Mullog schreef: ↑11 dec 2023 10:08Ik vraag mij af of dit ooit nog weleens op orde komt.
Er is één bron database:
- De BAG [Basisregistraties Adressen en Gebouwen]
is onderdeel van het overheidsstelsel van basisregistraties.
Gemeenten zijn bronhouders van de BAG.
- BAG Viewer gratis gebruiken
- Met de BAG Viewer kunt u online via een kaart of luchtfoto actuele gegevens van woningen en andere gebouwen bekijken. Denk aan gegevens als bouwjaar, gebruiksdoel en oppervlakte. De BAG Viewer is gratis en u mag de gegevens zoveel gebruiken als u wilt. Aan dit gebruik zitten geen voorwaarden.
BRON: BAG Viewer: bouwjaar, oppervlakte en meer op online kaart
Via
Zoeken in Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) kan je zoeken in De BAG en
aldus controleren of in de BAG de juiste gegevens staan betreffende jouw woning.
Ik heb ff gechecked en ieder adres waar ik ooit gewoond heb wordt meteen gevonden
zodra ik het betreffende postcode huisnummer combinatie intoets. Maar ja, waarschijnlijk zijn die gegevens dus nooit gewijzigd. Belangrijker is natuurlijk of jouw BAG-gegevens juist en éénduidig zijn gewijzigd. ff Checke dus?
Als iedereen
[ieder appje?] nou maar gebruik maakte van die ene database, of indien men daarvan om moverende redenen een kopie gebruikt dat men die kopie dan iedere dag/week/maand[?] zou updaten, dan zou het snel op orde zijn.
Ik verwacht dat aan het up to date blijven van het kopie van die ene database, De BAG, een kostenplaatje hangt. Het ontwerp en implementatie van een systeem wat gebruik maakt van een kopie van die ene database, De BAG, is echter eenvoudiger
[goedkoper!] dan het ontwerp en implementatie van een systeem wat rechtstreeks
[gratis?] gebruik maakt van die ene database, De BAG. Wat zeker ook mee zal spelen tijdens systeem ontwerp zal de overweging zijn dat men in principe altijd online wil zijn en derhalve niet/minder afhankelijk wil zijn van het door de overheid beheerde BAG.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.