Heb je argumenten voor deze bewering?lost and not found yet! schreef: ↑07 dec 2022 22:17
Dat is inderdaad het super debiele resultaat van onze jarenlange linkse tolerante samenleving!
Onze samenleving is niet erg links. wel redelijk tolerant. Maar dat die tolerante samenleving iets met dit soort irrationale gedrag te maken zou hebben is mijns inziens nooit aangetoond.
Ik vermoed dat het gedrag iets te maken heeft met het feit dat veel Marokkaanse Nederlanders zich niet echt een deel voelen van die samenleving. Het feit dat ze de straat op gaan als Marokko wint, en niet als Nederland wint, is overigens mijn enige aanwijzing. Ik kan het dus ook mis hebben.
Dat ik het gedrag irrationeel noem is omdat als je een overwinning viert, het nogal vreemd is dat je daarbij vernielingen aanricht. Maar voetbalsupporters veroorzaken redelijk vaak rellen tijdens of na zo'n viering. Gedenk de viering van het kampioenschap van Ajax in 2011 en van Feijenoord in 1999. Het is niet alleen voorbehouden aan Marokkaanse Nederlanders. Gelukkig zijn de supporters van het Nederlandse Elftal niet zó gek. (ze zijn wel gek, maar veel prettiger gestoord dan de randdebielen waar we het nu over hebben). Anders zou het na een overwinning op Argentinië ook wel eens flink mis kunnen gaan. Nu moeten we maar hopen dat, Portugal zijn beste beentjes voorzet (Goncalo Ramos en Joao Felix én de 39-jarige Pepe!). Ik gun het Zichech en Mazraoui even goed, maar helaas. . .