Het is duidelijk, je wilt de vraag waar het om ging niet beantwoorden. Ik blijf echter bij het gegeven dat je niet met zekerheid kunt weten dat bij een hersendood er ook daadwerkelijk niets meer is, met andere woorden het is gissen, net zoals het gissen blijft, ondanks de ervaring van anderen die daadwerkelijk een BDE hebben ervaren en dat zien en ervaren als bewijs.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑25 apr 2023 11:11Je mag gewoon TC zeggen, dat doen er veel.Mus schreef: ↑25 apr 2023 10:42Nou CLAUDIUS, wanneer ik je mag tutoyeren, ik heb ook niet gevraagd om een eenduidig antwoord, ik ben allang blij dat je kennelijk weet dat er geen eenduidig antwoord gegeven kan worden op wat bewijs is, dat geeft de burger moed. Verder krijg ik eerder het idee dat jij van een nevenvraag een hoofdvraag wilt maken, maar zoals ik van jou begrijp is dat wat gelovigen doen om af te leiden van waar het om gaatTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑25 apr 2023 10:24
Wat een bewijs is ligt wetenschappelijk vast.
Wel zijn er verschillen per discipline.
Je vraag kan dus niet eenduidig worden beantwoord.
Ik heb trouwens de indruk dat je de discussie wilt verleggen, naar wat een bewijs wel zou zijn.
Dat is een oude truc van gelovigen.
PS.
Iemand die niet weet wat een bewijs is kan zich beter niet met wetenschap bezig houden., terwijl de hoofdvraag die luidde: wat geloof ik volgens jou zonder enig bewijs ect.?, volledig negeert, terwijl je wel van alles impliceert en er verder niet concreet over wordt wanneer gevraagd, en dus onbeantwoord laat.
Overigens dat wel bedankt dat je in elk geval de moeite hebt genomen de nevenvraag te beantwoorden, nu nog de hoofdvraag. Dank alvast.
Verder verdraai je de boel.
Binnen een discipline ligt het wel vast.
Je probeert weer er een discussie over te beginnen, maar een lange ervaring maakt dat ik weet dat dat tot niets leidt.
Wat ik in feite aan wil geven is dat het mogelijk wijs zou kunnen zijn om e.e.a. open te houden. Wetenschap is mooi maar het zegt niet altijd alles, daarbij toevoegend dat mijn geloof, wat dat in jou ogen ook mag zijn, daar niks mee van doen heeft.
Wat zo vaak gebeurd wanneer partijen tegenover elkaar staan is dat ze de eigen boei waar zij zich aan vasthouden niet herkennen als een boei waar zij zich aan vastklampen of het nu het geloof is waar jij met betrekking tot mijn persoon op doelt, wat dat geloof ook moge wezen, of het geloof in wetenschappelijk bewijs als de ultieme waarheid.
Mijn impliciete vraag was slechts ben je in staat je iets minder vast te klampen waarbij je vooralsnog heb je laten zien daar niet toe in staat te zijn of niet te willen en dat hoeft ook niet. See you later en het ga je goed TC, leuk je even gesproken te hebben.