niet houdt aan de afspraken, dan krijg je dit soort zaken.
Er zijn echter geen afspraken gemaakt.
Daarvoor moet de andere partij ook zijn geraadpleegd en ingestemd.
Wat er nu ligt zijn verordeningen, dat kan men echt geen afspraken noemen.

Ook zou de overheid wat meer de hand in eigen boezem moeten steken in plaats van overal de burger maar de schuld van te geven.
Toen het autoracen op Zandfort door ging (omdat er mensen met geld achter zaten) was mijn laatste beetje vertrouwen in de deze Overheid pleitte.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 nov 2021 10:00 Er zijn echter geen afspraken gemaakt.
Dan zou je het referendum moeten invoeren (wat mij trouwens een goed idee lijkt). De uitkomst is waarschijnlijk een veel hardere lockdown (die dus ook veel korter duurt). Al sinds het begin van corona, is een meerderheid voor strenger beleid.

Nu beslissen de mensen die wij gekozen hebben om ons te vertegenwoordigen. In die zin is het wel een afspraak: we hebben hen bij de verkiezingen een mandaat gegeven.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Henry II schreef: 29 nov 2021 09:46 Misschien is het enige wat helpt een oversterfte van 100.000 Nederlanders om de wappies en anderen te laten nadenken. Wie niet horen wil moet maar voelen.
ook dat gaat niet helpen. Cijfers die slecht uitkomen, noemt men vervalst.
Er zijn zelfs mensen die hun eigen corona ontkennen als ze aan de beademing worden gelegd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 29 nov 2021 12:27
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 nov 2021 10:00 Er zijn echter geen afspraken gemaakt.
Dan zou je het referendum moeten invoeren (wat mij trouwens een goed idee lijkt). De uitkomst is waarschijnlijk een veel hardere lockdown (die dus ook veel korter duurt). Al sinds het begin van corona, is een meerderheid voor strenger beleid.

Nu beslissen de mensen die wij gekozen hebben om ons te vertegenwoordigen. In die zin is het wel een afspraak: we hebben hen bij de verkiezingen een mandaat gegeven.
Een referendum is niet bruikbaar dat duurt gewoon veel te lang.

De democratie werkt hier ook weer eens niet.
Hebben we deze mensen hiervoor een mandaat gegeven? Ik denk van niet.
Ook heeft meer dan 90% van de huidige politici gewoon nauwelijks kennis van zaken.

De overige 10% is vaak onwillig om echte maatregelen te nemen.

Het lucht verkeer zou grotendeels plat moeten en wat nog aankomt dient echt echt gecontroleerd te worden.
Is er een positief of verdacht geval net als bij schepen iedereen en alles in strikte afzondering. (inclusief de bemanning)
Het lucht verkeer is namelijk bij uitstek een wereldwijde verspreider van dit soort besmettingen.
(Nu stuurt men verdachte gevallen meestal naar huis, met de mededeling daar een tijdje binnen te blijven, ja dat zal opschieten. :( )

Dit soort daadkracht ontbreekt helaas volledig, men geeft liever de schuld aan de mensen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mee eens... je zou dit prima Europees kunnen regelen (dat hadden we zelfs al kunnen doen toen de hele ellende vorig jaar begon).
Alles wat de EU in of uitgaat: testen en in strike quarantaine.
Het zou trouwens alleen werken als je dit permanent zou doen, want zodra een nieuwe variant in een steekproef wordt ontdekt, is hij waarschijnlijk al verspreid.

Quarantaine is het klassieke middel on een epidemie in te dammen en is sowieso een lachertje hier. De helft van de mensen met klachten laat zich niet testen en meer dan de helft van de mensen met corona gaat gewoon naar buiten. Met als gevolg dat we dreigen af te koersen op een quarantaine voor de hele bevolking (= lockdown).

Maar misschien hebben we een keer mazzel en valt de nieuwe variant mee + werkt de "avond lockdown" die ze bedacht hebben.
holog
Diehard

Bericht door holog »

Gerard R. schreef: 28 nov 2021 16:08 En opmerkelijk: er is zoveel analogie met alles rond klimaat en milieu. Daar zie hetzelfde. Een zekere groep deugt simpelweg niet. Nou, die hoeven van mij niet met prioriteit gered te worden.
Volgens mij is het aan uit knipperlicht - gewoon weg sociaal -economisch eigenlijk totaal niet meer te verantwoorden.

De scholen beginnen hier uit te vallen, niet meer voldoende leerkrachten - vandaag mail van de directeur van dochter ontvangen. moeten terug naar afstandsonderwijs ( niet voor alle scholen geldig - maar is duidelijk wel globaal probleem). Ook andere sectoren beginnen in problemen te geraken omwille van teveel uitval van personeel.
Degrowth is a civilation-killer, it's the little death that brings total annihilation. mass scale demoralization from cultural steering. growth is life, degrowth is death. it's that simple.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 nov 2021 09:32
Peter van Velzen schreef: 29 nov 2021 01:45 Reidverboden komen altijd te laat. De WHO is bang dat ze er toe zullen leiden dat landen in de toekomst geen nieuwe varianten zullen willen ontdekken, Overigens, een variant 6 x zo besmettelijk is, maar ook 6 x minder hospitaliseringen veroorzaakt, zou je hem juist op de ongevaccineerden los kunnen laten, om zo ook hen te imuuniceren, Maar dat zal niet gauw het geval zijn,
Ik hoop wel dat ik het laatste verkeerd begrepen heb.

Het opzettelijk besmetten van mensen is nogal een daad.
De laatste maal was dat in de VS, maar die kwalijke praktijk is dacht ik al heel lang gestopt.
Oei! Dat heb ik inderdaad niet bedoeld! Ik had hoogstens gedacht aan minder restricties voor niet gevaccineerden. Je hoeft hen immers niettegen hun wil in te beschermen,
Ik wens u alle goeds
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Griekenland gaat 60 plussers die niet gevaccineerd zijn beboeten met 100 euro per maand. Wat mij betreft mogen ze dat hier ook invoeren. Zowel in Nederland als in Griekenland is de gemiddelde leeftijd van de bevolking 45 jaar. Als het zo was als in Nigeria (18 jaar) dan hoefden we ons niet zulke grote zorgen te maken.
Mcmadtasty
Diehard

Bericht door Mcmadtasty »

lanier schreef: 30 nov 2021 15:06 Griekenland gaat 60 plussers die niet gevaccineerd zijn beboeten met 100 euro per maand. Wat mij betreft mogen ze dat hier ook invoeren. Zowel in Nederland als in Griekenland is de gemiddelde leeftijd van de bevolking 45 jaar. Als het zo was als in Nigeria (18 jaar) dan hoefden we ons niet zulke grote zorgen te maken.
???
wow, een boete krijgen omdat je bent zoals je bent en men van mening is dat je anders zou moeten zijn..........
Gaat lekker.
Ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat het gewelddadig gaat escaleren.
Men moet op den duur toch maatregelen tegen de maatregelen gaan nemen, wil men voorkomen overgeleverd te zijn aan dit soort absurde grillen.
🤔😎😜😁😃😉👍
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lanier schreef: 30 nov 2021 15:06 Griekenland gaat 60 plussers die niet gevaccineerd zijn beboeten met 100 euro per maand. Wat mij betreft mogen ze dat hier ook invoeren. Zowel in Nederland als in Griekenland is de gemiddelde leeftijd van de bevolking 45 jaar. Als het zo was als in Nigeria (18 jaar) dan hoefden we ons niet zulke grote zorgen te maken.
Zo zo alleen mensen van boven de 60.

Lijkt mij pure oudere discriminatie.
De volgende stap zal wel zijn ze tot Greenfoot te verweken.
Plaats reactie