Waar ik op mijn zoon na het meeste van houd verkeert momenteel in hoge nood, zeg maar gerust: verkeert zelfs in noodtoestand!
Vandaar dat mijn hart bloedt en ik bepaald niet in feeststemming ben. Maar ja, in feeststemming komen terwijl ik me machteloos voel dat is me nog nooit goed afgegaan. Nee, dan ligt depressie op de loer en is er voor feest gaan vieren eerder een contra-indicatie dan een aanbeveling.
Gelukig blijft er tegenwoordig genoeg over om ook veel van te houden zodat het leven ook zonder Valentijn te vieren toch de moeite waard blijft. Wat schrijf ik daar? Miljaar: ik houd van het leven en het leven houdt van mij [al weet ik niet waarom!] en dat alleen al maakt het leven meer dan de moeite waard om ten volle geleefd te worden.
Maar die Vale Tinus: die hoeft nou ff niet!
Wel gaan mij gevoelgedachtes vandaag met name uit naar al die mensen die smachten naar een Valentijnsattentie omdat ze in alle eenzaamheid weg zitten te kwijnen vol verlangen naar een liefdevolle arm om hun schouders, of zelfs alleen maar wat warme aandacht ofzo,
gwoon tijdens een gezamenlijk kopje koffie ...
Tijdens de aardbevingsramp in Turkije werd ik hardvochtig jegens al dat leed welk de Turkse bevolking moet ondergaan. "Alles is voornamelijk de schuld van Erdogan," dacht ik, "maar ja, ieder volk krijgt de regering die het verdient!" Als ik dan af en toe door mijn tranen heen weer zo een kleintje levend van onder het puin uit gered zag worden, dacht ik bijna dwangmatig: "Ik hoop dat ze dadelijk Erdogan zelf vinden onder dat puin en hem vervolgens niet redden maar laten zitten en verderop een ander kleintje het leven redden." Tot Erdogan dan zelf op TV verschijnt om te verklaren waarom momenteel journalisten en media-activisten in de cel opgesloten worden nadat die verslag hebben gedaan van alle ellende en dat Erdogan&Co daarvan de hoofdoorzaak is. Ik heb nog het meest een hekel aan die man omdat ik niemand wil haten en hij één van diegenen is die me dat onmogelijk maken.
Gelukkig gaat Nieuw Zeeland en haar overheid en inwoners heel anders om met zulk soort zaken. Nieuw Zeeland heeft bij wijze van spreken links of rechts en vrijwel iedere dag een aardbeving, vulkaanuitbarsting of pandemie aan de hand. Maar daar bereidt men zich daar gezamenlijk op voor door zoveel als mogelijk de juiste voorbereidingsmaatregelen te treffen en als het noodlot dan toch weer toeslaat de handen in elkaar te slaan om er gezamenlijk weer bovenop te komen. En dat alles op een openlijke en transparante Democratische manier.
NOS Nieuws vandaag, 07:45 schreef:
Storm Gabrielle richt ravage aan in Nieuw-Zeeland: 'Noodtoestand uitgeroepen'
In Nieuw-Zeeland is de nationale noodtoestand uitgeroepen vanwege noodweer. Gevreesd wordt dat Gabrielle, een storm die tot voor kort een orkaan was, grote schade aanricht. De premier van Nieuw-Zeeland heeft de nationale toestand uitgeroepen.
VIDEO 1,5 minuut
NOS Nieuws vandaag, 10:11
Honderdduizenden zonder stroom in Nieuw-Zeeland: 'Heftigste weer in 100 jaar'
NOS Nieuws vandaag, 12:32
Reddingen per helikopter en boot in Nieuw-Zeeland: 'Huis gleed van de heuvel'
'Mijn' geliefde Nieuw Zeeland verkeert in noodtoestand.
Wie zou nou op zulke momenten op een dergelijke plaats willen zijn?
Wel, eerlijk gezegd: ikzelf zei de gek!