Ik reageerde in eerste instantie met te stellen dat een ford niet door een enkele ontwerper of mechanicien is gemaakt, maar het produkt van vele (deel)ontwerpers en bouwers en toeleveranciers.mijn vriend schreef:Peter van Velzen it is about ABOUT our MAKER. can machines, like Ford know that who made it?
Zoals de meeste mensen op FAcebook negeerde hij totaal wat ik beweerde en kwam met:
Ik had echter ondertussen dieper nagedacht over het proces waarin een individueel mens gemaakt wordt en kwam tot de volgende conclusie, omtrent het verschil tussen het maken van een Ford en het maken van een mens.mijn vriend schreef:Peter van Velzen what I know from religious teachings, it is totally real to me. It's people who interpret wrongly or got wrong interpretation, Idk about others.
De "fabriek" waarin wij gemaakt worden is feitelijk het moederlichaam.
Er komt geen ontwerp aan te pas, slechts een dubbele set receptuur die deels van de biologische moeder en deels van de biologische vader komt.
Verassenderwijs blijken die - deels verschillende - recepten meestal goed te werken.
Terwijl alle materialen en energie door het moederlichaam worden geleverd, wordt de feitelijke constructie geheel en al door de bevruchte ei-cel uitgevoerd. Alle - 37 triljoen - lichaamscellen in een volwassen mens, zijn ontstaan door splitsingen van eerder splitsingen etcetera van die bevruchte ei-cel. Genetisch zijn die vrijwel identiek en worden geacht "ons" DNA te bevatten.
De bond van arbeiders in die fabriek dat zijn wij derhalve zelf!
In die zin zijn we eigenlijk onze eigen Maker.