mijn 2e staaroperatie

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Peter van Velzen
Site Admin

mijn 2e staaroperatie

Bericht door Peter van Velzen »

Ik zit nu weer met een beschermend kapje voor mijn linkeroog, en daaroverheen de leesbril van Kesinee achter de computer. Maar ik ben twee en een halve dag zoet geweest in het "Trang hospital. De vorige keer was het me geweldig meegevallen - al had mijn nichtje Stella dat al voorspeld. Nu kon het dus alleen maar tegenvallen.

Anders dan bij mijn rechteroog, kreeg ik tevoren oogdruppels, Die uit het blauwe flesje waren geen probleem al waren het er wel veel. DIe uit het rode flesje veroorzaakten echter een brandende pijn aan mijn oogleden. Wat ook tegenviel was de airco, die blies een koude straal recht door de kamer, en de enige manier om daar wat aan te doen, was de airco uitzetten. Ook was het hoofdkussen nogal hard, en was de waterdruk zo sterk dat ik het niet waagde te douchen. Verder moest ik het zonder kleindochter Peng doen. Oudere zus Saai nam de honeurs waar, maar die communiceert toch moeizamer. en voelde zich blijkbaar niet zo prettig, en haalde haar vriend Ko er bij. Samen deden ze flink hun best mij te verzorgen, maar ze bleven ook veel te lang op en sliepen nog toen de verpleegster mijn kwam halen voor de controle.
Anders dan de vorige keer kon ik goed zien hoe vervallen de kamer er uit zag waar de patiënten op een brancard werden gezet om ze naar de operatiekamer te rijden.

Ook anders was het feit dat de operatie een uur later plaatsvond, zodat mijn medicijnen minder gingen werken, en ik begon te trillen. Omdat de operatietafel te smal was om mijn ellebogen te ondersteunen. kon ik dat niet uitschakelen, door mijn armen te laten vallen. want die zouden dan naast de tafel bungelen. Ook de injectie van te voren verliep minder vlotjes, en er moest - kon ik voelen - wat vocht gedept worden. Deze keer voelde ik wel dat men met mijn oog bezig was, en hoorde ik de dokter ook zeggen dat haar assistent de lens moest aanreiken. 

Noch het trillen, noch de lastiger verdoving lijken geen nadelige gevolgen te hebben gehad. want ik zie - als het kapje af mag - links nu vrijwel even goed als rechts, en toen ze vanmorgen mijn ogen bekeek, was de dokter óók heel tevreden. Ik was pas helemaal tevreden toen dochter Kiauw mij op kwam halen.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 17 nov 2022 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foutjes hersteld.
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: mijn 2e staaroperatie

Bericht door Rereformed »

Oef, dat is geen pretje geweest voor je. Ik hoop zo dat het uiteindelijke resultaat bevredigend blijkt te zijn, zodat het alle ellende waard was. Hopelijk knap je spoedig op.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Wat valt dat tegen.
Maar als het resultaat goed is, is het leed vaak gauw vergeten.
Ik hoop, dat dit bij jou ook zo is.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 16 nov 2022 06:19 Ik zit nu weer met een beschermend kapje voor mijn linkeroor, en daaroverheen de leesbril van Kesinee achter de computer.
Ik heb dat zojuist ook ff geprobeerd, maar ik zie nog steeds niks door mijn linkeroor en helaas ben ik aan mijn rechteroor stekeblind!

Zintuig Oog ogen zijn oren.jpg

Nooit overwogen om een dergelijk ingrijpende operatie in Nederland te laten doen?
Fijn dat alles in orde lijkt te zijn. Veel sterkte en geneeskracht.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

ขอให้ท่านหายไวๆ นะครับ
* happens
Peter van Velzen
Site Admin

MZP schreef: 16 nov 2022 11:47 ขอให้ท่านหายไวๆ นะครับ
Ik ben al beter, maar moet vooralsnog voorzichtig zijn en mijn oog aan de nieuwe lens laten wennen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

HierEnNu schreef: 16 nov 2022 10:38
Peter van Velzen schreef: 16 nov 2022 06:19 Ik zit nu weer met een beschermend kapje voor mijn linkeroor, en daaroverheen de leesbril van Kesinee achter de computer.
Ik heb dat zojuist ook ff geprobeerd, maar ik zie nog steeds niks door mijn linkeroor en helaas ben ik aan mijn rechteroor stekeblind!

Zintuig Oog ogen zijn oren.jpg

Nooit overwogen om een dergelijk ingrijpende operatie in Nederland te laten doen?
Fijn dat alles in orde lijkt te zijn. Veel sterkte en geneeskracht.
De spellingscontrole vond "oor" een prima Nederlands woord. Maar jij en mij zus pleiten beiden voor "oog". Dus inmiddels hersteld.
Het is geen ingrijpende operatie. In Nederland zou het zelfs een dagbehandreling zijn!
Wel moet je ook daar nog enige tijd een eye-patch dragen.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie