Kitty schreef:Ik bedoel bijvoorbeeld:
- Jij kan niet begrijpend lezen
- Je hebt moeite om normaal te antwoorden
- Gehuil zonder inhoud
- Slappe shit om paternalistisch over te komen
- Hypocriete waanzin
- Leer lezen
-Blijkbaar kan diegene niet begrijpen lezen, want het punt van de discussie wordt gemist.
-Jij hebt ook moeite om normaal te antwoorden, want je verwijt hem van alles, zonder inhoudelijk te reageren. Dus ik zal die zin anders verklaren: jij hebt moeite om inhoudelijk te reageren.
-Gehuil zonder inhoud betekent "geklaag zonder inhoud." Je klaagt over het feit dat Tatar niet kan relativeren, maar je gaat gewoon niet in op wat er gezegd wordt.
-Paternalistisch betekent dat je "bevoogdend" wil overkomen. "Jij zult ons nooit begrijpen" dat is wat je zei. Alsof jij beter bent en alsof jouw standpunt boven die van ons staat, alsof je ons wat wil leren. Paternalistisch. En wederom: geen inhoud. Je reageert op bijzaken.
-Hypocriete waanzin had ik al uitgelegd. Ik zeg "hypocriet ongegrond", Tatar zegt "hypocriete waanzin." Hypocriet is BR zeker, zolang hij zegt dat hij tegen is, op Saddam na. En ongegrond betekent zonder geargumenteerde basis. Dus is het niet zinnig, dus onzinnig, dus onzin, dus waanzin. Alleen klinkt "ongegrond" mooier, maar het komt op hetzelfde neer.
-"Leer lezen" Ja, dat sloeg op dat begrijpend lezen. Zolang de inhoud niet besproken wordt...
Je denkt toch zeker niet dat ik nog zin heb om jouw (overigens niet aan mij gerichte) lappen tekst door te spitten, als je mijn reacties toch als gemekker afdoet?
Dit is een eenzijdige discussie, die geen discussie is.
Leuk semantisch spelletje. Het gaat toch om het idee erachter?
Oh nee, dat zie ik vast verkeerd.
Allemaal leuk en aardig, maar geen argumenten. Tatar en ik stellen dat BR hypocriet is in zijn mening om "tegen de doodstraf te zijn, op Saddam na." Dat kan niet volgens ons. Het is óf voor, óf tegen. Er wordt geklaagd over van alles en nog wat, maar niemand komt met een gegronde reden of argument. Dus zolang de stelling van Tatar en mijzelf niet weerlegd wordt met inhoudelijk argumenten...