Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Knieschijfschieten

Bericht door dikkemick »

MZP schreef: 13 dec 2022 12:56
dikkemick schreef: 13 dec 2022 12:36 Dus alle begrip als die frontaal kwabben jouw auto vernielen in een dronken bui? Of toch liever de knuppel?
Begrip: ja,
knupl: ligt r aan hoe de delinquent reageert en alleen als dit type knupl geen blijvende schade veroorzaakt,
aanhouden: ja.
Zie mijn andere reactie. Je staat zelf zo in het beklaagdenbankje.
Alleen politie en ME mogen geweld gebruiken (als er aanleiding toe is) maar doen dit dus imo te weinig en/of te soft
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 13 dec 2022 13:38
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 dec 2022 12:46
dikkemick schreef: 13 dec 2022 12:36

Dus alle begrip als die frontaal kwabben jouw auto vernielen in een dronken bui? Of toch liever de knuppel?
De schade betalen, lijkt me wel het minste in zo'n geval.
Dat kan niet, want ze zijn sociaal economisch gediscrimineerd in dit land. En.....MZP had ze verbaal te negatief toegeschreeuwd dus die krijgt een boze claim aan zijn broek.
Als ze niet betalen worden ze opgesloten tot er betaald is, moet jij eens kijken hoe snel het geld er dan is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef: 13 dec 2022 13:36
axxyanus schreef: 13 dec 2022 09:17
gerard_m schreef: 12 dec 2022 15:43 De vraag over de aannames blijft hetzelfde. Waarom is het relevant dat (een klein deel van) de groep als gastarbeider hierheen is gekomen?

Zo je wilt vul ik voor Vietnamezen "Polen" of "Roemeniërs" in.
Hoezo? Polen en Roemeniërs zijn BMW ook niet als gastarbeiders hier heen gehaald. Dus op welke manier zou dat verschil maken?
Net als Polen of Roemeniërs heeft ooit een groep Marokkanen besloten naar Nederland/ België te komen om hier te werken. In het verleden gold dat ook voor Portugezen of Spanjaarden. In Nederland ging het om 75.000 mensen, een betrekkelijk klein deel van de Marokkanen die hier nu wonen.
Bij mijn weten heeft noch België noch Nederland in Polen of Roemenië geprobeerd mensen te recruteren.

Er is wel degelijk een campagne geweest om Marokanen en Turken naar België te halen als gastarbeider.
gerard_m schreef: 13 dec 2022 13:36De vraag blijft wat het er in deze discussie toe doet dat een deel van de Marokkanen ooit als gastarbeider naar Nederland/ België is gekomen?
Een rare reactie van iemand die vraagt naar een mogelijk oorzaak voor het verschil in gedrag bij verschillende migrantengroepen.

Je kan natuurlijk van oordeel zijn dat dat gastarbeidersschap geen verklaring bied, maar je afvragen wat het er toe doet, als het je als verklaring wordt aangeboden, nadat je om een verklaring vroeg, is raar.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 dec 2022 13:46
dikkemick schreef: 13 dec 2022 13:38
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 dec 2022 12:46
De schade betalen, lijkt me wel het minste in zo'n geval.
Dat kan niet, want ze zijn sociaal economisch gediscrimineerd in dit land. En.....MZP had ze verbaal te negatief toegeschreeuwd dus die krijgt een boze claim aan zijn broek.
Als ze niet betalen worden ze opgesloten tot er betaald is, moet jij eens kijken hoe snel het geld er dan is.
Dan nemen ze Dhr. Roethof in de arm.....

Want je opent t eerste AD krantenbericht: ‘Sportschool-terroristen’ blijken gewoon ‘hechte groep vrienden’: vrijspraak geëist voor de meeste verdachten

https://www.ad.nl/binnenland/sportschoo ... ~ad472f47/
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

dikkemick schreef: 13 dec 2022 13:39 Zie mijn andere reactie. Je staat zelf zo in het beklaagdenbankje.
Alleen politie en ME mogen geweld gebruiken (als er aanleiding toe is) maar doen dit dus imo te weinig en/of te soft
Sorry, heb binnen dit topic zocht op *beklaagd* maar niets gevonden.
En t doorlezen/interpreteren van t complete onderwerp is me te vermoeiend.
En inderdaad, korsakov + 60plus-brein (rammelend en oud), lastige combi.

Te weinig &-of soft, miskien, iig niet efficient, en miskien ook kortschietend qua inventiviteit.
Doe s iets bizars, wat ze van hun stuk brengt, zonder dat ze kapot gaan, probeer s wat uit.
* happens
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 dec 2022 11:11
lost and not found yet! schreef: 12 dec 2022 23:09
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 dec 2022 09:26
Je maakt een fout die veel gemaakt wordt:
Het gaat er niet om wat zij doen maar wat wij doen.
Dus wat zou jouw oplossing zijn dan?

Ps, aanvulling, wat hebben wij fout gedaan dan?
Je maakt de fout je tot hun niveau te verlagen .

Wanneer men iets afkeurt betekent dat niet per definitie dat men iets beters op de plank heeft staan.
Je vraag die een verborgen afkeuring inhoudt is dus niet echt op zijn plaats.

Ik ben niet tegen streng straffen, misschien ben ik wel strenger dan jij en DikeMick samen.
Allereerst de schade die zou volledig door ze moeten worden vergoed en zolang er niet betaald worden ze vastgezet.
Dat kan dan wel eens aardig wat jaartjes worden.

Bij minderjarigheid moeten ook de ouders worden aangesproken, iets wat nu niet kan.

Ook het land uitzetten van mensen met een meervoudige nationaliteit moet standaard worden.
Ik ben het voor 150% met je eens! Jammer dat dat vanaf mij niet duidelijker overkwam!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 13 dec 2022 09:42 @Peter

In een utopische situatie heeft iedereen een uitstekende jeugd gehad. Maar helaas. Zo werkt t niet. Daar bovenop is opvoeding in andere (islamitische bv) landen anders dan hier. De man is er nog steeds HET HOOFD. DE man!!
En dat zou betekenen dat we alle negatieve (jeugd) situaties moeten gaan aanpakken.
Ouders mogen niet meer scheiden. Weet je nl hoeveel impact dit heeft op de kinderen. Die gaan later misschien vuurwerk naar ME gooien en jouw auto in de fik steken.
Dus: is dit de ideale aanpak? Kun je onvrede zo voorkomen?
Het gaat in veel gevallen niet om opvoeding in islamitische landen, maar om de opvoeding en de ervaringen met leeftijdsgenoten in Nederland en België. In Marokko zal het verschil zelfs kleiner zijn dan in de meeste islamitische landen. Dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Idealiter zoudem we inderdaad alle negatieve (jeugd) situatie moeten aanpakken, Maar dat gaat ongetwijfeld niet lukken. Ik maak me sterk dat ze de auto (die op naam van mijn vrouw staat) die hier voor de deur (in Trang Thailand) staat niet in de fik zullen komen steken. Ook de auto van de meeste Nederlanders en Belgen (van welke afkomst dan ook) niet. Maar ongetwijfeld meer auto's dan wenselijk is (meer dan 0). Of dit door gescheide ouders komt, betwijfel ik.

Maar niets van wat je schrijft overweegt, hoe we kunnen voorkomen, dat mensen zich geen deel van de Nederlandse of Belgische sameleving voelen. Zoals ik al schree: dat is een probleem dat meerdere oorzaken heeft. Ook de opvoeding hoort daar bij, net als de houding van Wilders en Vlaams belang, de ongelijke kansen op de arbeidsmarkt, en mensen die er een regulier slagveld met weliswaar rubberen kogels van willen maken. (Ja, dat versterkt ook het gevoel dat men er niet bij hoort!) Dat zouden we allemaal moeten verbeteren en misschien nog meer.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Conclusie: Ik voel me er niet bij horen en dat geeft een vrijbrief tot wangedrag.
Of zou dit asociale wangedrag werkelijk iets gaan oplossen? Stel we verhogen de uitkeringen van deze kansarme sloebers, worden het dan brave burgers?
Er zijn altijd groepen die menen ergens tegenaan te moeten schoppen. Volgens mij is dat niet altijd uit protest, omdat ze zich gediscrimineerd voelen of zo.
Ik vind dit soort excessen extreem. En net als extremisme kunnen we dat niet accepteren met het overgrote deel van de maatschappij (die blijkbaar wel weet hoe t hoort of zou moeten). Het wijsvingertje werkt niet.
Hoe is dit in jouw land? Geen ontevreden burgers? Wordt hier moedwillig vernield? Hoe gaan de autoriteiten er bij jou mee om? Werkt dit beter, slechter?
Einstein/Mick
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ik voelde me er vroeger ook niet bij, mijn wangedrag was "verstoppen achter computer". Dan zie je wat daar van komt! :lol:

Wat betreft een oplossing: wellicht zouden we voetbal kunnen afschaffen? ;) Maar dat zal wel niet werken dan, dan vinden ze wel wat anders om hun wrok (want volgens mij is het dat) te verwezenlijken en vervolgens te uiten.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

axxyanus schreef: 13 dec 2022 14:00
gerard_m schreef: 13 dec 2022 13:36
axxyanus schreef: 13 dec 2022 09:17
Hoezo? Polen en Roemeniërs zijn BMW ook niet als gastarbeiders hier heen gehaald. Dus op welke manier zou dat verschil maken?
Net als Polen of Roemeniërs heeft ooit een groep Marokkanen besloten naar Nederland/ België te komen om hier te werken. In het verleden gold dat ook voor Portugezen of Spanjaarden. In Nederland ging het om 75.000 mensen, een betrekkelijk klein deel van de Marokkanen die hier nu wonen.
Bij mijn weten heeft noch België noch Nederland in Polen of Roemenië geprobeerd mensen te recruteren.

Er is wel degelijk een campagne geweest om Marokanen en Turken naar België te halen als gastarbeider.
Maar ook voor Spaanse en Italiaanse gastarbeiders, waar nooit enig probleem mee is, dat maakt jouw verklaring onwaarschijnlijk.
gerard_m schreef: 13 dec 2022 13:36De vraag blijft wat het er in deze discussie toe doet dat een deel van de Marokkanen ooit als gastarbeider naar Nederland/ België is gekomen?
Een rare reactie van iemand die vraagt naar een mogelijk oorzaak voor het verschil in gedrag bij verschillende migrantengroepen.

Je kan natuurlijk van oordeel zijn dat dat gastarbeidersschap geen verklaring bied, maar je afvragen wat het er toe doet, als het je als verklaring wordt aangeboden, nadat je om een verklaring vroeg, is raar.
Nee, niet als je jouw verklaring op geen enkele manier onderbouwd of zelfs maar aannemelijk maakt.

Er zijn geen problemen met Spaanse of Italiaanse gastarbeiders.
Er zijn ook geen problemen met Poolse of Roemeense gastarbeiders, die geworven worden door een bloembollenteler of champignon kweker in plaats van de overheid.
En dan vind jij het raar dat ik vragen stel bij jouw verklaring dat de problemen toch met gastarbeid samenhangen?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef: 14 dec 2022 09:16
axxyanus schreef: 13 dec 2022 14:00 Een rare reactie van iemand die vraagt naar een mogelijk oorzaak voor het verschil in gedrag bij verschillende migrantengroepen.

Nee, niet als je jouw verklaring op geen enkele manier onderbouwd of zelfs maar aannemelijk maakt.

Er zijn geen problemen met Spaanse of Italiaanse gastarbeiders.
Er zijn ook geen problemen met Poolse of Roemeense gastarbeiders, die geworven worden door een bloembollenteler of champignon kweker in plaats van de overheid.
En dan vind jij het raar dat ik vragen stel bij jouw verklaring dat de problemen toch met gastarbeid samenhangen?
Maar jij haalt hier steeds groepen aan die geen gastarbeiders zijn. Gastarbeiders waren groepen mensen die naar hier gelokt werden door campagnes van onze overheden.

Wij hebben hier dus bv geen Poolse gastarbeiders. We kunnen Poolse arbeiders hebben die hier hun geluk beproeven of die door firma's geronseld werden maar dat is niet het soort overheidscampanjes waarmee bv de Marokanen naar hier gelokt werden.

De Congolesen, die jij in een vorige bijdrage vernoemde, zijn nooit als gastarbeider naar België gehaald.

Dus misschien dat gastarbeiders niet de (volledige) uitleg is. Maar als je een tegenvoorbeeld wil geven, dan zal je toch beter moeten doen dan willekeurige buitenlanders op te noemen.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Uit AD vandaag:
Mede daarom pleit woordvoerder Maarten Brink voor harder ingrijpen als het vanavond weer misgaat na de halve finale Marokko-Frankrijk. Met ‘alle beschikbare middelen’, vindt hij. Inclusief traangas en waterkanonnen. ,,We staan er als vakbond natuurlijk voor dat alles in goede vrede gaat. Maar als het ontwrichtend gaat werken, moet er harder kunnen worden ingegrepen.” Vooral als er gegooid wordt met zwaar vuurwerk, ‘explosieven’, zoals Brink het noemt. De enorme knallen kunnen ondanks goede oordoppen voor blijvende gehoorproblemen zorgen bij agenten.
Traangas en waterkanonnen
Knuppels en rubberen kogels.....
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

axxyanus schreef: 14 dec 2022 09:41 Maar jij haalt hier steeds groepen aan die geen gastarbeiders zijn. Gastarbeiders waren groepen mensen die naar hier gelokt werden door campagnes van onze overheden.
Dat lijkt me niet zo juist.
Gastarbeiders zijn mensen uit een andere staat die hier komen werken en dat ook legaal mogen.
Daarnaast geeft 'gast' al aan dat het in principe tijdelijk is.
Hoe en waarom ze hier naar toe gekomen zijn doet eigenlijk niet zo ter zaken in deze.

PS.
Ook mensen die in een uitwisselingsprogramma zitten zijn dus eigenlijk gastarbeiders.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 dec 2022 16:53
axxyanus schreef: 14 dec 2022 09:41 Maar jij haalt hier steeds groepen aan die geen gastarbeiders zijn. Gastarbeiders waren groepen mensen die naar hier gelokt werden door campagnes van onze overheden.
Dat lijkt me niet zo juist.
Gastarbeiders zijn mensen uit een andere staat die hier komen werken en dat ook legaal mogen.
Daarnaast geeft 'gast' al aan dat het in principe tijdelijk is.
Hoe en waarom ze hier naar toe gekomen zijn doet eigenlijk niet zo ter zaken in deze.

PS.
Ook mensen die in een uitwisselingsprogramma zitten zijn dus eigenlijk gastarbeiders.
OK, maar dan gaat het over welk etiket we juist op welke groep gaan plakken.

Wat Marokanen en Turken betreft, zijn er campanjes vanuit de Belgische overheid geweest om die mensen naar hier te lokken.

Wat Polen en Congolesen betreft, zijn er dergelijke campanjes niet geweest.

Of dat verschil op zich voldoende is als verklaring weet ik niet maar het lijkt me de moeite waard om eens nader te bekijken.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

axxyanus schreef: 14 dec 2022 17:01OK, maar dan gaat het over welk etiket we juist op welke groep gaan plakken.

Wat Marokanen en Turken betreft, zijn er campanjes vanuit de Belgische overheid geweest om die mensen naar hier te lokken.

Wat Polen en Congolesen betreft, zijn er dergelijke campanjes niet geweest.

Of dat verschil op zich voldoende is als verklaring weet ik niet maar het lijkt me de moeite waard om eens nader te bekijken.
Ik stam uit die tijd.
Ik weet dat ook: Italianen, Spanjaarden en Grieken (die waren jullie ff vergeten) wel degelijk actief werden geworven.
Als ze hier kwamen, was al bekend waar ze gingen werken.

Het grote verschil zit hem er in dat deze groepen weer naar huis gingen, wat ook de bedoeling was.
Turken en Marokkanen bleven en dat was niet de bedoeling geweest.
Gesloten