Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Knieschijfschieten

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 23 dec 2022 15:25
dikkemick schreef: 23 dec 2022 15:15 ik heb eerder aangegeven dat we in Nederland andere mogelijkheden gecreëerd hebben om onvrede te uiten.
Maar onvrede uiten is vaak niet genoeg om tot een ander beleid te komen. Als in de vorige eeuwen de arbeiders beperkt waren geweest tot het uiten van hun onvrede, zou het waarschijnlijk heel wat langer geduurd hebben voor ze stemrecht kregen.
dikkemick schreef: 23 dec 2022 15:15En NIET iedere ongehoorzame burger krijgt met de knuppel te maken. Zij die ALLES rücksichtslos slopen EN gewaarschuwd worden, kunnen een tik op de knie krijgen.
Dit is vreselijke naief. Jij hebt geen enkele garantie dat als een dergelijk wetegeving er zou komen, dat de uitvoering ervan beperkt zal blijven tot die situaties die je goedkeuring hebben.
dikkemick schreef: 23 dec 2022 15:15Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik nooit gebezigd heb.
Ik leg je geen woorden in de mond. Ik probeer tot je te laten doordringen dat dergelijke maatregelen niet beperkt blijven tot wat jij in je mond genomen hebt.

Argumenteren dat bepaalde burgers daar niet het slachtoffer van zullen worden, omdat het niet jouw bedoeling is dat die daar het slachtoffer van worden is blind zijn voor hoe overheid, politie en gerecht bereid zijn om regels op te rekken als dat in hun kraam past.
Als ik ook ga chargeren roep jij hier op tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Ben je ontevreden en wordt er niet direct naar je protest geluisterd? SLOPEN maar!
Heb jij wel eens beelden bekeken van die doorgesnoven idioten? Kun je je voorstellen dat normale burgers zich hierdoor bedreigd voelen, zoals dat ook is als er iemand met een bomgordeltje in jouw vliegtuig stapt?
Ook deze terrorist wordt niet gehoord, ondanks zijn vele protesten. Opblazen dat vliegtuig want politie die toevallig in t vliegtuig aanwezig is, mag waarschuwen, zeker niet slaan of schieten.
Garanties heb je nooit in dit leven, maar als ik 1x een bekeuring van 500 euro heb gehad omdat ik door rood ben gereden kijk ik een volgende keer wel uit!
De hooligans waar ik het over heb, hebben hun recht op burgerschap ruimschoots verspeeld.
Als jij ratten hebt zet je een val en hang je geen waarschuwingsborden op.

O ja....met die overdreven privacy fratsen (camera's) heb ik ook niks. Hou je aan de regels!!! Hoe anders kan een maatschappij fatsoenlijk functioneren?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.parool.nl/nederland/binnens ... ~b82166fe/

Lees dit door en de tranen schieten in je ogen. Kijk ook de foto's die erbij staan. En dan willen ze camerabeelden gaan gebruiken om die sneue types op te sporen, mag dat niet vanwege privacy!

1 tik op 1 knie. Ik ben het zat en dat zou iedere fatsoenlijke burger moeten beamen.

Afbeelding
(Plaatje laadt niet maar laat de onvrede zien zoals we dat blijkbaar in dit land uiten)
[-X "Wil je dit de volgende keer aub niet meer doen, hooligan?"

"Je hebt mn fiets ongevraagd op de foto gezet! Ik ga je aanklagen smeris!"
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 23 dec 2022 15:35 maar als ik 1x een bekeuring van 500 euro heb gehad omdat ik door rood ben gereden kijk ik een volgende keer wel uit!
ik sla je knietjes kapot, geen 500 EURO boete en je de kans geven om iets te overdenken
dat is definitief en onomkeerbaar

gedaan met werken
leven op uitkering
betaal de prothese en rolstoel maar zelf
zoek maar een nieuwe woning waar je met je rolstoel in de keuken en badkamer kan. je huidige is niet aangepast
betaal zelf maar voor de wagenaanpassingen
een prothese, had je die overtreding maar niet moeten maken
uw vrouw kan niet meer voltijds werken omdat ze voor u moet zorgen
...
O ja....met die overdreven privacy fratsen (camera's) heb ik ook niks. Hou je aan de regels!!! Hoe anders kan een maatschappij fatsoenlijk functioneren?
gelden de regels ook voor politie of niet?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 23 dec 2022 17:15
dikkemick schreef: 23 dec 2022 15:35 maar als ik 1x een bekeuring van 500 euro heb gehad omdat ik door rood ben gereden kijk ik een volgende keer wel uit!
ik sla je knietjes kapot, geen 500 EURO boete en je de kans geven om iets te overdenken
dat is definitief en onomkeerbaar

gedaan met werken
leven op uitkering
betaal de prothese en rolstoel maar zelf
zoek maar een nieuwe woning waar je met je rolstoel in de keuken en badkamer kan. je huidige is niet aangepast
betaal zelf maar voor de wagenaanpassingen
een prothese, had je die overtreding maar niet moeten maken
uw vrouw kan niet meer voltijds werken omdat ze voor u moet zorgen
...
gelden de regels ook voor politie of niet?
Hoe kun je 1x door rood rijden gaan vergelijken met het vernielen van een stad EN agenten!!!
Bij mijn voorbeeld gaat die bekeuring steeds meer omhoog! En luister je dan nog niet? Inbeslagname auto!

En wat mij betreft krijgt politie meer rechten als het om die strikte doorgeslagen privacy gaat.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 23 dec 2022 17:41 Hoe kun je 1x door rood rijden gaan vergelijken met het vernielen van een stad EN agenten!!!
jij bent diegene die mensen wil verlammen
ik weet niet wanneer of waarvoor
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 23 dec 2022 17:49
dikkemick schreef: 23 dec 2022 17:41 Hoe kun je 1x door rood rijden gaan vergelijken met het vernielen van een stad EN agenten!!!
jij bent diegene die mensen wil verlammen
ik weet niet wanneer of waarvoor
Zullen we januari weer even afwachten? Kijken hoeveel miljoenen aan schade er weer min of meer legaal veroorzaakt is door onze hoodie hooligans? Zij lachen zich helemaal scheel en snuiven er na alle sloperijen weer lustig op los.
K blijf bij mijn standpunt dat dit MOET stoppen.
Goedschiks lukt het niet (ik heb nog geen alternatieven gelezen) dan moet het kwaadschiks.
Wat blijft er over? Toekijken? Begrip voor onze zielige terroristen? De uitkeringen verhogen?
Het zijn gewoon sensatiezoekers en IK geef ze sensatie! NA ze te hebben gewaarschuwd!!

'Schade van Feyenoordhooligans in Rome bijna 8 miljoen' - https://nos.nl/l/2022948

ACHT fucking MILJOEN!!!! En wie draait er voor op? Niet de hooligans. Dat is zielig!

De maatschappij! Jij en ik!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Andere vraag dan: Hoe leer je 'volwassen' mensen onvolwassen gedrag af? Hoe bereik je een groep sensatiezoekers die hun pleziertjes halen uit terroriseren en slopen?
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het is een vergissing te denken dat mensen vanaf hun 18e jaar "volwassen" Zijn. Dat is met vooral bij mannen vaak pas rond hun 30e het geval, en sommige worden het nooit. Alhoewel de politie in staat moet zijn ernstige geweldpleging, brandstichting, vernieling en Plundering te stoppen, is het - in tegenstelling tot wat veel mensen (ook poltitie-agenten) schijnen te denken, niet haar taak om straffen op te leggen. Dat is de taak van de rechter. Derhalve zal men degenen die dergelijk kwalijk gedrag hebben vertoond, moeten berechten. Pas dan dient men rekening te houden met de vraag of de verdachten recidivisten zijn. Daarbij kan ook beter worden vastgesteld, op welke wijze men iemand "onvolwassen" gedrag afleert. Tijdens de ongeregeldheden zelf heeft men niet de gelegenheid, uit te zoeken hoe dat zit, noch wie de gangmakers waren. Men dient daarbij alleen de schade zo beperkt mogelijk te houden. Dat houdt in: Alle schade. Die welke de relschoppers veroorzaken maar ook die welke door het politie-optreden wordt veroorzaakt. Niet om de relschoppers in bescherming te nemen, maar om de schade voor de samenleving in haar geheel zo laag mogelijk te houden (Die betaalt immers de ziekenhuiskosten en de bijstanduitkering van hen die er arbeidsongeschikt door raken). Het geweld dat de politie mag gebruiken dient proportioneel te zijn. De relschoppers kúnnen geen proportioneel geweld gebruiken, want die voorkomen geen schade.

Men bereikt degenen die plezier hebben in terrorizeren en slopen het best door hen te confronteren met de slachtoffers en het te leren hoeveel moeite het kost de schade weer te herstellen. (daartoe zijn taakstraffen vaak het meest effectief). Voorwaardelijke straffen, zijn vooral bedoeld om recidive te vermijden.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 25 dec 2022 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: weggevallen tekst weer toegevoegd
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja Peter, op papier leuk en aardig en heb je misschien nog gelijk ook in een leuk en aardige maatschappij. Maar lees even mee:

De Rotterdamse politietopman Fred Westerbeke hekelt de cancelcultuur. Agenten zijn bang om fouten te maken en dan een stortvloed aan kritiek over zich heen te krijgen. Daardoor zijn ze soms huiverig om op te treden als het moet, zegt hij. ,,Maar ik zal altijd diegene beschermen die het verdient om beschermd te worden.’’

De maatschappij verandert in een rap tempo. De hooligans van nu spreken massaal af via de sociale media waar misschien de politie vanuit privacy overwegingen geen eens vat op heeft.
Preventief handelen (om fatsoenlijke burgers te beschermen) houdt ook in, de randdebielen op tijd te STOPPEN en ze niet eerst hun goddelijke gang laten gaan om ze vervolgens voorzichtig te arresteren. De rechters hebben verdomme geen eens tijd voor die raddraaiers.

Enige dat die kleine groep zoekt is sensatie. Geef ze dan sensatie. Maak andere regels (snelrecht bestaat al) voor deze bewuste moedwillige georganiseerde vernielingen. Het schuurt nl tegen extremisme aan en ook dan accepteren we dat een bomgordel-terrorist wordt doodgeschoten alvorens hij zn knopje in kan drukken.
En vergeet niet, ik schiet ze niet dood, ik mep ze (tijdelijk) kreupel. DAT is de taal die ze blijkbaar spreken. Die van grof geweld. Pappen en nathouden werkt niet. Ze organiseren zich de volgende keer weer net zo hard.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 24 dec 2022 09:13.
Preventief handelen (om fatsoenlijke burgers te beschermen) houdt ook in,
Ook fatsoenlijke burgers overtreden aan de lopende band het recht.
Zoals gezegd strafrecht vertrekt van criteria, wanneer mag ik iemand lam slaan en op termijn zul je iemands knie telkens voor minder ingrijpende dingen mogen kapot slaan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 24 dec 2022 09:59
dikkemick schreef: 24 dec 2022 09:13.
Preventief handelen (om fatsoenlijke burgers te beschermen) houdt ook in,
Ook fatsoenlijke burgers overtreden aan de lopende band het recht.
Zoals gezegd strafrecht vertrekt van criteria, wanneer mag ik iemand lam slaan en op termijn zul je iemands knie telkens voor minder ingrijpende dingen mogen kapot slaan.
En wederom sla je door. Ik spreek over EXCESSIEF zinloos sloopgeweld.
Ik heb het over opvoedkundige TIKKEN. Het zijn echt geen zachtzinnige lieverdjes waar politie en ME tegenover staan.
Het is een waanzinnige (letterlijk) groep uit de maatschappij die zich daar ver(!) bovenuit plaatst. Kijk naar beelden. Oorlogsgebied!! Dat is geen onderdeel meer van een maatschappij waar jij en ik onderdeel van willen uitmaken. En dan heb je keuzes: Wij vertrekken, of zij vertrekken waarbij ik neig naar die laatste optie.
En in eerste instantie probeer je dit fatsoenlijk te doen zoals Peter suggereert, maar dit werkt klaarblijkelijk niet.
Ik zie weinig andere mogelijkheden dan dit de kop hardhandig in te drukken omdat DAT de taal is die ze begrijpen.
Daarna kun je ze een lesje maatschappijleer geven op kosten van de maatschappij (jij en ik). Confronteer ze dan maar met hun gedrag en misschien zijn ze achteraf wel blij met die kapotte knieschijf!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 24 dec 2022 11:01 En wederom sla je door. Ik spreek over EXCESSIEF zinloos sloopgeweld.
probeer dat eens te definiëren
Ik heb het over opvoedkundige TIKKEN.
dat is geen welgemikte tik op de knieën of met rubberkogels werken
Het is een waanzinnige (letterlijk) groep uit de maatschappij die zich daar ver(!) bovenuit plaatst. Kijk naar beelden. Oorlogsgebied!!
nu overdrijf je Mick

Ik zie weinig andere mogelijkheden dan dit de kop hardhandig in te drukken omdat DAT de taal is die ze begrijpen.
en heo weet e dat iemands knieën levenslang kapot slaan wel werkt en de rest niet?
misschien zijn ze achteraf wel blij met die kapotte knieschijf!
je bent de pedalen kwijt mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Soms zeggen plaatjes meer dan woorden.

https://images.app.goo.gl/VcTnjx69CxTkJ2Ly8

Hier een hoogleraar met een prima oplossing
https://www.parool.nl/nieuws/hoogleraar ... ~b697e8b6/

De eerste vraag die bij me opkomt: Waarom rellen jongeren? Beetje googelen en kernwoorden zijn dan: uitdagen, provoceren, de kick. Zie het als leraartje pesten op school. Wat een kick!
Kijk dan nog eens naar bovenstaande foto's. Hoe druk je die provocerende uitdagende kick de kop in? Door (als de meester of juf soms) in huilen uit te barsten en/of het lokaal te ontvluchten?
Soms moet je back to basic. Als opvoeding door ouders in te lichten niet slaagt, is de lineaal (gummiknuppel bij hooligans) soms een uitkomst. Ze willen agressie? Ze worden op hun wenken bediend en krijgen agressie!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

dikkemick schreef: 24 dec 2022 11:37 Soms zeggen plaatjes meer dan woorden.

https://images.app.goo.gl/VcTnjx69CxTkJ2Ly8

Hier een hoogleraar met een prima oplossing
https://www.parool.nl/nieuws/hoogleraar ... ~b697e8b6/

De eerste vraag die bij me opkomt: Waarom rellen jongeren? Beetje googelen en kernwoorden zijn dan: uitdagen, provoceren, de kick. Zie het als leraartje pesten op school. Wat een kick!
Kijk dan nog eens naar bovenstaande foto's. Hoe druk je die provocerende uitdagende kick de kop in? Door (als de meester of juf soms) in huilen uit te barsten en/of het lokaal te ontvluchten?
Soms moet je back to basic. Als opvoeding door ouders in te lichten niet slaagt, is de lineaal (gummiknuppel bij hooligans) soms een uitkomst. Ze willen agressie? Ze worden op hun wenken bediend en krijgen agressie!
de 1e foto vind je op elke festival. neit goed te keuren natuurlijk maar om daarvoor knieën kapot te slaan

wat wil je nu eigenlijk bereiken? nu praat je weer over opvoeden :)
dan is geweld gewoon de allerslechtste manier, dat weet elke pedagoog
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Axxyanus, het wordt misschien een keer de hoogste tijd dat je zelf die ongeregeldheden eens voor je deur meemaakt.
Je ruiten worden ingegooid, je auto in de fik gestoken en je voelt je als in oorlogsgebied, totaal onveilig.
De politie staat erbij en kijkt ernaar (hetgeen ze vanuit privacy overwegingen nog zuur kan komen te staan).
Dat bagatelliseren van jou, snap ik niet. Een beetje (gezellige?) festivalschade (hoort er nu eenmaal bij en geeft die jeugd hun pleziertjes).
Hooligans willen blijkbaar oorlog. Geef ze oorlog! Liefst onderling met elkaar, anders met de knuppel.
Zoete heelmeester maken stinkende wonden. En het stinkt op dit moment behoorlijk in de maatschappij. Wat die jij met je fruitschaal met de rotte appels? Ga je ze vertellen dat je dat niet fijn vindt, zonder uiteraard de appelprivacy te schenden?

Nogmaals: hoe los jij dit op? Jouw straat kan volgende week aan de beurt zijn.

Kleine kanttekening: Strenger straffen helpt doorgaans niet. Ben ik met je eens. De doodstraf in Iran is hiervan een voorbeeld. Maar deze mensen gaan in totale onderdrukking de straat op. Een maatschappij verjongt en verandert. Die oubollige religieuze praktijken worden niet meer gepikt.
Maar we hebben het hier over een heel ander soort categorie jongeren. Snuivende hoodie-dragende hooligans die zich tegen alles verzetten! DAT vereist een andere onlogische aanpak.
Einstein/Mick
Gesloten