Keiharde maatregelen tegen zinloos geweld.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Knieschijfschieten

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 24 dec 2022 13:31 Axxyanus, het wordt misschien een keer de hoogste tijd dat je zelf die ongeregeldheden eens voor je deur meemaakt.
dikkemick, ik ben ooit overvallen geweest door een stel dronkelappen. Wij hebben hier meegemaakt dat een wagen om de hoek de bocht miste en daarbij vijf wagens ramde en doorreed, verdwenen met de Noorderzon. Mijn vrouw is hier overvallen aan de voordeur.

Ik denk dat ik met redelijk vertrouwen kan stellen dat ik al wat meegemaakt heb.

Misschien dat ik de bal kan terugkaatsten en dat jij misschien eens zelf wat hardhandig door de politie moet worden opgepakt omdat je in hun ogen onvoldoende (snel) aan hun bevelen gehoorzaamde.
dikkemick schreef: 24 dec 2022 13:31Dat bagatelliseren van jou, snap ik niet. Een beetje (gezellige?) festivalschade (hoort er nu eenmaal bij en geeft die jeugd hun pleziertjes).
Ik heb niets gebagatelliseerd. Het is niet omdat ik niet akkoord ben met jouw oplossing dat ik het probleem bagatelliseer.

Dat is een deel van de miscommunicatie hier. Jij lijkt te denken dat niet meegaan in jouw oplossing enkel mogelijk is bij mensen die het probleem niet erkennen. Dus wat is jouw reactie: steeds meer gevallen aanhalen zodat de ernst van het probleem toch maar bij anderen zou inzinken. Jij lijkt je niet te kunnen indenken dat iemand voldoende doordrongen kan zijn van de ernst van het probleem en toch jouw oplossing maar niets vind.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Axxyanus, ik ben een brave burger die zich, zo goed als in mn vermogen ligt aanpast aan de maatschappij en dus ook aan ons democratisch ingestelde gezag.
Dus ja ik ben ook wel beboet omdat ik fout parkeerde of door rood reed en heb zelfs een keer (met succes overigens) bezwaar aangetekend.
De boetes zorgden er toch voor dat ik met mijn modale inkomen zorgvuldiger rijd. En vandaar dat ik pleit voor boetes naar inkomen (met uiteraard een bepaalde minimum straf voor steuntrekkers).

Overvallen worden kan een levenlang psychische schade veroorzaken maar is van een andere orde dan sensatiebeluste vernielingen.
Zijn we het daar over eens?
Dan de aanpak overvallen versus vernielen. Wat ligt erachter? Wat is de oorzaak van een overval en wat wat vernielzucht?
Waarom wil Holleeder miljoenen van Heineken afpersen en waarom wil de hooligan een willekeurige auto in de fik steken?

Holleeder een knie kapot slaan heeft weinig effect denk ik. De agent die dit op zijn geweten heeft ligt een maand later onder de zoden.
De enige echte oplossing is het recht volgen en dat zit Willem dus vast en wordt de maatschappij beschermd tegen dit soort criminele uitwassen.
Maar kunnen we onze snuivende hoodies allemaal vastzetten? Ook dat kost de maatschappij enorm veel geld en mankracht.
Wat blijft er over? Een goed gesprek? Een verbale tik op de vingers? Een geldboete? Hoeveel??
Ik zou zeggen, begin met meer surveillance, ook met camera's. Maar dan hebben we weer PRIVACY als hooligan!
Ik heb nog geen andere taal gezien dan de taal die ze zelf (willen) spreken. Die van geweld en sensatie.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 24 dec 2022 14:29 Ik zou zeggen, begin met meer surveillance, ook met camera's. Maar dan hebben we weer PRIVACY als hooligan!
Wat is daar de huidige reglemtering rond in Nederland?

Hier in België betwijfel ik ten sterkste dat als misdaden zoals hooliganisme met een camera worden opgepikt, dat die misdadigers dan een beroep kunnen doen op hun privacy. Maar misschien is de reglementering anders in Nederland.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Je pakt er wederom een heel klein gedeelte uit.
Privacy is meer dan heilig in Nederland. Zelfs criminelen hebben privacy. En ook hier geldt dat Mick weinig mededogen heeft met criminelen. Als je als winkeldief op camera staat....speel die beelden maar af. Ben je van beroep fietsdief en wordt je gefilmd, op t.v!
Hooligans mogen van mij ook aan die schandpaal, hoewel deze groep er waarschijnlijk trots op is als ze al bommen gooiend op tv komen.
Maar het is zo dus in Nederland geregeld. Ook criminelen hebben privacy.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

dikkemick schreef: 24 dec 2022 09:13 Ja Peter, op papier leuk en aardig en heb je misschien nog gelijk ook in een leuk en aardige maatschappij. Maar lees even mee:

De Rotterdamse politietopman Fred Westerbeke hekelt de cancelcultuur. Agenten zijn bang om fouten te maken en dan een stortvloed aan kritiek over zich heen te krijgen. Daardoor zijn ze soms huiverig om op te treden als het moet, zegt hij. ,,Maar ik zal altijd diegene beschermen die het verdient om beschermd te worden.’’

De maatschappij verandert in een rap tempo. De hooligans van nu spreken massaal af via de sociale media waar misschien de politie vanuit privacy overwegingen geen eens vat op heeft.
Preventief handelen (om fatsoenlijke burgers te beschermen) houdt ook in, de randdebielen op tijd te STOPPEN en ze niet eerst hun goddelijke gang laten gaan om ze vervolgens voorzichtig te arresteren. De rechters hebben verdomme geen eens tijd voor die raddraaiers.

Enige dat die kleine groep zoekt is sensatie. Geef ze dan sensatie. Maak andere regels (snelrecht bestaat al) voor deze bewuste moedwillige georganiseerde vernielingen. Het schuurt nl tegen extremisme aan en ook dan accepteren we dat een bomgordel-terrorist wordt doodgeschoten alvorens hij zn knopje in kan drukken.
En vergeet niet, ik schiet ze niet dood, ik mep ze (tijdelijk) kreupel. DAT is de taal die ze blijkbaar spreken. Die van grof geweld. Pappen en nathouden werkt niet. Ze organiseren zich de volgende keer weer net zo hard.
Niets van wat ik hier lees spreekt wat ik beweerde tegen. Het geeft wel aan dat het moeilijk is om de meest geschikte aanpak te kiezen. Ik stelde overigens niet voor om te "pappen" en te "nathouden". (dat laatste is meer iets voor de brandweer :) ) Als de beste manier om de schade te beperken bestaat uit hard optreden, dan zei dat zo.

Het feit dat de rechters overbelast zijn, wil niet zeggen dat de politie wél de capaciteit heeft om die taak over te nemen. Ook vermoed ik op grond van wat je hier schrijft, dat je denkt dat de politie de taak heeft om burgers op te voeden. Ook dat is iets waar zij niet toe is opgeleid, noch de tijd voor heeft tijdens rellen. Ze kan slechts trachten het kwalijke gedrag tot een minimum te beperken en degenen waarvan men vermoedt dat ze berecht moeten worden te identificeren. (Arrestaties dienen onder meer die identificatie) Opvoeden is een taak voor ouders/verzorgers en van het onderwijs.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nu gaat het bij de opvoeding mis.
Verantwoordelijkheid van onze overheid?

Het gaat blijkbaar met integreren mis, hoewel je niet alle schuld in schoenen van immigranten kunt schuiven.

Een vraag is: Gaat het bij 1 bepaalde groep mensen mis of....heb je altijd met ontevreden mensen te maken?

Hebben we in dit land mogelijkheden om je onvrede te uiten? Zelfs een politieke partij op te richten met je onvrede?

Mag je een zeer kleine groep buiten een fatsoenlijk draaiende maatschappij plaatsen, zoals je moordenaars bv preventief in een gevangenis zet?

Zou een hooligan die meerdere malen gewaarschuwd is, een flinke tik op z'n knieën heeft gehad de volgende keer weer de straat op gaan om te rellen? Jij en ik zouden ons 2x bedenken, waarom de hooligan niet?

Hebben we inmiddels maar geaccepteerd dat we straks in januari weer lezen over de miljarden schade/verzekeringskosten die veroorzaakt en gemaakt zijn?

Waar gaat dit heen? Wat is nog wel/niet acceptabel?
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 24 dec 2022 21:03 Je pakt er wederom een heel klein gedeelte uit.
Privacy is meer dan heilig in Nederland. Zelfs criminelen hebben privacy. En ook hier geldt dat Mick weinig mededogen heeft met criminelen. Als je als winkeldief op camera staat....speel die beelden maar af. Ben je van beroep fietsdief en wordt je gefilmd, op t.v!
Hooligans mogen van mij ook aan die schandpaal, hoewel deze groep er waarschijnlijk trots op is als ze al bommen gooiend op tv komen.
Maar het is zo dus in Nederland geregeld. Ook criminelen hebben privacy.
Je bent weer van alles door elkaar aan het halen. Dat criminelen privacy hebben, spreekt niet tegen dat beelden van bewakingscamera's als bewijsmateriaal kan dienen. De privacy van criminelen kan bv betekenen dat niet zomaar om het even wie die beelden via het internet kan publiceren.

Je suggereert hier al een tijdje dat beelden van bewakingscamera's waarop hooliganisme te zien valt, niet als bewijsmateriaal zou kunnen gebruikt worden wegens de privacyregels. Wel ik vraag je om die suggestie te ondersteunen met de Nederlandse wetgeving daaromtrend.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.binnenlandsbestuur.nl/bestu ... criminelen

Kies je voor t vak criminaliteit dan heb je wat mij betreft alle recht op privacy verspeeld. En....je loopt t risico op een flinke tik.
Nu hebben onze hooligans overal schijt aan.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 25 dec 2022 11:09 https://www.binnenlandsbestuur.nl/bestu ... criminelen

Kies je voor t vak criminaliteit dan heb je wat mij betreft alle recht op privacy verspeeld. En....je loopt t risico op een flinke tik.
Nu hebben onze hooligans overal schijt aan.
Opnieuw suggereer je dat de privacy wetgeving belet dat beelden als bewijsmateriaal kunnen dienen hoewel jouw link dat niet ondersteunt.

En dat de privacy wetgeving criminelen beschermt is normaal. Een groot deel van de wetgeving is namelijk bedoeld om alle burgers te beschermen. En criminelen zijn nogs steeds burgers.

Je kan de bescherming van criminelen niet ondermijnen zonder ook de bescherming van de anderen te ondermijnen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Criminelen en hooligans hebben hun recht op fatsoenlijk burgerschap verspeeld. We zijn te ver doorgeslagen in onze fatsoensnormen waarvan dus een klein een groep dankbaar misbruik van maakt.
We leven in een democratie met bepaalde regels, normen en waarden.
Het mooiste van de Nederlandse democratie is dat je je hiertegen mag uitSPREKEN, niet(!) uitLEVEN.
Meen je toch de regels te denken omzeilen krijg je met Mick te maken. Maar alleen als je dus meerdere malen overduidelijk gewaarschuwd bent! Je wordt gewezen op de risicos die bij recidive het gevolg zijn.
Hoe eerlijk en democratisch is dat?

Aanvulling: dit topic staat bij "maatschappij kritiek" en dat is wat ik heb mbt de aanpak van uitwas. Het is uitermate ZEER onwenselijk maatschappij onvriendelijk gedrag hetgeen imo onvriendelijke maatregelen vereisen.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 25 dec 2022 12:23 Criminelen en hooligans hebben hun recht op fatsoenlijk burgerschap verspeeld.
wat bedoel je daar concreet mee?
zij z e hun mensenrechten kwijt?
We leven in een democratie met bepaalde regels, normen en waarden.
klopt, maar die gelden voor iedereen
ik mag jouw wagen niet zomaar afbreken
het is niet aan d politie om dan maar op eigen houtje te beslissen mijn knieën kapot te slaan
en het is neit aan e overheid om preventief alle huishouden met puberkinderne preventief af te luisteren om zulke pubers te pakken te krijgen
Aanvulling: dit topic staat bij "maatschappij kritiek" en dat is wat ik heb mbt de aanpak van uitwas. Het is uitermate ZEER onwenselijk maatschappij onvriendelijk gedrag hetgeen imo onvriendelijke maatregelen vereisen.
en hoe goed bedoeld jouw maatregelen zijn om deze ene groep te viseren
pas je jouw maatregelen toe dan zullen heel snel heel veel brave burgers eveneens slachtoffer worden van dit soort politiestaatpraktijken.

daar proberen we je de hele tijd op te wijzen, wat niet betekent dat ax en ik akkoord gaan met vandalisme
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Natuurlijk zijn het genetisch gezien mensen. Qua gedrag zijn het agressieve bonobo's die als zodanig behandeld dienen te worden.
Laten we 1 januari weer afwachten. Kijken hoeveel er weer ontploft is en beschadigd en vernield.
Deze daders hebben wat MIJ betreft geen privacy en dienen als losgeslagen bonobo's behandeld te worden.
En dan ben ik nog mild met een tik op de knieschijf.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 25 dec 2022 14:50 Qua gedrag zijn het agressieve bonobo's die als zodanig behandeld dienen te worden.
dus zijn het dieren
Laten we 1 januari weer afwachten. Kijken hoeveel er weer ontploft is en beschadigd en vernield.
kun je eens een overzicht geven vd schade op 1/1/2022?
dan weten we waar we over praten
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 25 dec 2022 15:02
dikkemick schreef: 25 dec 2022 14:50 Qua gedrag zijn het agressieve bonobo's die als zodanig behandeld dienen te worden.
dus zijn het dieren
Het zijn mensen die zich gedragen als dieren! Wel goed lezen.
Wat betreft schade..... https://www.businessinsider.nl/schade-o ... ering-2022

De schade die rond de jaarwisseling is ontstaan aan auto’s en woningen komt naar schatting uit op ongeveer 10 miljoen euro, meldt het Verbond van Verzekeraars dinsdag. Het gaat om schade voor particulieren.

Schade tijdens de jaarwisseling op openbare plekken zoals bijvoorbeeld bushokjes is hierbij niet meegenomen.

Dus ja, waar lullen we over? 10 miljoen. Beestachtig, vind je niet. Bonobo's!
Einstein/Mick
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 25 dec 2022 15:51
appelfflap schreef: 25 dec 2022 15:02
dus zijn het dieren
Het zijn mensen die zich gedragen als dieren! Wel goed lezen.
Wat betreft schade..... https://www.businessinsider.nl/schade-o ... ering-2022

De schade die rond de jaarwisseling is ontstaan aan auto’s en woningen komt naar schatting uit op ongeveer 10 miljoen euro, meldt het Verbond van Verzekeraars dinsdag. Het gaat om schade voor particulieren.

Schade tijdens de jaarwisseling op openbare plekken zoals bijvoorbeeld bushokjes is hierbij niet meegenomen.

Dus ja, waar lullen we over? 10 miljoen. Beestachtig, vind je niet. Bonobo's!
Lijkt me een goed idee om een pauze in te lassen met dit soort zich herhalende berichten met de kerstdagen.
viewtopic.php?p=608972#p608972
En ons meer te concentreren op de goede wensen, waar jij rond het middaguur. ook mee instemde.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten