Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Covid-19

Bericht door lost and not found yet! »

lost and not found yet! schreef: 10 jan 2022 21:42
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 09:26
lost and not found yet! schreef: 08 jan 2022 21:45 Omdat het Baudet topic gesloten is en de vraag daar niet echt on topic was stel ik deze hier dan maar:

Heb je ook enig idee waarom, zoals jij zegt, velen achter dit treiteren staan? Dat kun je natuurlijk ook omkeren! De niet gevaccineerden treiteren degenen die hulp nodig hebben maar wat niet mogelijk blijkt omdat de IC’s voor het grote gedeelte vol liggen met ongevaccineerden! Wie treitert wie eigenlijk? Hoe sta jij zelf eigenlijk tegenover vaccineren?
Maar hier is het ook Off Topic.
Waarom? Graag een antwoord op mijn vraag! Wat is daar zo moeilijk aan voor jou? Oke, laat je eigen mening over vaccineren maar achterwege dan! Maar de “treitervraag” blijft staan!
Sorry beste Tiberius Claudius maar kan ik op deze vraag nog een antwoord verwachten? Je mag ook toegeven dat je het niet aandurft door geen antwoord te geven, dan weet ik ook genoeg!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lost and not found yet! schreef: 12 jan 2022 23:03
lost and not found yet! schreef: 10 jan 2022 21:42
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2022 09:26

Maar hier is het ook Off Topic.
Waarom? Graag een antwoord op mijn vraag! Wat is daar zo moeilijk aan voor jou? Oke, laat je eigen mening over vaccineren maar achterwege dan! Maar de “treitervraag” blijft staan!
Sorry beste Tiberius Claudius maar kan ik op deze vraag nog een antwoord verwachten? Je mag ook toegeven dat je het niet aandurft door geen antwoord te geven, dan weet ik ook genoeg!
Probeer je me uit te dagen?
Ik heb aan Appleflap verteld wat ik van vaccineren vind, dus zoek dat maar terug.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

doctorwho schreef: 12 jan 2022 15:47Deze voorgestelde maatregel mag je dan ook zien in het licht van alle beetjes helpen.
Ik zie het meer in de geest van:

""We weten niet goed meer wat te doen, dus doen we maar wat, zodat het maar dan lijkt het nog wat.""
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

lost and not found yet! schreef: 12 jan 2022 22:50
elle schreef: 12 jan 2022 00:00
lost and not found yet! schreef: 11 jan 2022 23:26 Hoeveel besmettingen geven BMI patiënten door? Dat is en was mijn vraag! Hoeveel besmettingen geven rokers door? Geef daar eens een bevredigend antwoord op!
Oh? Was dat je vraag? Stel die vraag dan voortaan gelijk duidelijk.
Hoog bmi gehalte patienten die positief zijn getest, evenals rokers die positief zijn getest, kunnen besmettingen doorgeven.
Dat weet jij hopelijk ook
En wat je bedoelt met hoeveel besmettingen is mij een raadsel.
Snap je dat nou echt niet wat ik bedoel? Hoeveel overgewichtsbesmettingen geven BMI patiënten door? Hoeveel mensen worden er besmet met longkanker door rokers?
Als ze niet besmet zijn, geven ze niets door.
Net zo min een (on)gevaccineerde corona doorgeeft als hij daarmee niet besmet is.

Iemand die veel te zwaar is heeft meer kans om op de ic terecht te komen dan een slank persoon (als ze beiden corona hebben)
Een roker die veel te zwaar is en corona heeft opgelopen, diens kans om op de ic terecht te komen is nog groter.
Overgewicht geef je niet door, rokerslongen ook niet.

Mijn punt was en is dat ongezond leven een keuze is
En geen vaccin nemen is ook een keuze
Non sum qualis eram
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Iemand die veel te zwaar is heeft meer kans om op de ic terecht te komen dan een slank persoon (als ze beiden corona hebben)
Ongeveer 10% van de mensen is niet gevaccineerd terwijl zij 50% van de plekken op de IC bezet houden. Onevenredig zware belasting dus. Niet vaccineren belast dus onevenredig veel de ziekenhuizen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

elle schreef: 13 jan 2022 09:52 Mijn punt was en is dat ongezond leven een keuze is
en dat is fout

mensen in pure armoede zullen automatisch meer naar junkfood grijpen omdat dit goedkoper is als vers fruit
iemand in een rolstoel zal door gebrek aan beweging heel snel in gewicht toenemen
we weten ondertussen dat verslavingen een grote genetische component hebben

en het blijft irrelevant want de cijfers zijn wat ze zijn
in belgie liggen een twintigtal jongeren op de ic, 18 van hen zijn niet gevaccineerd.
de groep ongevaccineerden die medische hulp nodig heeft omwille van covid blijft onevenredig groot en zij blijven de zorg onnodig overbelasten.
oa ten koste van mensen als ik, mijn opname is verder uitgesteld
vd 100 ongevaccineerden die medische hulp zoeken, van huisarts tot ic, zouden er 90 geen last hebben mits een vaccin.

klopt, het is aan je plicht verzaken terwijl je wel je recht opeist moest je ziek worden, en zelfs voorrang eist moest het zover komen
er bestaan daar woorden voor
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

lanier schreef: 13 jan 2022 10:27
Ongeveer 10% van de mensen is niet gevaccineerd terwijl zij 50% van de plekken op de IC bezet houden. Onevenredig zware belasting dus. Niet vaccineren belast dus onevenredig veel de ziekenhuizen.
Tja, wat daar van te zeggen????

Het merendeel van die ongevaccineerden zijn weer buitenlanders, maar het is een groot taboe om dat te vermelden.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

elle schreef: 13 jan 2022 09:52 Mijn punt was en is dat ongezond leven een keuze is
Gezond leven is lang niet altijd een keuze, zoals Appelfflap terecht zegt.
En het doet lang niet altijd iets af aan je risico om op de IC te komen.

Het effect van vaccinatie is een verkleining van je risico met 90%.
Er zijn geen studies waaruit blijkt dat bijv. vitamine D of bewegen een vergelijkbaar effect heeft.
Wij zien het helaas ook niet op de IC's. Ik zou het graag anders willen zien.

En natuurlijk is het zo dat iemand die 220 rijdt ook een risico neemt en schaarse capaciteit onnodig bezet kan houden.
Heel wat hardrijders zullen daar niet mee zitten, bijvoorbeeld omdat ze denken dat ze geen risico lopen.
Het blijft een persoonlijke keuze.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 jan 2022 10:49 Het merendeel van die ongevaccineerden zijn weer buitenlanders, maar het is een groot taboe om dat te vermelden.
is het een taboe of is het irrelevant welke nationaliteit de mensen op ic hebben? en welke conclusie trek je daar dan uit moest dit zo zijn
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

appelfflap schreef: 13 jan 2022 10:29 en het blijft irrelevant want de cijfers zijn wat ze zijn
in belgie liggen een twintigtal jongeren op de ic, 18 van hen zijn niet gevaccineerd.
Kom nu eens met verdere statistiek in plaats van steeds de boel steeds op te hitsen. Hoeveel van die 18 hebben een te hoog bmi of onderliggend lijden? Waarschijnlijk 80%. Dus van die 18 zijn er maar een stuk of 2 gezond. Als die andere 16 niet zoveel frikandellen hadden lopen happen en hadden kunnen sporten i.p.v. depressief in een onzinnige lockdown thuis op de bank te hangen, dan was het allemaal niet gebeurd. Elle heeft gewoon een solide punt. Jij overdrijft de boel. Maar ga lekker met je autogordels en helm op straat wandelen als gezond persoon. Je bent zo door angst gehersenspoeld dat je niet eens doorhebt hoe onnozel deze discussie is.

Afbeelding
Joost_de_groot
Forum fan

appelfflap schreef: 13 jan 2022 11:03
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 jan 2022 10:49 Het merendeel van die ongevaccineerden zijn weer buitenlanders, maar het is een groot taboe om dat te vermelden.
is het een taboe of is het irrelevant welke nationaliteit de mensen op ic hebben? en welke conclusie trek je daar dan uit moest dit zo zijn
Heeft toch te maken met (sub)culturele achtergrond. Dus kan je prima benoemen zonder in een racistisch hoekje gedrukt te worden wat mij betreft. Volgens mij bedoelt Tiberius dat ook. Hij zal het wel niet hebben over de verdeling van pigment in een huid.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

lanier schreef: 13 jan 2022 10:27
Heb je hier bewijzen van? Recente cijfers en hun bron?
Hebben die zogenaamde ongevaccineerden onderliggend lijden?
Zijn het 80plussers? 60 plussers?
Enzovoort.
Non sum qualis eram
Joost_de_groot
Forum fan

gerard_m schreef: 13 jan 2022 10:50 Het effect van vaccinatie is een verkleining van je risico met 90%.
Er zijn geen studies waaruit blijkt dat bijv. vitamine D of bewegen een vergelijkbaar effect heeft.
Wij zien het helaas ook niet op de IC's. Ik zou het graag anders willen zien.
http://www.maurice.nl/2021/12/02/licham ... tegriteit/

14% van de Nederlanders heeft die hoge BMI. Dat is ongeveer 2,5 miljoen mensen.
86% heeft die hoge BMI niet, dat is ongeveer 15 miljoen mensen.
Er zijn ongeveer 15.000 IC-opnames geweest, daarvan dus 6.000 mensen met een hoge BMI en 9000 niet.
We kunnen nu de berekeningen uitvoeren:

Hoge BMI: 6.000 patiënten vanuit die 2,5 miljoen Nederlanders: 240 per 100.000
Niet hoge BMI: 9.000 patiënten vanuit die 15 miljoen Nederlanders: 60 per 100.000
Iemand met een hoge BMI heeft dus een 240/60 = 4 keer zo grote kans om op de IC’s met Covid-19 terecht te komen dan iemand die geen hoge BMI heeft.
En als dit cijfer uitgedrukt moet worden zoals ook gebeurt met Vaccin-efficiency, dan is het sommetje 240-60 gedeeld door 240: 75%.
Joost_de_groot
Forum fan

doctorwho schreef: 12 jan 2022 15:47
Joost_de_groot schreef: 11 jan 2022 21:14 Het gaat om buiten hè.
En binnen :) maar ook buiten zijn er situaties waarin onvoldoende afstand houden moeilijk is en je eerder besmet kan raken zonder mond-neusmasker.
Deze voorgestelde maatregel mag je dan ook zien in het licht van alle beetjes helpen. Waterdicht wordt het niet maar dat is ook niet de verwachting en naar ik hoop is dit mogelijk "wisselgeld" voor versoepelingen. Te denken valt aan niet essentiele winkels, horeca en sportscholen weer tot 17.00 open. Maar we gaan het zien en pas als het stof is neergedaald is te bezien wat wijsheid was.
Ja zo wordt het een discussie van hoe ver je moet gaan voor welke veiligheid. Je kan ook een zwemvest in een pierebadje dragen. Allemaal net wat veiliger. Nou iedereen zijn ding natuurlijk, maar laat mij lekker met rust met die regels.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

appelfflap schreef: 13 jan 2022 10:29
en dat is fout

mensen in pure armoede zullen automatisch meer naar junkfood grijpen omdat dit goedkoper is als vers fruit
Het blijft een keuze.
Automatisch naar junkfood grijpen is een handeling waarvan mensen zich bewust van zouden kunnen worden.
Verse groente en fruit kopen is niet duurder per saldo, het levert juist veel meer op dan het kost.
iemand in een rolstoel zal door gebrek aan beweging heel snel in gewicht toenemen
Dat hoeft helemaal niet
Beweging zorgt er niet per definitie voor dat je slank blijft.
we weten ondertussen dat verslavingen een grote genetische component hebben
Dus volgens jou is een roker een slachtoffer van zijn verslaving?
en het blijft irrelevant want de cijfers zijn wat ze zijn
de groep ongevaccineerden die medische hulp nodig heeft omwille van covid blijft onevenredig groot en zij blijven de zorg onnodig overbelasten.
oa ten koste van mensen als ik, mijn opname is verder uitgesteld
vd 100 ongevaccineerden die medische hulp zoeken, van huisarts tot ic, zouden er 90 geen last hebben mits een vaccin.
Graag betrouwbare recente cijfers plus hun achtergrond, gewicht, onderliggende ziektes etc.
klopt, het is aan je plicht verzaken terwijl je wel je recht opeist moest je ziek worden, en zelfs voorrang eist moest het zover komen
er bestaan daar woorden voor
Mijn plicht verzaken?
Aan wie ben ik iets verplicht?
Aan jou?
Ik dacht het niet.

Ik heb recht op zorg, net als jij.
Verder eis ik die niet op en ik eis zeker geen voorrang.
Ik eis eenvoudigweg niet.
Non sum qualis eram
Plaats reactie