Dit copy/paste van correcte info heeft NIETS te maken met jouw opmerking waar ik op reageerde,dikkemick schreef: ↑13 mar 2023 08:50 Had ik al uitgelegd:
De stijgende populariteit van kambô laat zien hoe sterk irrationele en emotionele overtuigingen zich nestelen in onze hedendaagse maatschappij. Bij het aangaan van een debat over het nut van vaccinatie is het belangrijk te beseffen dat wetenschappelijke argumenten het vrijwel altijd afleggen tegen de kracht van de metafoor en het geloof.
Dit symptomencomplex dat alle kenmerken heeft van een anafylactische shock wordt door de gebruikers hogelijk gewaardeerd als een reinigings- en transformatieritueel. Dat kikkerslijm wordt door de stammen in de Amazone ‘kambô’ genoemd.
en wat heeft deze, wellicht in jouw geval terechte afkeer van Kambo an sich, te maken met:
- dat iets [Kambo?] jouw geest zo vrij en open maakt? Of dat iets [Kambo?] een gevaarlijke verslavende drug is?
Voor alle duidelijkheid, ik vind het terecht, zeker gezien het feit dat dit het Freethinker forum is, dat er gevraagd wordt om [liefst wetenschappelijk ondersteunde] onderbouwing voor medicinale claims, maar wat jij zoal uitkraamt over de reden dat jij je tegen Kambo keert slaat echt nergens op! Dan mag van jou toch ook verwacht worden dat jij je ook een beetje verdiept in de materie en ook gewoon helder antwoordt op heldere vragen!
Zoals je nu deelneemt aan deze discussie lijkt het er mijns inziens meer op dat je van bulliën je hobby hebt gemaakt dan dat je bezig bent je ergens een mening over te vormen of daartoe op een positieve wijze bij te dragen.
Wat mij bijvoorbeeld opvalt is dat niemand, jij ook niet, ingaat op mijn bijdrage van wetenschappelijk onderzoeken waarop de positieve werking van Kambo gebaseerd kan worden. Dat vind ik heel jammer want ik heb al jaren klachten zoals fybromyalgie, Diabetes II en Depressie [om maar ff de meest levensvreugde ontnemende klachten te noemen], waarbij uit die wetenschappelijk onderzoeken af te leiden valt dat één enkele sessie wellicht grote verlichting zou kunnen bieden zonder dat aan die verlichting ook maar één greintje placebo-effect en/of 'geloof in bovennatuurlijke zaken' te pas hoeft te komen.
Ik ben dus gebaat bij serieuze info welk gebaseerd is op [liefst wetenschappelijk ondersteunde] onderbouwing voor claims die Kambo afraden op medische gronden. Of is zulks niet vereist bij FreetThinker als iemand eenmaal het gidswoordje 'Kwak' heeft geroepen, waarna vervolgens die andersdenkende door de groep het label 'Kwakzalver' krijgt opgeplakt waardoor die als het ware vogelvrij is verklaard en: schieten maar?!
Met serieuze info welk gebaseerd is op [liefst wetenschappelijk ondersteunde] onderbouwing voor claims die Kambo afraden op medische gronden bedoel ik niet een link zoals mijn grote en door mij hoog gewaardeerde vriendin DoctorWho plaatste:
Ik bedoel, een link die 8 pagina's links oplevert naar een veelvoud van onderzoeken neem ik niet serieus, want ik geloof er namelijk geen jota van dat DoctorWho die onderzoeken allemaal gelezen heeft, met name ook omdat zij naar mij toe met geen letter gereageerd heeft op de info die ik plaatste met betrekking tot de wetenschappelijke onderzoeken omtrent de medicinale werking van Kambo. Moet ik daar dan de conclusie uittrekken dat die de uitkomsten van de wetenschappelijke onderzoeken die ik plaatste juist zijn en, los van eventuele gevaren, wellicht voor mij aangewezen als mogelijkheid om mijn klachten te verlichten?doctorwho schreef: ↑11 mar 2023 12:16Nogmaals dan maar en nu als serieuze waarschuwing om vooral geen kambo te gebruiken
pubmed
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=kambo
Als we het over gevaren gaan hebben, kan ik dan als 'tegenbod' ook de gevaren veroorzaakt door de reguliere medische wereld inbrengen? Zoals 'mijn' doorstane lithiumvergiftiging, of zelfs de [te!] vaak voorkomende medicijnvergiftiging in het algemeen?
- Niet alle gevallen van medicijnvergiftiging worden gemeld. In Nederland worden echter wel gegevens bijgehouden over het aantal meldingen van vergiftigingen door medicijnen bij het Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC). Het NVIC is een expertisecentrum op het gebied van vergiftigingen en adviseert hulpverleners bij de behandeling van patiënten met vergiftigingen.
Volgens het jaarverslag van het NVIC uit 2020 waren er in dat jaar in totaal 17.580 meldingen die betrekking hadden op vergiftigingen door medicijnen. Dat betekent dat ongeveer 41% van alle vergiftigingen in Nederland wordt veroorzaakt door medicijnen. De meeste meldingen van medicijnvergiftiging betroffen kinderen jonger dan 4 jaar, maar er waren ook meldingen van medicijnvergiftiging bij volwassenen en ouderen. Ik wil benadrukken dat deze cijfers alleen betrekking hebben op de meldingen bij het NVIC en dat er waarschijnlijk gevallen van medicijnvergiftiging zijn die niet worden gemeld.