Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Knieschijfschieten

Bericht door gerard_m »

axxyanus schreef: 14 dec 2022 09:41
gerard_m schreef: 14 dec 2022 09:16 En dan vind jij het raar dat ik vragen stel bij jouw verklaring dat de problemen toch met gastarbeid samenhangen?
Maar jij haalt hier steeds groepen aan die geen gastarbeiders zijn. Gastarbeiders waren groepen mensen die naar hier gelokt werden door campagnes van onze overheden.

Wij hebben hier dus bv geen Poolse gastarbeiders. We kunnen Poolse arbeiders hebben die hier hun geluk beproeven of die door firma's geronseld werden maar dat is niet het soort overheidscampanjes waarmee bv de Marokanen naar hier gelokt werden.

De Congolesen, die jij in een vorige bijdrage vernoemde, zijn nooit als gastarbeider naar België gehaald.

Dus misschien dat gastarbeiders niet de (volledige) uitleg is. Maar als je een tegenvoorbeeld wil geven, dan zal je toch beter moeten doen dan willekeurige buitenlanders op te noemen.
Je shopt selectief in mijn tegenvoorbeelden. Ik verwacht beter van jou....
Ik noemde tevens de Spanjaarden de Italianen, dat waren ook gewoon gastarbeiders.

Maar belangrijker : waarom blijf je om de vraag zelf heen draaien?

Nu dan nogmaals: wat zou een reden zijn dat nazaten van mensen die 40-50 jaar geleden als gastarbeider zijn uitgenodigd problemen veroorzaken en andere migranten groepen in vergelijkbare omstandigheden niet? Waarom is dit aannemelijk?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

vandaag vergelijkt een vlaamse minister vluchtelingen met varkens

op kritiek reageert ze uiteraard met klassiek semantisch gekronkel dat ze dit uiteraard niet bedoelt; de woorden vallen, zoals een natuurwet, in dezelfde zin.
de grootste groep vluchtelingen in vlaanderen zijnd e oekraieners, wie weet voelt er zich ene aangesproken.

of dit soort ontmenselijking meehelpt in integratie waag ik te betwijfelen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/14 ... htelingen/
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 14 dec 2022 07:00 Conclusie: Ik voel me er niet bij horen en dat geeft een vrijbrief tot wangedrag.
Dat is een ware stropop-redenering.
Ik ben er alleszins voor kordaat op te treden tegen geweld en vernielingen, en daarna een gepaste straf op te leggen, die de kans op recidive vermindert.

Ik stel alleen dat je daarmee het onderliggende probleem niet oplost en dus nieuwe "first offenders"kunt verwachten.
Ik denk wel dat jouw "knee-jerk" reactie waaruit de toppic-titel voortvloeit, wellicht niet het kordate middel is dat we nodig hebben.
Ik wens u alle goeds
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

gerard_m schreef: 14 dec 2022 22:19
axxyanus schreef: 14 dec 2022 09:41 Wij hebben hier dus bv geen Poolse gastarbeiders. We kunnen Poolse arbeiders hebben die hier hun geluk beproeven of die door firma's geronseld werden maar dat is niet het soort overheidscampanjes waarmee bv de Marokanen naar hier gelokt werden.

De Congolesen, die jij in een vorige bijdrage vernoemde, zijn nooit als gastarbeider naar België gehaald.

Dus misschien dat gastarbeiders niet de (volledige) uitleg is. Maar als je een tegenvoorbeeld wil geven, dan zal je toch beter moeten doen dan willekeurige buitenlanders op te noemen.
Je shopt selectief in mijn tegenvoorbeelden. Ik verwacht beter van jou....
Ik noemde tevens de Spanjaarden de Italianen, dat waren ook gewoon gastarbeiders.
Maar het was Tiberius die er de aandacht op vestigde dat dat ook gastarbeiders waren. Jij daarentegen noemde die gewoon tussen een groep anderen.
gerard_m schreef: 14 dec 2022 22:19Maar belangrijker : waarom blijf je om de vraag zelf heen draaien?

Nu dan nogmaals: wat zou een reden zijn dat nazaten van mensen die 40-50 jaar geleden als gastarbeider zijn uitgenodigd problemen veroorzaken en andere migranten groepen in vergelijkbare omstandigheden niet? Waarom is dit aannemelijk?
Maar er zijn geen andere migranten groepen in vergelijkbare omstandigheden. Die andere migranten groepen zijn als ik op Tiberius kan afgaan, grotendeels teruggekeerd, terwijl de Marokanen en Turken dat niet deden.

En de hoofdoorzaak is gewoon structureel racisme. Voldoende leerkrachten die Marokanen en Turken naar technisch onderwijs zullen doorverwijzen, ook al worden minder presterende Belgen naar het doorstroom onderwijs verwezen.

Dat racisme is trouwens ook de reden waarom we hier wel problemen hebben met Congolesen. Men probeert de onrust bij de Congolose jeugd te temperen met de belofte dat studeren hen kan laten ontsnappen uit hun huidige situatie. Alleen is dat weinig overtuigend omdat de Congolese jeugd gewoon merkt dat dat een leugen is. De Congolese jeugd heeft namelijk vaak gestudeerde ouders die ondanks die studie niet vooruit raakten en deels in armoede terechtkwamen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 15 dec 2022 03:03
dikkemick schreef: 14 dec 2022 07:00 Conclusie: Ik voel me er niet bij horen en dat geeft een vrijbrief tot wangedrag.
Dat is een ware stropop-redenering.
Ik ben er alleszins voor kordaat op te treden tegen geweld en vernielingen, en daarna een gepaste straf op te leggen, die de kans op recidive vermindert.

Ik stel alleen dat je daarmee het onderliggende probleem niet oplost en dus nieuwe "first offenders"kunt verwachten.
Ik denk wel dat jouw "knee-jerk" reactie waaruit de toppic-titel voortvloeit, wellicht niet het kordate middel is dat we nodig hebben.
Prima.
1. Wat zou jouw kordate middel zijn als hooligans auto's in de fik steken en een binnenstad slopen. Wat is gepaste actie?
2. Zijn er waar jij woont geen ongeregeldheden, of juist wel en wie zijn daarvoor verantwoordelijk? Welke hooligans en hoe wordt er tegenop getreden?
3. Erken je niet dat er altijd groepen zullen zijn die zich gediscrimineerd voelen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef: 15 dec 2022 09:07 Prima.
1. Wat zou jouw kordate middel zijn als hooligans auto's in de fik steken en een binnenstad slopen. Wat is gepaste actie?
2. Zijn er waar jij woont geen ongeregeldheden, of juist wel en wie zijn daarvoor verantwoordelijk? Welke hooligans en hoe wordt er tegenop getreden?
3. Erken je niet dat er altijd groepen zullen zijn die zich gediscrimineerd voelen?
1. Ik weet niet wat de beste manier is. Idealiter zou met dergelijke lieden moeten arresteren, niet molesteren. Maar dat is waarschijnlijk niet altijd mogelijk. Er moet ongetwijfeld meer onderzoek naar komen. Ik krijg niet de indruk dat de wetenschap zich daar veel over heeft gebogen. wel over de onderliggende oorzaken. Maar politici zijn daar niet allemaal in geïnteresseerd. Ze vertrouwen vaak meer op hun "gevoel" of dat van hun kiezers. Branden dienen waar mogelijk geblust moeten worden, maar ik ben ook daarin geen expert. Maar waterkannonen lijken mij wellicht geschikt.

2. Ik heb persoonlijk geen ongeregeldheden meegemaakt - Noch in Nederland, noch in Thailand - maar het komt wel degelijk frequent voor.

3. Ik weet zeker dat er de komende tijd nog altijd groepen zullen zijn die zich gediscrimineerd voelen. En er zullen immers ook nog altijd groepen zijn die gediscrimineerd worden. Dat dit niet geheel kan worden voorkomen is echter geen reden, om dit niet te doen voor zover het wél kan.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zo blijft het dus een beetje een schemergebied waar niemand echt raad mee weet.
We hebben het natuurlijk over een kleine groep die t steeds versiert, dus ik denk aan een een kleine uitzondering qua aanpak. Zij die recidiverend niet willen luisteren krijgen een voorkeursbehandeling. Waterkanon vind ik wat soft (tenzij t vriest)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

dikkemick schreef: 16 dec 2022 06:54 Waterkanon vind ik wat soft (tenzij t vriest)
Wou je de brand blussen met rubber kogels dan?
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Peter, toen mn zoontje klein was en bij opa en oma op bezoek waarschuwden we hem met regelmaat dat de kachel HEET was. AUW!!
Maar zoonlief luisterde niet en legde zijn hand erop. Blaartjes. Huilen en blaartjes en.....

De kachel nooit meer aangeraakt!
Einstein/Mick
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

een Zelf-bewieroker
is geen onruststoker
* happens
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 17 dec 2022 08:40 Peter, toen mn zoontje klein was en bij opa en oma op bezoek waarschuwden we hem met regelmaat dat de kachel HEET was. AUW!!
Maar zoonlief luisterde niet en legde zijn hand erop. Blaartjes. Huilen en blaartjes en.....

Mijn jongste zus, heeft meermaals geprobeerd het hete strijkijzer te kussen. Ik weet niet waarom maar om een of andere reden had een strijkijzer dat effect op haar. En hoe mijn moeder ook haar best deed om haar uit de buurt te houden, mijn jongste zus heeft zo toch een aantal keer een lip verbrand, zodat mijn moeder uiteindelijk besloot enkel te strijken wanneer mijn zuster sliep of naar de (kleuter)school was.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 17 dec 2022 14:40
dikkemick schreef: 17 dec 2022 08:40 Peter, toen mn zoontje klein was en bij opa en oma op bezoek waarschuwden we hem met regelmaat dat de kachel HEET was. AUW!!

Mijn jongste zus, heeft meermaals geprobeerd het hete strijkijzer te kussen. Ik weet niet waarom maar om een of andere reden had een strijkijzer dat effect op haar. En hoe mijn moeder ook haar best deed om haar uit de buurt te houden, mijn jongste zus heeft zo toch een aantal keer een lip verbrand, zodat mijn moeder uiteindelijk besloot enkel te strijken wanneer mijn zuster sliep of naar de (kleuter)school was.
En zo leert ze het dus nooit!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 17 dec 2022 16:15
axxyanus schreef: 17 dec 2022 14:40

En zo leert ze het dus nooit!
Hoe kom je daarbij? Mijn moeder deed wat verstandig was: vermijden dat mijn zuster met te weinig impulscontrole in een situatie terechtkwam waar dat gebrek aan impulscontrole tot serieuse problemen kon leiden. Later toen mijn zuster oud genoeg was om haar impulsen onder controle te krijgen kon mijn moeder veilig strijken zonder het risico dat mijn zuster het strijkijzer zou proberen te kussen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En hoe gaan we dit dan doortrekken naar onze hooligans? De hooligans die wel kunnen luisteren maar t niet willen!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 17 dec 2022 16:56 En hoe gaan we dit dan doortrekken naar onze hooligans? De hooligans die wel kunnen luisteren maar t niet willen!
Niet! Ik denk namelijk niet dat opvoeding van kleine kinderen en ordehandhaving veel met elkaar gemeen hebben. Ik wilde enkel duidelijk maken dat jouw simplistische benadering voor het opvoeden van kleine kinderen ook weinig steek hield.
Gesloten