Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 mar 2022 11:51 Want het is niet anders dan de wens om Rusland naar Westers idee om te vormen en tot een vazalstaat van de VS te maken.
dus als je pleit voor democratie, mensenrechten, gelijkheid man/vrouw, scheiding der machten, vrijheden, ...
pleit je ervoor om vazalstaat vd VS te worden? fascinerend
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

appelfflap schreef: 08 mar 2022 12:42
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 mar 2022 11:51 Want het is niet anders dan de wens om Rusland naar Westers idee om te vormen en tot een vazalstaat van de VS te maken.
dus als je pleit voor democratie, mensenrechten, gelijkheid man/vrouw, scheiding der machten, vrijheden, ...
pleit je ervoor om vazalstaat vd VS te worden? fascinerend
Heel fascinerend. Twee jaar geleden hadden we nog een Amerikaanse president die vond dat Europa de VS uitbuit door dat land te laten opdraaien voor hun verdediging.
Born OK the first time
Joost_de_groot
Forum fan

Bericht door Joost_de_groot »

Rereformed schreef: 08 mar 2022 12:25
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 mar 2022 11:51 Je droom straalt wel agressiviteit uit.
Want het is niet anders dan de wens om Rusland naar Westers idee om te vormen.
Rusland ziet dit soort ideeën dan ook als agressie.
Je maakt jezelf belachelijk. Ten eerste is het een droom. Een droom dat Rusland ooit die ommekeer zelf maakt. Ten tweede, de wens om Rusland omgevormd te zien tot een land dat dezelfde waarden hooghoudt als die de EU-landen willen hooghouden, oftewel humanistische waarden, leven in een rechtstaat, in vrijheid, in een goed-funktionerende democratie, en vreedzame samenwerking tussen alle Europese landen, is eenvoudig beantwoorden aan de hoogste idealen die er in de wereld maar te vinden zijn.
Deze bezigheid agressief te noemen is goed omdraaien tot kwaad.

Iedere bijdrage van je laat je als een handlanger van Poetin zien.
Handlanger van Poetin? Waar zegt hij dat dan? Wat jij doet is goedkoop framen en is zeer doorzichtig.

En als je niet met jou eens bent, dan ben je tegen jou? Monsterlogica :roll:

Misschien moet je oorlogens eens niet benaderen als een voetbalwedstrijd waar je opkomt voor je team maar het eens in een breder historisch perspectief bekijken vanuit meerdere perspectieven. Wie weet ben je dan in staat om wat minder tribaal met de situatie om te gaan. Dat je nog in termen als 'goed' en 'kwaad' denkt bevestigen dat ook.

Je klinkt als een opgestookte Hooligan met zendingsdrang en een waas voor zijn ogen, doe eens een beetje rustig aan zeg. En ban me maar als je je daar lekker door voelt en mijn bijdrage je niet bevalt, zou Poetin ook doen ;).
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

En tja... niet collaboreren met misdadigers en pure moordennaars/slopers kost meestal geld, moeite, geeft pijn en vergt reflectie en inzet tot op het bot. Niet altijd gemakkelijk. Zagen we al in jaren 40 en andere macabere perioden. (De Mens in actie.. hey Adolf...)

Prima, dan gaan we (ikzelf in ieder geval) het zó doen!!
(En ik vond ook nog een perfecte oude geel-blauwe jas. Die draag ik dus nu steeds, meneer Puty.)
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Joost_de_groot schreef: 08 mar 2022 13:06
Rereformed schreef: 08 mar 2022 12:25 Iedere bijdrage van je laat je als een handlanger van Poetin zien.
Handlanger van Poetin? Waar zegt hij dat dan? Wat jij doet is goedkoop framen en is zeer doorzichtig.
Zoals ik meerdere malen heb opgemerkt laat Tiberius in letterlijk elke bijdrage van hem in dit topic zien dat hij een propagandist voor Poetin is en alles wat hij schrijft als bron heeft zijn allesverterende haat voor de VS. Iets totaal niet van een ander perspectief te kunnen zien is wat hem bovenal kenmerkt.
Het lijkt me dat je slim genoeg bent om te begrijpen dat propaganda zelden gedaan wordt door zich openlijk als een bewonderaar van Poetin te laten zien. Indien je dat inderdaad begrijpt is het niet erg slim om mij te beschuldigen van goedkoop framen.
Je laat ermee zien evenals Tiberius claudius een andere agenda te hebben dan bezig te zijn met het lot van de Oekraïners en de misdadigheid van een diktator die een veroveringsoorlog begonnen is.
Tiberius claudius heeft het zelfs op dag 13 van een misdadige oorlog nog niet voor elkaar gekregen om Poetin te veroordelen of zelfs die naam maar te noemen. Wel heeft hij vandaag weer, en tig maal daarvoor, de VS aangeklaagd, en Finland ervan beschuldigd zichzelf een oorlog met Rusland op de hals te halen, en nu presteert hij het zelfs om een mooie droom die iemand heeft tot agressiviteit uit te roepen.

Vanzelfsprekend is mogelijk dat Tiberius' bijdragen enkel gevoed worden door haat voor de VS, en niet door bewondering voor Poetin. Daarom liet ik hem eerst weten dat hij niet te onderscheiden is van een propagandist voor Poetin. Uiteraard deed ik dat om hem de kans te geven zich duidelijk tegen Poetin uit te spreken. Maar Tiberius deed dat ook daarna niet.

En als je niet met jou eens bent, dan ben je tegen jou? Monsterlogica :roll:
Ik ben niet geïnteresseerd in mijzelf en het is mij om het even of jij mij monsterlijk noemt, of narcissist of mij met Poetin vergelijkt, of met hoon tegemoet komt. Je doet maar. Je maakt er jezelf enkel belachelijk mee door in een topic "Rusland en Oekraïne" niets anders bij te dragen dan een aanval op mijn persoon.
Misschien moet je oorlogens eens niet benaderen als een voetbalwedstrijd waar je opkomt voor je team maar het eens in een breder historisch perspectief bekijken vanuit meerdere perspectieven. Wie weet ben je dan in staat om wat minder tribaal met de situatie om te gaan. Dat je nog in termen als 'goed' en 'kwaad' denkt bevestigen dat ook.
Misschien moet jij eens beginnen met het nieuws te volgen. Er is een oorlog aan de gang die ons allen aangaat. Zaken in een breder historisch perspectief zetten en bekijken vanuit meerdere perspectieven hoort het beste bij voor of na de oorlog. Maar dit topic bevat vele bijdragen van mij die daar mee bezig zijn. Zelfs vanmorgen heb ik dit nog gedaan. Ga dit topic eens lezen!
Denken in termen van goed en kwaad is overigens wat bij iedere oorlog hoort, en zeker bij deze.
Voor eenieder die zaken uit een breder perspectief beziet is allang duidelijk geworden dat dit een bepalend, een beslissend moment in de geschiedenis van de 21ste eeuw genoemd kan worden. Het verdere verloop van de geschiedenis van Europa voor de rest van deze eeuw wordt op dit moment beslist. En op dat moment van megabetekenis is wat jou bezighoudt een aanval op mij en de verdediging van iemand die voor het merendeel met one-liners bijdragen levert waarin hij met absurde beweringen aankomt! Voordat je mij beleert zaken 'in breder perspectief te bekijken', zou ik je aanraden om te overdenken hoe komisch dat overkomt.
Je klinkt als een opgestookte Hooligan met zendingsdrang en een waas voor zijn ogen, doe eens een beetje rustig aan zeg.
Ik woon in Finland. Poetins tanks kunnen ook daar de grens over. Ik heb dus niet de rust die jij je kan permitteren, en ik heb ook geen behoefte aan rust. Ik heb behoefte aan aansluiting bij de NAVO en hoop dat mijn land zo snel mogelijk die beslissing neemt. Overigens heb ik bepaald geen waas voor mijn ogen. Dat is juist wat mij kenmerkt.
Maar als jij rust nodig hebt dan is daar een prachtig onderwerp voor.
En ban me maar als je je daar lekker door voelt en mijn bijdrage je niet bevalt, zou Poetin ook doen ;).
Het schijnt me toe dat jij meer op een hooligan lijkt, iemand die zich enkel uitslooft om een vete aan te gaan met een ander en zijn uiterste best doet hem te treiteren. Iemand die zo bedelt om geband te worden is het niet waard om geband te worden.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 08 mar 2022 13:51 Iemand die zo bedelt om geband te worden is het niet waard om geband te worden.
nu zijn we het eens
kunnen we Joost niet de titel/functie van oppertrol geven?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Toch zit me nog iets naastliggends dwars. Sommige mensen klagen over prijzen, snap ik wel. Even peinzen..

Als je je ziekenhuizen marktmatig steeds wegdoet of failliet laat gaan heb je in een pandemie of met een oorlog misschien wel tekort aan ruimten voor patiënten. En zo moest het van Rutte en zijn neo-liberalen.

Als je niet zorgt dat je niet te zeer afhankelijk bent van een (te) zwaar belaste oliemarkt, dan zal je het een keer weten, zoals nu met die oorlog. Wisten we best wel al... Maar na de oliecrisis van 1973 gebeurde er niets bijzonders. Nu zijn we alles aant inhalen, maar we zijn wat laat....

Als je te weinig huizen bouwt na de crisis van 2008 en er komen veel vluchtelingen, ja.. wat dan? Ook vooruit geweten.
Wel, er komen er voor de EU ongeveer 5 miljoen.

In oorlogstijd kan het gebeuren dat een gebied waar je altijd van afneemt b.v. door oorlog niet meer kan of wil leveren en dat onze boeren het niet kunnen opvangen omdat ze deels overboord zijn gekeild (stikstofbeleid). En in een puur vrije markt gaan prijzen dan altijd door het dak. Kan je in het ergste geval bv. 1 essentialiteit kopen en is je portemonnee leeg. Ja, graan uit Ukraine.. 8-[ Die liberale gedachte van vrije markt is soms een gevaarlijke. En een luxe. Minima doen nu niets meer hoor.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan, want het leven kan zó veel duurder zijn in perioden in een vrije markt.
We dienen ook zuiniger te worden op aarde en we moeten bij het opmaken en potverteren in mooie tijden altijd blijven denken aan onze buffers... En aan alternatieven.
Ik kan dit nu wel opschrijven, maar dat zal men ultiem uiteraard niet doen, schat ik in....
Wordt zelfs genoemd in de hier gewraakte bijbel. 'Vette en magere jaren.' Ik leef er altijd zo'n beetje naar. Ik heb oneindig de verhalen over WO2 van mijn ouders aangehoord en ik heb het tot me genomen... Nu het hele Westen nog.

Edit kleine aanvullingen en correcties.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 08 mar 2022 14:58, 5 keer totaal gewijzigd.
** Gedenk frekwent ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... **
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 08 mar 2022 14:00 kunnen we Joost niet de titel/functie van oppertrol geven?
Geen idee. Ik ken hem niet zo goed. Ik ging even kijken hoe Joost zich over anderen uitlaat en vond dit:

"Neil Young is daarom vreselijk fout met zijn ziekelijke statement".

Iemand die zich in zulke superlatieven uitdrukt over een beroemdheid die zijn hele lange leven gegeven heeft aan muziek en daarmee miljoenen mensen heeft blij gemaakt, en nog wel aangaande een onbenullige zaak die een maand later alweer door de wereld vergeten is, heeft wellicht al snel een waas voor zijn ogen, en moet misschien eens leren dingen in breder historisch perspectief te bekijken, en vanuit meerdere perspectieven dingen te benaderen. Wie weet is hij dan in staat om wat minder tribaal met een situatie om te gaan.

Ik merkte ook dat hij iemand die vliegt naar Rhodos brandmerkt als "decadent". Het begint er nu op te lijken dat hij mij beschuldigt van iets dat voor hemzelf kenmerkend is.

Overigens werd ik woedend omdat Tiberius claudius het land dat ik lief heb en een toonbeeld van vrede is in de wereld, laat opdraaien voor wat er kan gebeuren, terwijl het overduidelijk enkel en alleen Poetin is die daar de schuld van heeft, mocht het zover komen. Ik ben allang weer afgekoeld en begrijp best dat Tiberius zelf geen erg had in de implicatie van zijn ongelukkig geformuleerde argumentering.
Het blijft echter vreemd dat hij het niet voor elkaar krijgt om Poetin aan te klagen voor wat er op dit moment gebeurt. Dat is de reden waarom ik hem steeds aanklaag als een propagandist voor Poetin. Ik probeer hem op deze manier aan het denken te zetten, zich te laten realiseren dat zijn stellingname in de praktijk hierop neerkomt zolang hij Poetin niet aanklaagt.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Rereformed schreef: 08 mar 2022 14:48 Overigens werd ik woedend omdat Tiberius claudius het land dat ik lief heb en een toonbeeld van vrede is in de wereld, laat opdraaien voor wat er kan gebeuren,
yep
dat discours hoor je wel vaker
Ga in op de wensen van RPoetin en alles komt goed

eigenlijk het discours vd mishandelde vrouw
als ze haar man niet provoceert krijgt ze misschien minder slaag
of de halfdood geslagen verkrachte vrouw. Had ze zich neit tegen de verkrachting verzet was zeker niet half dood geslagen.
...

slaat nergens op maar toch kent dit discours veel aanhangers
Rereformed
Moderator
Contacteer:

appelfflap schreef: 08 mar 2022 15:17 slaat nergens op maar toch kent dit discours veel aanhangers
Precies! Het is het discours dat het orthodoxe christelijke geloof eeuwenlang gepredikt heeft.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Shell heeft net bekendgemaakt dat het geen olie meer uit Rusland koopt, en al haar 400 bezinestations in Rusland sluit en vertrekt uit dat land.
De goedkope olie die het net daarvoor kocht en voor een golf van kritiek zorgde was nodig om de raffinaderijen draaiende te houden en klanten in Europa te blijven voorzien van benzine en diesel. Blijkbaar slimme jongens daar die begrepen dat ze daarmee enkele weken tijd krijgen om het hiaat van 8% dat ontstaat op te vullen.
Born OK the first time
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Gerard R. schreef: 08 mar 2022 14:47 Toch zit me nog iets naastliggends dwars. Sommige mensen klagen over prijzen, snap ik wel. Even peinzen..
Ach het is eigenlijk in triest dat we hier over een paar dubbeltjes meer aan de pomp klagen (dan maar niet met vakantie) en er een een benefietavond nodig is om een bijdrage los te peuteren. Je kan geheel bij de tijds middels een tikkie binnen een minuut een bijdrage doen zonder daarvoor een BN'er uit een belpanel aan de lijn te krijgen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Leeg
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 08 mar 2022 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

doctorwho schreef: 08 mar 2022 16:42
Gerard R. schreef: 08 mar 2022 14:47 Toch zit me nog iets naastliggends dwars. Sommige mensen klagen over prijzen, snap ik wel. Even peinzen..
Ach het is eigenlijk in triest dat we hier over een paar dubbeltjes meer aan de pomp klagen (dan maar niet met vakantie) en er een een benefietavond nodig is om een bijdrage los te peuteren. Je kan geheel bij de tijds middels een tikkie binnen een minuut een bijdrage doen zonder daarvoor een BN'er uit een belpanel aan de lijn te krijgen.
Maar het gaat me dus om wat ik verder schreef.
Als het Westen goed had rekening gehouden met calamiteit die brandstof-aanvoer kan belemmeren, of graan ed. dan was het effect van hoge prijzen veel minder geweest. Maar wij gebruiken alsof het dit jaar ons laatste jaar is... En politici 'houden niet rekening' met van alles. Bufferen matig.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Joe Biden LIVE

VS verbiedt invoer van olie en gas uit Rusland naar de VS.

De VS stuurt voor een miljard dollar aan wapens naar Oekraïne, plus grote hoeveelheden humanitaire hulp. De VS zal ook delen in de kosten voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen.
Bij elkaar een pakket van 12 miljard dollar dat nu in het Congress ligt ter goedkeuring.

De VS gaat tesamen met haar gelieerden 60 miljoen barrels olie die in reserve gehouden wordt gebruiken om de olieprijs te laten dalen.

Hij waarschuwt de oliebusiness dat ze dit moment niet moeten gebruiken om extra winst te maken, maar dat ze nu hun eigen steentje moeten bijdragen en moeten handelen met oog op zoveel mogelijk het westen te steunen. Hij roept ze ook op om te werken aan energie-onafhankelijkheid en ontwikkeling van niet-fossiele energie.

"Wanneer deze oorlog voorbij is zal Rusland zwakker zijn, en de gehele wereld sterker".
Born OK the first time
Plaats reactie