Maleisië: verkrachting als straf van God!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

Onzin. De vader van het meisje heeft tegen de invoering van een Islamitische Wet gestemd, daarnaast was zijn dochter niet gehoofddoekt. Het is dan toch te verwachten dat er dan zoiets gaat gebeuren. Het is hetzelfde als zeggen: ik maak mijn hond zo vals als maar kan, maar als hij me eenmaal bijt, dan vind ik het weer niet goed.
Samante

Bericht door Samante »

Tatar schreef:Ik vind het tamelijk terecht dat het als een Straf van Allah wordt gezien. Ik durf te wedden dat het meisje er zelf om gevraagd heeft door zich uitdagend te kleden en te gedragen. Ze gaat het in driekwart van de verkrachtingen. Jullie moeten je niet zo aanstellen.
Zo'n ontzettend zieke reactie, om kotsmisselijk van te worden. :evil:
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Dames; Tatar maakt gebruik van een retorisch stijlmiddel. Hij speelt advocaat van de duivel, om zo aan te tonen hoe absurd de redenaties wel zijn.

Dat is een onderkoelde vorm van je verontwaardiging uiten.

Tatar: ik geloof dat de gebruikelijke analogie is: een stuk vlees onbedekt buiten laten liggen, en dan de kat de schuld geven dat hij zich er aan vergrijpt.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Theoloog schreef:Tatar: ik geloof dat de gebruikelijke analogie is: een stuk vlees onbedekt buiten laten liggen, en dan de kat de schuld geven dat hij zich er aan vergrijpt.
Ik zou van een theoloog nu juist een andere analogie verwachten.

Plant een boom met heerlijke vruchten en verdoem een onwetende mens als die er zich aan vergrijpt!

Sorry, open deur.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Erik schreef:
Theoloog schreef:Tatar: ik geloof dat de gebruikelijke analogie is: een stuk vlees onbedekt buiten laten liggen, en dan de kat de schuld geven dat hij zich er aan vergrijpt.
Ik zou van een theoloog nu juist een andere analogie verwachten.

Plant een boom met heerlijke vruchten en verdoem een onwetende mens als die er zich aan vergrijpt!

Sorry, open deur.
Dat doet me denken aan een bepaald verhaal... maar daarin was de mens van tevoren gewaarschuwd niet van de boom te eten.

Overigens bevat het verhaal wel seksuele connotaties.

Maar het voornaamste punt is de Israel zal zijn als de tuin van Eden zolang de mens zich aan het gebod van God houdt. Wat in grote lijnen ook wel waar is. Moord, diefstal, de reputatie van iemand beschadigen, vreemdgaan. Bad idea's.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Theoloog schreef:Dames; Tatar maakt gebruik van een retorisch stijlmiddel. Hij speelt advocaat van de duivel, om zo aan te tonen hoe absurd de redenaties wel zijn.

Dat is een onderkoelde vorm van je verontwaardiging uiten.
Het is te hopen dat je hier de juiste inschatting maakt omtrent Tatars mening, Theoloog. Ik twijfel toch ook nog, of Tatar niet gewoon meent wat hij zegt. In dat laatste geval is iemand behoorlijk ziek in zijn manier van denken. Hij vindt het dan gewoon logisch dat iemand in bepaalde gevallen tot verkrachting overgaat. Gevaarlijke logica, naar mijn idee. En ook niet bepaald normaal. Maar Tatar zelf kan natuurlijk het beste even toelichten hoe hij een en ander heeft bedoeld, zodat daar geen misverstanden over ontstaan.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
annemarie
Geregelde verschijning

Bericht door annemarie »

Samante schreef:
annemarie schreef:
Tatar schreef:Ik vind het tamelijk terecht dat het als een Straf van Allah wordt gezien. Ik durf te wedden dat het meisje er zelf om gevraagd heeft door zich uitdagend te kleden en te gedragen. Ze gaat het in driekwart van de verkrachtingen. Jullie moeten je niet zo aanstellen.
Driekwart? Alle verkrachtingen, natuurlijk!
Twee zieke reacties.

Toevoeging:
In veel gevallen van verkrachting gaat het niet om seksuele opwinding maar om onderwerping, al dan niet tengevolge van een psychische stoornis bij de dader.
Verder vind ik het schandalig om te stellen dat slachtoffers van verkrachting die hebben uitgelokt door hun wijze van kleding of gedrag. Als iemand aangeeft geen seks te willen moet dat voldoende zijn voor de andere(n) om van seks af te zien.
Het is een primitieve holbewonersmentaliteit om vergoeilijking te zoeken in het 'uitdagen' door het slachtoffer. Sterker nog, dan kun je wat mij betreft direct beginnen met je TBS.
Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn, maar ik bedoelde dit ironisch.

Mijn eerdere reactie bevestigt dat.
annemarie schreef: GADVERDAMME. :evil: :shock: :( :cry: :? :shock: :evil:
Sick!
Plaats reactie