Executies in Iran

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: Executies in Iran

Bericht door Mullog »

vegan-revolution schreef: 08 jan 2023 19:36
Mullog schreef: 08 jan 2023 09:45Met van buitenaf ingrijpen komt het allemaal goed, met Afghanistan als lichtend voorbeeld?
De doelstelling van de strijd in Afghanistan was niet om een islamitisch regime omver te werpen, maar was slechts bedoeld om "de radicalen" te bestrijden. Maar zonder de islam zélf ter discussie te stellen red je het blijkbaar niet. Je kunt ook stellen dat islamitische achterlijkheid bestrijden zélfs met ingrijpen van buitenaf nog lastig is. En dat bevestigt alleen maar hoe hardnekkig islamitische heerschappij zich ergens kan vestigen. Als dat zich ergens eenmaal vestigt lijkt er haast geen weg terug meer. De gevolgde strategie in Afghanistan was blijkbaar geen goede.
Als je denkt de islam in de islamitische wereld ter discussie te kunnen stellen dan is dat hetzelfde als buitenstaander in de westerse wereld het christendom ter discussie gaan stellen. Je komt dan aan de culturele en maatschappelijke basis van een samenleving en de weerstand die je daarmee oproept is onoverkomelijk. Dat veranderen gaat alleen van binnenuit.

Dat heeft feitelijk helemaal niks met de islam te maken.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Mullog schreef: 08 jan 2023 20:47Als je denkt de islam in de islamitische wereld ter discussie te kunnen stellen dan is dat hetzelfde als buitenstaander in de westerse wereld het christendom ter discussie gaan stellen.
Maar dát (het ter discussie stellen van het christendom door buitenstaanders) wordt in de westerse wereld nou juist toegestaan. Hoog tijd dat zoiets (het ter discussie mogen stellen van de islam door buitenstaanders) ook van (of binnen) moslimlanden geëist wordt.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 08 jan 2023 20:59, 2 keer totaal gewijzigd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Natuurlijk wel. De Islam is dan waar het concreet om gaat.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

vegan-revolution schreef: 08 jan 2023 20:57
Mullog schreef: 08 jan 2023 20:47Als je denkt de islam in de islamitische wereld ter discussie te kunnen stellen dan is dat hetzelfde als buitenstaander in de westerse wereld het christendom ter discussie gaan stellen.
Maar dát wordt in de westerse wereld nou juist toegestaan. Hoog tijd dat zoiets (het ter discussie mogen stellen van de islam) ook van moslimlanden geëist wordt.
Ik ken geen gevallen dat buitenstaanders hier het christendom ter discussie stellen en dat hier in wordt meegegaan. Dat hier discussie van binnenuit gevoerd wordt is wel het geval.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'We eisen van moslimlanden dat ze zichzelf ter discussie gaan stellen.' 🤔 Wel heel erg hoogdravend hoor.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

vegan-revolution schreef: 08 jan 2023 20:57 Maar dát (het ter discussie stellen van het christendom door buitenstaanders) wordt in de westerse wereld nou juist toegestaan.
in 2022
inw il u gerust in een teletijdmachine steken en u in 1560 in A'pen droppen.
dan moogt ge zien wat er gebeurt als gijpte christendom ter discussie stelt.

het komt eerst van binnenuit, dan volgt de rest dat is de correcte volgorde.
in Iran is het nu eventjes van binnenuit aan eht evolueren, zeker wat de hoofddoek betreft. Binnen een jaar of 5 zullen we zien wat het geeft

uiteraard verzet het regime zich daartegen
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 08 jan 2023 21:32
vegan-revolution schreef: 08 jan 2023 20:57 Maar dát (het ter discussie stellen van het christendom door buitenstaanders) wordt in de westerse wereld nou juist toegestaan.
in 2022
inw il u gerust in een teletijdmachine steken en u in 1560 in A'pen droppen.
dan moogt ge zien wat er gebeurt als gijpte christendom ter discussie stelt.

het komt eerst van binnenuit, dan volgt de rest dat is de correcte volgorde.
in Iran is het nu eventjes van binnenuit aan eht evolueren, zeker wat de hoofddoek betreft. Binnen een jaar of 5 zullen we zien wat het geeft

uiteraard verzet het regime zich daartegen
Dat soort optimisme hoor ik al meer dan twintig jaar.

Even lijkt er een lichtpuntje, maar het is dan weer snel gedoofd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jan 2023 21:48 Dat soort optimisme hoor ik al meer dan twintig jaar.
ik spreek over een evolutie ivan eeuwen,
ik wil je gerust met barabas zijn machientje naar het jaar 0 terugkatapulteren
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

appelfflap schreef: 08 jan 2023 22:20
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jan 2023 21:48 Dat soort optimisme hoor ik al meer dan twintig jaar.
ik spreek over een evolutie ivan eeuwen,
ik wil je gerust met barabas zijn machientje naar het jaar 0 terugkatapulteren
De islam lijkt niet voor uit te gaan, maar juist steeds verder in het moeras te zakken.
Er is een bloeitijd geweest 'vooral in Iran' maar dat lijkt voorgoed voorbij.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jan 2023 21:48Even lijkt er een lichtpuntje, maar het is dan weer snel gedoofd.
Precies zoals al die zogenaamde Arabische lentes die in Arabische nachtmerries eindigden.

Wél weet ik dat óók de Apartheid in Zuid-Arika met behulp van druk van buiten Zuid-Afrika tegengegaan werd. Dat lijkt de enige weg.

Maar met de weg die westerse landen nu ingeslagen zijn durft men zelfs in westerse landen zélf de islam nauwelijks ter discussie te stellen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

VeganRevolution: Raymond Ibrahim is echt iets voor u.

Maar: wat krijg je er niet allemaal bij aan andere waanzin?
Ik loop er steeds vaker tegenaan dat iemand valide punten lijkt te maken en ondertussen allerlei bedenkelijke agenda's pusht.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

vegan-revolution schreef: 08 jan 2023 19:04
Peter van Velzen schreef: 08 jan 2023 02:30 1. Wie zijn die westerlingen?
2. Wat doen ze?
3. Waarom zou dat "Islamisering" aanmoedigen?
4. Wat versta je in deze context onder Islamisering?
1. Westerlingen die het prima vinden dat immigranten in westerse landen vooral islamitisch zijn.
2. Niet voldoende kritiek laten horen op ideeën die heersen bij mensen die de islam louter positief zien.
3. Getalsmatig zowel als in de dialoog wordt de verbreiding van de islam in westerse landen daardoor geen strobreed in de weg gelegd.
4. Een toename van het islamitisch deel der bevolking.
1. Hoeveel mensen vinden het "prima"? De meesten zouden graag zien dat ze geen moslims zouden zijn, maar zijn van mening dat de vrijheid van godsdienst te belangrijk is, om daar iets tegen te doen.
2. Dus ze doen eigenlijk niets!
3. "Geen strobreed in de weg leggen" is niet hetzelfde als aanmoedigen. De meeste Nederlanders leggen Feijenoord geen strobreed in de weg, maar om nou te beweren dat eenieder die niet in voetbal is geninteresseerd, Feijenoord aanmoedigt, lijkt me onzin.
4. De laatste jaren neemt het aantal mensen in Nederland dat zich moslim noemt niet meer toe, en dat terwijl er nog steeds meer moslims immigreren dan emigreren. Volgens mij betekent dat, dat onder de moslims die zich in Nederland bevinden, een dé-islamisering plaats vindt. Dat zou waarschijnlijk niet gebeuren als ze niet naar Nederland waren gekomen.

Je hebt je - op zich warrige - bewering (wat bedoel je in van Dales naam met "vooral mede") "Vooral mede dankzij westerlingen die islamisering van westerse landen aanmoedigen" - in mijn ogen - helemaal niet waargemaakt.
Ik wens u alle goeds
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

vegan-revolution schreef: 08 jan 2023 22:26
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 jan 2023 21:48Even lijkt er een lichtpuntje, maar het is dan weer snel gedoofd.
Precies zoals al die zogenaamde Arabische lentes die in Arabische nachtmerries eindigden.

Wél weet ik dat óók de Apartheid in Zuid-Arika met behulp van druk van buiten Zuid-Afrika tegengegaan werd. Dat lijkt de enige weg.

Maar met de weg die westerse landen nu ingeslagen zijn durft men zelfs in westerse landen zélf de islam nauwelijks ter discussie te stellen.
Je wilt de apartheid van Zuid Afrika vergelijken met de iets als een religie?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mullog schreef: 09 jan 2023 07:27 Je wilt de apartheid van Zuid Afrika vergelijken met de iets als een religie?
Dat is niet zo heel erg vreemd.
Het systeem beriep zoch onder andere op het OT.
(De vervloeking van het Zwarte Ras.)

PS.
Het Zionisme is hier mee vergelijkbaar, ook dat beroept zich op deze geschriften.
(Zij zouden door God zijn uitverkoren en de rest van de mensheid is niet de moeite waard)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 09 jan 2023 12:03
Mullog schreef: 09 jan 2023 07:27 Je wilt de apartheid van Zuid Afrika vergelijken met de iets als een religie?
Dat is niet zo heel erg vreemd.
Het systeem beriep zoch onder andere op het OT.
(De vervloeking van het Zwarte Ras.)

PS.
Het Zionisme is hier mee vergelijkbaar, ook dat beroept zich op deze geschriften.
(Zij zouden door God zijn uitverkoren en de rest van de mensheid is niet de moeite waard)
Lijkt me enigszins absurd om een politiek systeem als een religie te beschouwen. Dat men als rechtvaardiging zich te pas en te onpas van religieuze argumenten bedient lijkt mij wat anders. Maar ik geloof niet dat Botha, Smuts en Hertzog als een soort van apartheid drie-eenheid aanbeden werden en dat ene Mandela de rol van satan gekregen heeft. Als je op deze manier naar zaken gaat kijken is alles religie, zelfs mijn lunch.
Plaats reactie