Persoonlijk vind ik dat er nog maar weinig goede cabaretiers rondlopen in Nederland, prikkelen en aanzetten tot nadenken doen ze al jaren niet meer.
In mijn ogen hoort een cabaretier maatschappij kritisch te zijn dat is wat anders dan met zijn allen Rita Verdonk afzeiken, haha wat grappig zeg.
De laatste show waar ik echt om heb moeten lachen is de show van Eric Sauers
'Eric Sauers liegt’ goede opbouw van veel leuke en harde grap met toch een licht kritische ondertoon erin.
Ik mis Hans teeuwen ontzettend wat dat betreft.
Oudejaarsconférence Lebbis & Jansen
Moderator: Moderators
- afgestompt dier
- Forum fan
Nee; Maassen was serieus: http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... nd_id=6884Kitty schreef: Een caberetier moet je aanstaan of niet. Maar je moet conferences niet verwarren met meningen. Vaak zit er een hoop sarcasme in, en verwoordt een caberetier niet zijn mening, maar probeert te prikkelen of wakker te schudden.
Theo Maassen zei in zijn show ook dat het heel nuttig zou zijn als we allemaal moslim zouden worden. Ik zie dat dan zeker niet als zijn mening, maar gewoon als een grap die bepaalde maatschappijproblemen bloot legt. Ik neem dan ook de uitlatingen over de doodsbedreigers van Hirsi Ali niet serieus. Het is juist vaak, net die foute dingen zeggen, die het publiek laat nadenken. Het uitvergroten en zwaar overdrijven, of juist net tegen het aanvaardbare ingaan door de blik te richten op het absurde.
Alleen is het dan zo dat types als Mohammed B. dan niet zo handig zijn met woorden, en meer jongens van de praktijk zijn.
Want als het willen doden van een publiek persoon volgens Maassen een acceptabele mening is, dan mag je idealen toch ook verwezenlijken, nietwaar?
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Een aardige site als je van cabaret houdt is: deze
Misschien vind je hier de cabaretier die je zoekt. Je kan stukjes van conferences bekijken van heel veel verschillende cabaretiers.
Misschien vind je hier de cabaretier die je zoekt. Je kan stukjes van conferences bekijken van heel veel verschillende cabaretiers.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- afgestompt dier
- Forum fan
Ja, probeer dat als westerling maar eens te doen.insomnia schreef:Beetje off-topic,
Ik heb in 2006 een waanzinnig scherpe Iranese standup-comediënne gezien bij Raymann die bij uitstek de Islam aanpakte. Ik zou haar graag nog eens willen zien, maar weet niet meer hoe ze heette. Iemand?
Geloof verzet bergen onzin.