Ja in aantallen is een vierde prik niet zo ongewoon. Maar het tempo ligt bij de CoViD19-vaccins nu toch wel hoger. Ik schat dat we nu op drie tot vier prikken per jaar aan het afstevenen zijn.appelfflap schreef: ↑10 jan 2022 07:05Griepvaccin is jaarlijks,TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 jan 2022 21:37 Ook zie ik nog een vierde prik in het verschiet, wat ook vrij ongewoon is.
Covid-19
Moderator: Moderators
Re: Covid-19
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Dat wordt dus wellicht jaarlijks drie of vier prikken nemen.axxyanus schreef: ↑10 jan 2022 08:02Ja in aantallen is een vierde prik niet zo ongewoon. Maar het tempo ligt bij de CoViD19-vaccins nu toch wel hoger. Ik schat dat we nu op drie tot vier prikken per jaar aan het afstevenen zijn.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 jan 2022 21:37 Ook zie ik nog een vierde prik in het verschiet, wat ook vrij ongewoon is.
Hoe gaan die genoemd worden?
Superboosters? Megasuperboosters? Excellent versterkte vaccins? Extreem beschermende handelingen? Immuunsysteem-oplappende prikken?
Ik doe in ieder geval niet mee.
Non sum qualis eram
Booster betekent het toedienen van een extra dosis caccin, indien nodig.
Als er standaard geprikt wordt, dan zal die term niet nodig zijn, alleen bij extra onvoorziene omstandigheden.
Wat zou je denken van gewoon de Corona-prik, zoals de griepprik in het najaar, of pre-Kerst C-prik?
En de pre-carnaval C-prik.
En voor wie gaat reizen en op hoopjes gaat zitten en verblijven in de zomer, een pre-vakantie C-prik.
En zonodig een extra C-booster-prik bij een variant, als die voorspelbaar extra besmettelijk is of gevaarlijk is, en bij extra kwetsbare mensen.
En natuurlijk kun je dat overslaan.
Of net als bij de griepprik, alleen in het najaar nemen en hopen, dat er altijd nog wel samen met de eigen afweer voldoende is, ook als die in de loop van de tijd (weer) vermindert.
En dan hoop ik, dat mensen zich niet laten leiden door valse hoop.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
-
appelfflap
- Banned
klopt, maer ook dat evolueert allemaal.
er zullen nieuwe/verbeterde vaccins komen en ook (preventieve) medicatie in andere vormen, bv pillen.
het is natuurlijk jammer dat je om het half jaar het huidige vaccin meot opfrissen en dat het geen 100% werkt. Dit is voor sommige/veel" antivaxers het "sterkste" argument om vaccin a priori te verwerpen
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik bedoelde ook zonder behandeling.Peter van Velzen schreef: ↑10 jan 2022 01:42Volgens de Engelstalige Wikipedia is behandeling (met vaccin of antistoffen) nog mogelijk tot 10 dagen na de beet, (Er zijn wel ernstige bijwerkingen), maar het virus muteert duidelijk langzamer dan sars-cov2. Logisch er worden niet elke dag 1 miljoen menaen en honden gebeten,TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 jan 2022 09:19Dat mechanisme niet, maar wij wel.
Vroeger bestond de mens uit kleine redelijk geïsoleerde gemeenschappen.
Een zeer besmettelijke en agressieve ziekte die uitbraak in zo'n kleine gemeenschap vernietigde zichzelf.
Want voordat ze de volgende gemeenschap kon besmetten was een ieder al dood en de ziekte meestal ook.
Dus ziekten-vrianten met een zeer lange incubatie tijd en een of/en een mild konden gemakkelijk naar een andere gemeenschap worden overgebracht en hadden dus een voordeel boven de agressieve.
Nu zijn er echter nauwelijks meer geïsoleerde gemeenschappen bijna alles komt wel direct of indirect met alles in aanraking.
Dit is het gevolg van mondialisering op grote schaal.
(Je ene buurman kan een paar dagen terug in Los Angeles gewest zijn de ander is net terug uit Ankara en jij gaat morgen naar Sidney)
Ook is het niet waar dat ziektes altijd milder worden: bv. aan hondsdolheid gaan we nog steeds geheid dood na een besmetting.
(men moet er wel snel bij zijn natuurlijk)
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Is dus ook niet zop'n best vaccin.appelfflap schreef: ↑10 jan 2022 07:05Griepvaccin is jaarlijks,TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 jan 2022 21:37 Ook zie ik nog een vierde prik in het verschiet, wat ook vrij ongewoon is.
Dit komt trouwens omdat het eigenlijk telkens een ander virus is.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dit is wel een Doem Scenario.elle schreef: ↑10 jan 2022 09:37Dat wordt dus wellicht jaarlijks drie of vier prikken nemen.axxyanus schreef: ↑10 jan 2022 08:02Ja in aantallen is een vierde prik niet zo ongewoon. Maar het tempo ligt bij de CoViD19-vaccins nu toch wel hoger. Ik schat dat we nu op drie tot vier prikken per jaar aan het afstevenen zijn.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 jan 2022 21:37 Ook zie ik nog een vierde prik in het verschiet, wat ook vrij ongewoon is.
Superboosters? Megasuperboosters? Excellent versterkte vaccins? Extreem beschermende handelingen? Immuunsysteem-oplappende prikken?
Ik doe in ieder geval niet mee.
Maar mocht dat gebeuren, dan zijn we aangeland in een fase waar de mensheid niet meer zonder prikken kan voortbestaan.
-
appelfflap
- Banned
tjaTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 jan 2022 10:58 Is dus ook niet zo'n best vaccin.
Dit komt trouwens omdat het eigenlijk telkens een ander virus is.
jij eist onvoorwaardelijk een levenslange werking voor 100% en dan is het nog steeds geen al te best vaccin omdat ook dan sommige nu eenmaal een stijve arm zullen hebben voor een dag of 2.
Op die moment uiteraard nog steeds een onaanvaardbare bijwerking voor antivaxers
Dat geeft niet als er maar genoeg anderen zijn om de last te dragen mogen er heus wel een paar ongeprikten een free ride krijgen.
Afgelopen donderdag mijn booster gehad in de vorm van moderna. Zowaar wat grieperig de dag erop dus mijn immuunsysteem doet zijn werk
Speciaal voor jou
Als het kabinet het advies van het Outbreak Management Team van vanochtend overneemt, heeft het (zelfgemaakte) textiele mondmasker zijn langste tijd gehad. Het OMT vindt dat iedereen binnen een medisch mondneusmasker moet dragen, het zogenoemde chirurgische mondneusmasker (minstens type II). Deze beschermen beter tegen virusdeeltjes en verkleinen de kans op infectie of het doorgeven van het virus.
Opvallend is ook het advies om dezelfde maskers zelfs buiten te dragen op plekken waar afstand houden lastig is. Denk aan drukke winkelstraten, demonstraties, bij sportevenementen of op drukke markten.
https://www.ad.nl/binnenland/mondkap-va ... ~a4d89ad0/
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maakt dat wat uit? Ja het valt dik tegen dat de beste bescherming die we tot nu toe hebben, zo snel van zijn werking verliest. Jouw poging om het in het belachelijke te trekken verandert niets aan het feit dat dit nog steeds de beste manier is om mensen te beschermen tegen de ergste gevolgen van de ziekte.elle schreef: ↑10 jan 2022 09:37Dat wordt dus wellicht jaarlijks drie of vier prikken nemen.axxyanus schreef: ↑10 jan 2022 08:02Ja in aantallen is een vierde prik niet zo ongewoon. Maar het tempo ligt bij de CoViD19-vaccins nu toch wel hoger. Ik schat dat we nu op drie tot vier prikken per jaar aan het afstevenen zijn.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑09 jan 2022 21:37 Ook zie ik nog een vierde prik in het verschiet, wat ook vrij ongewoon is.
Ja dat weten we ondertussen wel. Maar dat heeft niets met het bovenstaande te maken. Toen men nog dacht dat de zaak met twee prikken geklaard zou zijn, deed je ook al niet mee.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Een doemscenario voor wie?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑10 jan 2022 11:02Dit is wel een Doem Scenario.
Geen doemscenario voor de vaccinproducenten in ieder geval.
Verder zullen er genoeg bang gemaakte mensen zijn die blij zijn met ver(der)gaand prikken.
Ik zou het woordje kan veranderen in mag:Maar mocht dat gebeuren, dan zijn we aangeland in een fase waar de mensheid niet meer zonder prikken kan voortbestaan.
Maar mocht dat gebeuren, dan zijn we aangeland in een fase waar de mensheid niet meer zonder prikken mag voortbestaan.
Non sum qualis eram
Pharmacie verdient het beste aan medicijnen, niet aan vaccins. Alleen al de nieuwe corona pil van Pfizer levert ze 40 x zo veel op als het prikje.
Bovendien zullen veel mensen afhaken als dit (onwaarschijnlijke) scenario van 3 x prikken per jaar zou uitkomen.
Dat hoor je nog steeds: mensen die aan preventie doen zijn "bang gemaakt".Verder zullen er genoeg bang gemaakte mensen zijn die blij zijn met ver(der)gaand prikken.
Maar het is gewoon een risico afweging: kans op ernstige ziekte vs. kans op een zeer zeldzame bijwerking.
Ik ben voor mijzelf geen seconde bang geweest voor corona, maar is dat een reden om een vermijdbaar risico te gaan nemen?
Ik doe ook niet "uit angst" een autogordel om of mijn voordeur op slot.
Omgekeerd ontmoet ik mensen die zijn bang gemaakt met opgeklopte verhalen over de zeer zeldzame bijwerkingen, nanochips of massale sterfte die er nog aan gaat komen onder gevaccineerden (maar steeds weer wordt uitgesteld).
Dat zou betekenen dat jij niet mag bestaan, en dat lijkt me wat overdreven.Ik zou het woordje kan veranderen in mag:Maar mocht dat gebeuren, dan zijn we aangeland in een fase waar de mensheid niet meer zonder prikken mag voortbestaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
De beste bescherming is medicijnloos leven, en zorgen dat je vitamine D3 level op peil is.
Af en toe vasten ruimt de rommel in je lijf ook lekker op.
Bedoel je heel oude mensen of alle mensen?Jouw poging om het in het belachelijke te trekken verandert niets aan het feit dat dit nog steeds de beste manier is om mensen te beschermen tegen de ergste gevolgen van de ziekte.
Non sum qualis eram
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat gaat dan een dure grap worden.doctorwho schreef: ↑10 jan 2022 11:38Dat geeft niet als er maar genoeg anderen zijn om de last te dragen mogen er heus wel een paar ongeprikten een free ride krijgen.
Afgelopen donderdag mijn booster gehad in de vorm van moderna. Zowaar wat grieperig de dag erop dus mijn immuunsysteem doet zijn werk![]()
Speciaal voor jou
Als het kabinet het advies van het Outbreak Management Team van vanochtend overneemt, heeft het (zelfgemaakte) textiele mondmasker zijn langste tijd gehad. Het OMT vindt dat iedereen binnen een medisch mondneusmasker moet dragen, het zogenoemde chirurgische mondneusmasker (minstens type II). Deze beschermen beter tegen virusdeeltjes en verkleinen de kans op infectie of het doorgeven van het virus.
Opvallend is ook het advies om dezelfde maskers zelfs buiten te dragen op plekken waar afstand houden lastig is. Denk aan drukke winkelstraten, demonstraties, bij sportevenementen of op drukke markten.
Hopelijk wordt wat het omt vindt niet uitgevoerd.doctorwho schreef: ↑10 jan 2022 11:38
Virus muteert naar steeds minder erg ziek er van zijn, terwijl de adviezen steeds extremer worden.
Nog even en we lopen met zuurstof op straat.
Non sum qualis eram