Het zal vaak averechts werken me zal gaan zeggen:
"Ik betaal er toch voor? Dus wat zeur je nou?
Moderator: Moderators
Het zal vaak averechts werken me zal gaan zeggen:
vuurwerk met nieuwjaar hoeft niet te verdwijnenTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑05 jan 2023 09:59 Als het duurder wordt verdwijnt het niet en dat is nu net nodig,
Zwarte Piet hoeft niet te verdwijnenappelfflap schreef: ↑05 jan 2023 11:45 vuurwerk met nieuwjaar hoeft niet te verdwijnen
het probleem is volgens mij
1) dat je anderen evtl in gevaar brengt. ik ben ook eens op 1 januari een dag doof geweest
2) dat je zelf in redelijke staat bent als je het afvuurt, dus niet strontzat
Dat is nu toch ook al zo?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑05 jan 2023 11:27Het zal vaak averechts werken me zal gaan zeggen:
Ik ook niet.gerard_m schreef: ↑05 jan 2023 15:03Dat is nu toch ook al zo?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑05 jan 2023 11:27Het zal vaak averechts werken me zal gaan zeggen:
Nogmaals: de alternatieven zijn: alles zo laten of verbieden.
En ik zie niet op grond waarvan we selectief een van de vele schadelijke pleziertjes wel zouden gaan verbieden en andere niet.
Als politie op gaat treden als handhaver, rechter EN beul krijgen we zulke misstanden:
NOS Nieuws vandaag, 14:05 schreef:
Bewoners 's-Gravendeel doen aangifte van mishandeling tegen ME
Ook dit keer is er met vuurwerk naar politieagenten gegooid, hoort bewoonster Elisha van Zanten achteraf. Maar dat was verderop in het dorp, zegt ze. Van Zanten vermoedt dan ook dat de ME de verkeerde groep heeft ingesloten en geslagen. "We werden behandeld als honden", stelt ze.
Ja
NeeLaten we ons nu niet in een houtgreep nemen door een kleine ongeregelde groep hooligans?
Heropvoeden, waarschuwingen herhalen, Taakstraffen, voorwaardelijke straffen. Arresteren. Stadionverboden, Auto verbeurd verklaren, straffen naar rato van inkomen, een alcoholslot op elke auto, zorgen dat allen zich deel voelen van de samenleving (en waarschijnlijk nog veel meer),alles afhankelijk van de context en degene die zich misdraagt.Wat blijft er over behalve: wie niet luisteren wil moet voelen?
Vrijwel volledig mee eens, behalve dan dat herhalen, herhalen, herhalen... Alsof hooligans niet weten dat ze niet met fietsen naar agenten mogen gooien of auto's in de fik steken en dat met oud en nieuw niet bekend is dat je andermans spullen niet mag opblazen met bommen.Peter van Velzen schreef: ↑06 jan 2023 02:18 Heropvoeden, waarschuwingen herhalen, Taakstraffen, voorwaardelijke straffen. Arresteren. Stadionverboden, Auto verbeurd verklaren, straffen naar rato van inkomen, een alcoholslot op elke auto, zorgen dat allen zich deel voelen van de samenleving (en waarschijnlijk nog veel meer),alles afhankelijk van de context en degene die zich misdraagt.
Wat heeft dit bericht te maken met vuurwerktraditie?dikkemick schreef: ↑06 jan 2023 07:43Vrijwel volledig mee eens, behalve dan dat herhalen, herhalen, herhalen... Alsof hooligans niet weten dat ze niet met fietsen naar agenten mogen gooien of auto's in de fik steken en dat met oud en nieuw niet bekend is dat je andermans spullen niet mag opblazen met bommen.Peter van Velzen schreef: ↑06 jan 2023 02:18 Heropvoeden, waarschuwingen herhalen, Taakstraffen, voorwaardelijke straffen. Arresteren. Stadionverboden, Auto verbeurd verklaren, straffen naar rato van inkomen, een alcoholslot op elke auto, zorgen dat allen zich deel voelen van de samenleving (en waarschijnlijk nog veel meer),alles afhankelijk van de context en degene die zich misdraagt.
Stadionverbod is een goede optie, maar dan komt al snel privacy weer aan bod.
En het naar rato bekeuren? Graag. Nivellering van inkomens schijnt een enorm goede oplossing te zijn om tevredenheid in een maatschappij te creëren.
Maar tot die tijd geven we een duidelijk signaal af wat wel en wat niet door de beugel kan. En dat moet dan helaas a-la-minute en lik op stuk. En dan op zo'n wijze dat herhaling (zo goed als) uitgesloten is.
Want wat denk je hiervan: Politie ziet explosieve stijging van eergeweld in Nederland
https://www.ad.nl/binnenland/politie-zi ... ~a1598a32/
Het neemt TOE ipv af. En waarom neemt t toe? Teveel immigratie? Dat mag je in Nederland iets zeggen want dan discrimineer je of tast je de privacy van groepen aan.
Volgens mij blijft het met de excessen uit de hand lopen. Neem drugscriminaliteit. Nederland schijnt een uitstekend land te zijn voor drugscriminelen. Waarom?