Covid-19

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Covid-19

Bericht door gerard_m »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 20:31
gerard_m schreef: 13 jan 2022 16:09 De vraag blijft dan staan hoe het kan dat alle ziekenhuizen in Nederland ernaast zitten als zij zich wél zorgen maken over corona.
Veel meer doden ondanks maatregelen, een totaal ander klinisch ziektebeeld, ongekend langdurige overbelasting van de zorg...
Het zijn maar feiten he.
Ja tuurlijk Gerard, ALLE ziekenhuizen van het HELE land. Kom eens met wat bronnen in plaats van maar wat te roepen steeds. VEEEL meer doden ondanks ALLE maatregelen. Zucht.. je lijkt Baudet wel.
het leek me een inkoppertje, maar dat is het kennelijk niet.
Ondanks de ervaring dat je tot nu toe niet erg open staat voor feiten die je niet bevallen,

(1) sterfte: hier wordt het vrij duidelijk uitgelegd:

https://www.destentor.nl/home/20-000-40 ... ~a6ccb994/

20.000 tot 40.000 corona doden in 21 maanden, per jaar dus in elk geval meer dan 10.000.

(2) maatregelen: Aantonen dat we de afgelopen 2 jaar veel maatregelen hebben gehad, hoef ik hopelijk niet.
Veel van deze maatregelen beperkten de contacten tussen mensen.
Besmettingen kunnen alleen ontstaan als mensen contact met elkaar hebben, dus het beperken van contacten, beperkt ook het aantal besmettingen. Dat we ook onzinnige maatregelen hebben gehad en andere zinvolle maatregelen niet namen, verandert niets aan dit feit.

(1) en (2) Wanneer je dit vergelijkt me griep, zie je gemiddeld zo'n 5.000 griepdoden per jaar, met uitschieter van 9,400 in het zwaarste griepjaar.
Dat zonder enige maatregel om contacten te beperken.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... xt/sterfte

Conclusie: zelfs de zwaarste griepgolf zonder enige beperking, bracht minder sterfte dan corona.

Veel belangrijker nog: de zorg kwam in het zwaarste griepjaar tijdens de piek enkele weken onder druk te staan. Sinds we corona hebben, is dit - ondanks maatregelen - nu al vele maanden het geval.

Stond al in mijn vorige bericht. Maar dat lees je toch niet, want je moet eerst bevestiging krijgen van iemand anders dat het een betrouwbare bron is. Net zoals je dat Knack artikel wel serieus neemt en de inhoudelijke reactie van Geert van den Bossche niet. Geert fileerde dat hele artikel met goede inhoudelijke reacties.
Wat was er zo sterk aan zijn reacties dan? Ik heb het niet kunnen ontdekken, maar jij kennelijk wel. Ik ben benieuwd.

Maar jij kijkt naar een paar ad hominems. Ad hominems die je vanuit je eigen groepje maar wat graag negeert. Meten met twee maten.
De kritiek op Geert van de Bossche is prima te volgen, in overeenstemming met datgene wat virologen weten en wat we wereldwijd zien gebeuren na miljarden vaccinaties. De reactie van Geert is vooral schoppen en kleineren, maar zoals gezegd: jij zag er kennelijk inhoudelijk sterke punten in en ik ben benieuwd welke dat waren.
Dat maakt dit allemaal ook zo vermakelijk.
Fijn dat we je weten te vermaken Joost.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

gerard_m schreef: 13 jan 2022 21:39
Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 20:31
gerard_m schreef: 13 jan 2022 16:09 De vraag blijft dan staan hoe het kan dat alle ziekenhuizen in Nederland ernaast zitten als zij zich wél zorgen maken over corona.
Veel meer doden ondanks maatregelen, een totaal ander klinisch ziektebeeld, ongekend langdurige overbelasting van de zorg...
Het zijn maar feiten he.
Ja tuurlijk Gerard, ALLE ziekenhuizen van het HELE land. Kom eens met wat bronnen in plaats van maar wat te roepen steeds. VEEEL meer doden ondanks ALLE maatregelen. Zucht.. je lijkt Baudet wel.
het leek me een inkoppertje, maar dat is het kennelijk niet.
Ondanks de ervaring dat je tot nu toe niet erg open staat voor feiten die je niet bevallen,

(1) sterfte: hier wordt het vrij duidelijk uitgelegd:

https://www.destentor.nl/home/20-000-40 ... ~a6ccb994/

20.000 tot 40.000 corona doden in 21 maanden, per jaar dus in elk geval meer dan 10.000.

(2) maatregelen: Aantonen dat we de afgelopen 2 jaar veel maatregelen hebben gehad, hoef ik hopelijk niet.
Veel van deze maatregelen beperkten de contacten tussen mensen.
Besmettingen kunnen alleen ontstaan als mensen contact met elkaar hebben, dus het beperken van contacten, beperkt ook het aantal besmettingen. Dat we ook onzinnige maatregelen hebben gehad en andere zinvolle maatregelen niet namen, verandert niets aan dit feit.

(1) en (2) Wanneer je dit vergelijkt me griep, zie je gemiddeld zo'n 5.000 griepdoden per jaar, met uitschieter van 9,400 in het zwaarste griepjaar.
Dat zonder enige maatregel om contacten te beperken.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... xt/sterfte

Conclusie: zelfs de zwaarste griepgolf zonder enige beperking, bracht minder sterfte dan corona.

Veel belangrijker nog: de zorg kwam in het zwaarste griepjaar tijdens de piek enkele weken onder druk te staan. Sinds we corona hebben, is dit - ondanks maatregelen - nu al vele maanden het geval.
*zucht.. ik heb het toch over Omicron en de huidige situatie. Dit begint wel vermoeiend te worden zo niet?

Op de inhoud van Geert zal ik iets later op terug komen.

P.s. dat Knack artikel stond zelf ook bol van kleinerende opmerkingen. Maar daar valt niemand over :roll:
Joost_de_groot
Forum fan

appelfflap schreef: 13 jan 2022 17:55 In fantasietje om aan uw mening te kunnen vasthouden dat kinderen geen vaccin nodig hebben omdat ze 100% zeker niet ziek kunnen worden door corona.
O.b.v. dit onderzoek

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21268276v1

- For younger males receiving a second dose of mRNA-1273 vaccine, the risk of myocarditis was higher following vaccination than infection
- In summary, the risk of hospital admission or death from myocarditis is greater following COVID-19 infection than following vaccination and remains modest following sequential doses of mRNA vaccine including a third booster dose of BNT162b in the overall population.
- However, the risk of myocarditis following vaccination is consistently higher in younger males, particularly following a second dose of RNA mRNA-1273 vaccine.
- NOTE: Other adverse events are not factored into this analysis. That means that the cumulative effects for all adverse events stratified by age and sex are not analyzed in this study.

Of:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21262866v1
For boys with no underlying health conditions, the chance of either cardiac adverse event (CAE), or hospitalization for CAE, after their 2nd dose of mRNA vaccine are considerably higher than their 120-day risk of COVID hospitalization, even at times of peak disease prevalence

Of
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21262182v1
"mRNA COVID-19 Vaccination and Development of CMR-confirmed Myopericarditis" (prospective study)
"Incidence of myopericarditis overall was approximately 10 cases for every 10,000 inoculations. (1 in a 1000 per dose, sex ratio was 2 females to 29 males)

Of
https://www.medpagetoday.com/infectious ... cine/94892
"Israeli Data Favor Higher Estimates of Post-Vax Myocarditis"
"3.83 cases per 100,000 after the second dose -- with the incidence increasing to 1.34 and 15.07 per 100,000 after the first and second doses, respectively, for teenage boys ages 16 to 1"

Of
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21260998v1
"This paper shows risk for those under 20 of developing Myocarditis after infection is 0.09%"

Allemaal klinkklare onzin natuurlijk. Negeer het maar lekker en kijk hoe leuk je comments opdrogen over een aantal jaren.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Elle schreef:
Overgewicht geef je niet door, rokerslongen ook niet.
Covid geef je wel door! Dus ongevaccineerd op een IC liggen is wel degelijk egoïstisch!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 jan 2022 09:18
lost and not found yet! schreef: 12 jan 2022 23:03
lost and not found yet! schreef: 10 jan 2022 21:42

Waarom? Graag een antwoord op mijn vraag! Wat is daar zo moeilijk aan voor jou? Oke, laat je eigen mening over vaccineren maar achterwege dan! Maar de “treitervraag” blijft staan!
Sorry beste Tiberius Claudius maar kan ik op deze vraag nog een antwoord verwachten? Je mag ook toegeven dat je het niet aandurft door geen antwoord te geven, dan weet ik ook genoeg!
Probeer je me uit te dagen?
Ik heb aan Appleflap verteld wat ik van vaccineren vind, dus zoek dat maar terug.
Begrijpend lezen is je dus onbekend?! Ik nam afstand over wat jij over vaccineren vond maar liet mijn vraag staan of niet gevaccineerden egoïstisch zijn! Maar als daar geen antwoord op komt is ook oke hoor, zegt genoeg over hoe je over dingen denkt!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

elle schreef: 13 jan 2022 09:52
lost and not found yet! schreef: 12 jan 2022 22:50 Mijn punt was en is dat ongezond leven een keuze is
En geen vaccin nemen is ook een keuze
Dsat klopt niet helemaal. als je als kind teveel suiker binenkrijgt ben je je daarbij in het geheel niet bewust van de gezondheidsrisico's. Ben je je dat als volwassende wel dan blijft afvallen nijzonder moeilijk. En heb je eenmaal diabetis, dan kom je daar niet meer vanaf zover ik weet. Als je eenmaal verslaafd bent aan nicotine, dan is het eveneens bijzonder moeilijk om met roken te stoppen. Dan is dat - blijkbaar - geen eenvoudige keuze. Hetzelfde geldt ook voor veel mensen die zich niet willen laten vaccineren. Het hangt er maar van af wat hun beweegredenen zijn, Als je vals bent voorgelicht is dat geen vrije keuze, Als je bang bent voor naalden is dat geen vrije keuze. Als je disprortioneel vatbaar bent voor bijwerkingen van vaccinaties is dat al helemaal geen vrije keuze. Misschien geldt dit voor anderen wel, maar het zou onjuist zijn iedereen over een kam te scheren. Wel is het voor velen waarschijnlijk een stuk makkelijker je te laten vaccineren dan om te stoppen met roken en zeker veel makkelijker dan af te vallen. Dat laatste duurt immers veel langer (minstens maanden) vaccineren (tegen covid) doe je maximaal vier keer per jaar.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 16:19 Haha dat vind ik ook van jullie, maar jullie zijn daar zelf blind voor omdat je in het 'goede' groepje zit. Complotdenker, antivaxxer, gemakzuchtige denker, trol etc. Mag allemaal wel natuurlijk. Maar een cocesnuiver, frikandellenverslinder zijn o zo op de man. Ja ja, zo lusten we er nog wel een paar.
Herinnering aan de forumregels:

E2 :: Bedreigingen zijn verboden. Roddel, laster en achterklap over het privéleven van een ander forumlid worden hier niet getolereerd, evenals het uitvechten van vetes die al dan niet ontstaan zijn op andere fora. Berichten met sneren naar forumgebruikers, of het plaatsen van generaliserende en beledigende opmerkingen over de gemiddelde gebruiker op dit forum zijn ook verboden.

De term "jullie" is in feite een generalisering zoals bedoeld in de laatste zin.
Laat dit in het vervolg, anders krijg je wéér een officiële waarschuwing!
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 22:20
appelfflap schreef: 13 jan 2022 17:55 In fantasietje om aan uw mening te kunnen vasthouden dat kinderen geen vaccin nodig hebben omdat ze 100% zeker niet ziek kunnen worden door corona.
O.b.v. dit onderzoek {knip}
De onderzoeken gaan over myocarditis, een mogelijk bijeffect van een infectie of een vaccin dat vrijwel altijd vanzelf verdwijnt of prima behandelbaar is. Als corona uitsluitend dit ene effect zou hebben, dan had je een punt gehad.
Je weet ook zelf wel dat dit niet het geval is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

gerard_m schreef: 14 jan 2022 10:04
De onderzoeken gaan over myocarditis, een mogelijk bijeffect van een infectie of een vaccin dat vrijwel altijd vanzelf verdwijnt of prima behandelbaar is. Als corona uitsluitend dit ene effect zou hebben, dan had je een punt gehad.
Bovendien:
Iemand die de moeite heeft genomen om de linken te openen en het allereerste begin te zien, zou deze tekst gelezen moeten hebben in vet gekleurde letters.
Behalve de vierde link, die verwijst naar een andere website, waarbij ik alleen de eerste keer dat ik die aanklikte als niet geregistreerde kon lezen.
Met bij het derde artikel als extra, dat het teruggetrokken is
This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.
Of:
Of
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21262182v1 ------------This article has been withdrawn.
Of
Of
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
elle
Ervaren pen

Bericht door elle »

lost and not found yet! schreef: 13 jan 2022 23:45 Elle schreef:
Overgewicht geef je niet door, rokerslongen ook niet.
Covid geef je wel door! Dus ongevaccineerd op een IC liggen is wel degelijk egoïstisch!
Dat is jouw mening.
Non sum qualis eram
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

elle schreef: 14 jan 2022 10:35
Dat is jouw mening.
dus covid doorgeven en andere besmetten is geen feit maar een mening
dat zegt dus alles en nadert de totale waanzin
.
Graag goed lezen en adequaat reageren. Dat kan misverstanden voorkomen.
Je opmerking was tweeledig.
De reactie van Elle geldt duidelijk het tweede deel, dus jouw mening. Maria
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 21:43 *zucht.. ik heb het toch over Omicron en de huidige situatie. Dit begint wel vermoeiend te worden zo niet?
Je reactie illustreert het verschil tussen onderzoek doen en daarna een conclusie trekken vs. een conclusie trekken en dan de gewenste gegevens erbij rapen.

Als je concludeert dat je omikron met griep kunt vergelijken, weet je kennelijk meer dan virologen. Virologen zoals van Ranst zien het als een stap in die richting, dat is echt wat anders.

Belangrijkste is dat je opnieuw factoren negeert en hierdoor een voorbarige conclusie trekt:
- Mild verloop van Zuid Afrika kan ook samenhangen met de jonge bevolking en het seizoenseffect.
- Mild verloop in Engeland kan ook samenhangen met de hoge vaccinatiegraad.

In de USA is de situatie veel zorgelijker in staten met lage vaccinatiegraad. Ook hierbij spelen waarschijnlijk meerdere factoren mee.
https://nymag.com/intelligencer/2022/01 ... ropes.html

Kortom: omikron lijkt milder maar of het met griep te vergelijken is, weten we pas zodra de invloed van verschillende factoren is onderzocht en nu dus niet.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

elle schreef: 14 jan 2022 10:35

Dat is jouw mening.
Of het egoïstisch is of niet, lijkt me inderdaad niet meer dan een mening.
Als je oprecht gelooft dat je geen risico loopt door je niet te laten vaccineren, lijkt me dat niet direct egoïstisch.

De kans dat iemand die 220 rijdt zich bewust is van het risico, lijkt me een stuk groter en zijn gedrag daarmee egoïstischer. (en ook dit is slechts een mening)
Joost_de_groot
Forum fan

gerard_m schreef: 14 jan 2022 11:38
Joost_de_groot schreef: 13 jan 2022 21:43 *zucht.. ik heb het toch over Omicron en de huidige situatie. Dit begint wel vermoeiend te worden zo niet?
Je reactie illustreert het verschil tussen onderzoek doen en daarna een conclusie trekken vs. een conclusie trekken en dan de gewenste gegevens erbij rapen.

Als je concludeert dat je omikron met griep kunt vergelijken, weet je kennelijk meer dan virologen. Virologen zoals van Ranst zien het als een stap in die richting, dat is echt wat anders.

Belangrijkste is dat je opnieuw factoren negeert en hierdoor een voorbarige conclusie trekt:
- Mild verloop van Zuid Afrika kan ook samenhangen met de jonge bevolking en het seizoenseffect.
- Mild verloop in Engeland kan ook samenhangen met de hoge vaccinatiegraad.

In de USA is de situatie veel zorgelijker in staten met lage vaccinatiegraad. Ook hierbij spelen waarschijnlijk meerdere factoren mee.
https://nymag.com/intelligencer/2022/01 ... ropes.html

Kortom: omikron lijkt milder maar of het met griep te vergelijken is, weten we pas zodra de invloed van verschillende factoren is onderzocht en nu dus niet.
Je blijft maar insinueren, terwijl ik nog nooit mijn standpunt in detail heb gegeven. Ik laat alleen een complementair geluid horen, reden genoeg voor sommigen van jullie om mij in de antivaxx/ complot hoek te duwen. Wat me wel opvalt is dat jij hetgeen doet waar je mij van beticht.

Qua vergelijken met een griep, je hebt gelijk, je kan Omicron niet helemaal met griep vergelijken, want het lijkt tot nu toe nog milder dan de griep in 2018.
Afbeelding
Ik citeer uit het volgende artikel:
https://www.maurice.nl/2022/01/13/stop- ... arantaine/

"Steeds meer onderzoeksresultaten laten zien dat Omikron fors milder is dan de voorgangers. In Californië is een grote studie verschenen, die een vergelijking maakt tussen de zorglast van Delta en die van Omikron. Daaruit blijkt dat Omikron leidde tot:
53% minder symptomatische ziekenhuisopnames
74% minder risico op IC-opnames
91% minder overlijdensgevallen
Maar toen ik de studie las, vond ik dit nog het meest opvallend:
84% van de Omikron-patiënten, die waren opgenomen, lag maximaal 2 dagen in het ziekenhuis. Ik herhaal: maximaal 2 dagen! 90% was na 3 dagen al weer thuis.
30% van de Delta-patiënten in het ziekenhuis lag er maximaal 2 dagen.
In totaal bleken Omikron-patiënten gemiddeld 70% minder dagen in het ziekenhuis te liggen dan Delta-patiënten.
Gecombineerd met de 53% kleinere kans om in het ziekenhuis terecht te komen, betekent dat een 86% lagere druk op de ziekenhuizen (in patiënten dagen) per positief geteste."
En, zoals ik ook al berekend had in dit artikel, is de ziektelast van Omikron een stuk lager dan die van griep in 2018.
Van Ranst, ah de angstmarketeer. Hij zet hier mooi uiteen hoe je een pandemie flink overdrijft om het volk volgzaam te maken. https://vimeo.com/320913130. Dat zegt niet alles over wat hij zegt, maar het zegt ook niet niks over de beste man. Hij komt hier niet goed uit de verf.
Joost_de_groot
Forum fan

Maria schreef: 14 jan 2022 10:32
gerard_m schreef: 14 jan 2022 10:04

Bovendien:
Iemand die de moeite heeft genomen om de linken te openen en het allereerste begin te zien, zou deze tekst gelezen moeten hebben in vet gekleurde letters.
Behalve de vierde link, die verwijst naar een andere website, waarbij ik alleen de eerste keer dat ik die aanklikte als niet geregistreerde kon lezen.
Met bij het derde artikel als extra, dat het teruggetrokken is
This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.
Of:
Of
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21262182v1 ------------This article has been withdrawn.
Of
Of
Ja en dus? Het zijn allemaal nieuwe bevindingen. Het is in elk geval een signaal en meer onderzoek is nodig. Je kan best terughoudender zijn met bijv. jongemannen en jongens.

Er zijn inmiddels meer dan 16000 artsen en professionals die denken dat het vaccineren van kinderen zorgelijk is. Ik vind dat nogal wat.

https://globalcovidsummit.org/news/thou ... l-immunity

Met een nette lijst van de onderzoeken en de data. Ik vind het wel zo handig als je een beslissing neemt over het vaccineren van kinderen dat je dit soort data ook toont. Dan kun je ook gewoon erkennen dat er sommige dingen nog niet goed zijn uitgezocht en dat voor sommige groepen even afwachten misschien een betere zet is. Nu wordt het vaccin steeds als een soort super veilig wondermiddel aangeprezen en worden de artsen die met complementaire data aankomen in een antivaxx hoek gedrukt. Voor de pandemie was dit niet zo. Dat op zichzelf zou al een rode vlag moeten zijn.

Ik las laatst het perspectief van een Amerikaanse jongen die woont in Zuid Afrika en vond het heel verhelderend. Een totaal andere beleving puur door cultuur en media. Zeer de moeite waard.

https://www.coryzue.com/writing/coming-clean/
Plaats reactie