Doorgeslagen islamofobie bestrijding
Moderator: Moderators
Re: Doorgeslagen islamofobie bestrijding
Vreugde is sowieso taboe in het universum van de Taliban.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Nog even en je gaat beweren dat ze tot de laatste man tegen de Taliban hebben gevochten.axxyanus schreef: ↑28 dec 2022 15:21Ik beweer helemaal niet dat de bevolking blij was met de bezetter. Maar dat de bevolking niet blij was met de bezetter betekent nog niet dat de Taliban op gejuich werd onthaald.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 dec 2022 15:01 Je maakt de fout die ook in de koloniale tijd werd gemaakt, dat de bevolking blij was met de bezetter.
Maar zo was het niet, zoals in Indonesië bleek.
Nee hoor, de overgrote meerderheid stond achter de Taliban, dat was de rede waarom de VS deze oorlog heeft verloren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik beweer niets, ik vraag je om je bewering dat de Taliban op gejuich werd onthaald te ondersteunen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 dec 2022 17:38Nog even en je gaat beweren dat ze tot de laatste man tegen de Taliban hebben gevochten.axxyanus schreef: ↑28 dec 2022 15:21Ik beweer helemaal niet dat de bevolking blij was met de bezetter. Maar dat de bevolking niet blij was met de bezetter betekent nog niet dat de Taliban op gejuich werd onthaald.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 dec 2022 15:01 Je maakt de fout die ook in de koloniale tijd werd gemaakt, dat de bevolking blij was met de bezetter.
Maar zo was het niet, zoals in Indonesië bleek.![]()
Nee hoor, de overgrote meerderheid stond achter de Taliban, dat was de rede waarom de VS deze oorlog heeft verloren.
Het voornaamste dat ik tot nu toe van je gezien heb, is dat je mij stromannen in de schoenen probeert te schuiven.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Wat wil je nu eigenlijk?axxyanus schreef: ↑28 dec 2022 17:43Ik beweer niets, ik vraag je om je bewering dat de Taliban op gejuich werd onthaald te ondersteunen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 dec 2022 17:38Nog even en je gaat beweren dat ze tot de laatste man tegen de Taliban hebben gevochten.![]()
Het voornaamste dat ik tot nu toe van je gezien heb is dat je mij stromannen in de schoenen probeert te schuiven.
Opnames waar ze langs de kant van de weg staan te juichen?
Zelfs als die er zijn zul je zeggen da ze gefaked waren.
Dat ze juichten in overdrachtelijke zin staat buiten kijf, dat ze niet de straat op renden hoort niet bij hun cultuur. (wel bij de onze)
Het is gewoon godsonmogelijk dat de Taliban bijna twintig jaar gewoon bleef bleef voortbestaan met een bezetting van de VS met vele bondgenoten zonder dat ze de steun had van het overgrote deel van de bevolking.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
-
appelfflap
- Banned
klopt, nu is de vraag bij wie de bewijslast ligt.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 dec 2022 13:22 Jij doet het omgekeerde:
Je beweert dat de groepen die hier achter staan een extremistische minderheid vormen.
Ik vrees dat hier 'de wens' de vader van de gedacht is.
ik stel vast dat er 2 miljard moslims zijn, sommige mohamed afbeelden, velen naar muziek luisteren, niet alle vrouwen een hoofddoek dragen, velen mogen werken en studeren...
binnen kleine strekkingen binnen dat geloof zijn die dingen inderdaad verboden
of is het de wens van extreem-rechts om alle moslims op 1 en dezelfde hoop te kunnen gooien? waarom kiezen ze dan voor de meest gewelddadige groeperingen en niet liberale strekkingen waar die dingen wel mogen?
een kleine analogie
hoeveel russen zijn tegen de oorlog? hoe gek moet je zijn om 15j cel te riskeren door die oorlog publiekelijk te veroordelen?
nu heb je inderdaad europeanen die menen dat elke rus, die de oorlog niet veroordeelt, wel pro poetin moet zijn. klopt dit?
Om je eigen woorden te gebruiken: Ja op die manier kan je alles naar je kant uitleggen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 dec 2022 18:02Dat ze juichten in overdrachtelijke zin staat buiten kijf, dat ze niet de straat op renden hoort niet bij hun cultuur. (wel bij de onze)
De meerderheid van de Afghanen, zeker de mannen, buiten Kaboel, Herat, Mazar-i-Sharif, wil een 'sociaal-conservatieve' maatschappelijke orde. Misschien niet helemaal de Taliban, maar ze gaan zich daar ook niet tegen doodvechten. De Westerse interventie creëerde vooral in Kaboel een kunstmatige 'bubbel' die nu weer tegen de realiteit aanloopt.
Dit is wat Biden wilde. Het land mag zijn eigen weg gaan...
En toch weer niet. De tegoeden in de VS blijven bevroren tot er 'ooit' beter gedrag van de Taliban gaat komen. De VN-Veiligheidsraad, dus met instemming van China en Rusland wil ook nog steeds beter gedrag afdwingen.
Dit is wat Biden wilde. Het land mag zijn eigen weg gaan...
En toch weer niet. De tegoeden in de VS blijven bevroren tot er 'ooit' beter gedrag van de Taliban gaat komen. De VN-Veiligheidsraad, dus met instemming van China en Rusland wil ook nog steeds beter gedrag afdwingen.
Dit is inderdaad het punt waar het om draait. Dat een lesgever van haat beschuldigd wordt enkel omdat die een onderwerp durft aansnijden dat gevoelig ligt bij een aantal gelovigen is ongehoord.
Vooral nog omdat de lesgever in kwestie de studenten op voorhand verwittigd had en toeliet dat studenten hun video afsloten tijdens het tonen van de schilderijen. Met andere woorden het was voor deze studenten niet genoeg dat zij zelf het schilderij niet zouden bekijken, voor hen mocht dit schilderij gewoon niet in deze les getoond worden, waarmee ze dus ook de rest van de klas aan hun regel wilden onderwerpen.
Hamline had deze klacht na consultatie met de lesgever gewoon moeten seponeren.
- Peter van Velzen
- Site Admin
"bijna alle afghanen" betekent normalieter meer dan 90% van de bevolking.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑28 dec 2022 13:22Jij doet het omgekeerde:appelfflap schreef: ↑28 dec 2022 12:18 als je niet kunt aanvaarden dat extremisten de minderheid zijn
als je blijft volharden dat enkel extremisten de gelovigen zijn
...
Je beweert dat de groepen die hier achter staan een extremistische minderheid vormen.
Ik vrees dat hier 'de wens' de vader van de gedacht is.
Dat het merendeel er achter staat bleek in Afghanistan.
Daar werd de Taliban met gejuich door bijna alle Afghanen weer binnen gehaald.
Ik ben er van overtuigd dat vrijwel geen enkele vrouw heeft staan juichen. Als ik daarin gelijk heb, dan is jouw bewering dus onjuist.
Dat men als winkelier geen verzet pleegt tegen een overvaller, wil bovendien niet zeggen dat men de overvallers heeft "binnen gehaald". Dus ook het feit dat vrijwel geen enkele afghaan nog geweldadig verzet heeft gepleegd tegen de Taliban, nadat de Amerikanen, hun geweldadig verzet gestaakt hadden, wil nog niet zeggen dat men daarom de Taliban steunde.
Dat gezegd zijnde; Het is waar dat de Soenieten, een meerderheid zijn binnen de Islam, en dat die in het algemeen bezwaar hebben tegen het afbeelden van personen en met name van Mohammed, ook al zullen misschien de meeste Soenieten, er niet met geweld tegen willen optreden. De Sjia daarentegen is een minderheid (schattingen lopen sterk uiteen sommigen beweren 10% anderen 20% van alle moslims), maar dat rechtvaardig niet dat we met hen geen rekening moeten houden maar alleen met de Soena. Zeker in een staat die vrijheid van levensbeschouwing voorstaat.
Ik wens u alle goeds