Post-Trump periode.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!
Gerard R.
Superposter

Re: Post-Trump periode.

Bericht door Gerard R. »

The Black Mathematician schreef: 26 apr 2023 07:29 Ik heb helaas een groot vertrouwen in het Republikeinse vermogen steeds weer ergere mensen te vinden. Ik dacht dat GW Bush niet overtroffen zou kunnen worden, maar Trump bleek nog erger te zijn. Sarah Palin leek dom, Marjorie Taylor Green en Lauren Boebert zijn nog veel stompzinniger. Bill O'Reilly was erg, Tucker Carlson erger. Ze vinden vast nog wel de overtreffende trap.
Zooo jammer, dat toch nog aardig wat Amerikanen er gek op zijn. Soms lijkt het wel een heel grote sekte. We kennen dat vanuit de historie.
Democratie, maar toch dat soort problematiek.
Het zal wel nooit anders worden.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

NOS Nieuws vandaag, 02:11
Trump onder ede: verkrachtingsaanklacht schrijfster Carroll is verzonnen

Hoezeer ik ook hoop dat Trump veroordeeld wordt,
als er geen ander 'bewijs' is dan de getuigenis van E. Jean Carroll. zelf,
dan lijkt mij vrijspraak vanwege gebrek aan bewijs het waarschijnlijkst!
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 04 mei 2023 14:51 NOS Nieuws vandaag, 02:11
Trump onder ede: verkrachtingsaanklacht schrijfster Carroll is verzonnen

Hoezeer ik ook hoop dat Trump veroordeeld wordt,
als er geen ander 'bewijs' is dan de getuigenis van E. Jean Carroll. zelf,
dan lijkt mij vrijspraak vanwege gebrek aan bewijs het waarschijnlijkst!
Ik heb het gevoel dat deze meneer niet onschuldig is.
Maar inderdaad, je zal dat wel onomstotelijk moeten bewijzen.
Erg hè? 8-[
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Immer vrolijke Frans is zijn laatste beetje zekerheid over de onverherkiesbaarheid van Trump kwijt, het einde van alles is nu echt nabij...https://www.meiguo.nl/
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Kijken hoe het verder gaat, maar voor nu ligt dit er:

https://www.cnn.com/politics/live-news/ ... index.html
A Manhattan federal jury found that Donald Trump sexually abused E. Jean Carroll in a luxury department store dressing room in the spring of 1996 and awarded her $5 million for battery and defamation.
5 miljoen dollar is niets voor hem.
En hij zal wel in hoger beroep gaan of zo.
Maar Jean Caroll was er duidelijk gelukkig mee. Een soort gerechtigheid voor in ieder geval dít moment, denk ik.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nou, eindelijk moet The Donald eens ergens verantwoording voor afleggen. Is iets

Alternatieve Democratische kandidaten voor Biden tot nu toe https://www-bbc-com.cdn.ampproject.org/ ... a-63654388
#-o
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 09 mei 2023 21:50 Kijken hoe het verder gaat, maar voor nu ligt dit er:

A Manhattan federal jury found that Donald Trump sexually abused E. Jean Carroll in a luxury department store dressing room in the spring of 1996 and awarded her $5 million for battery and defamation.
Maar Jean Caroll was er duidelijk gelukkig mee. Een soort gerechtigheid voor in ieder geval dít moment, denk ik.
Het lijkt me duidelijk een politieke uitspraak.
De vraag is of dit in hoger beroep stand gaat houden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 10 mei 2023 10:52
Gerard R. schreef: 09 mei 2023 21:50 Kijken hoe het verder gaat, maar voor nu ligt dit er:

A Manhattan federal jury found that Donald Trump sexually abused E. Jean Carroll in a luxury department store dressing room in the spring of 1996 and award :lol: ed her $5 million for battery and defamation.
Het lijkt me duidelijk een politieke uitspraak.
De vraag is of dit in hoger beroep stand gaat houden.
Tsja, daar zitten zijn vriendjes :lol: Door hemzelf benoemd...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ik hoor net op een live stream dat die oranje rotzak geen geld aan Oekraine wil spenderen, maar in plaats daarvan een pijpleiding voor goedkope energie van Rusland naar de VS wil laten bouwen. Goed voor Rusland en de VS. Bah, wat een misgeboorte is het toch.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het maakt allemaal niets meer uit. Er is een peiling waarin Trump 49% scoort tegen Biden 42%. Trump is net veroordeeld in een rechtszaak.
Frans Verhagen weer https://www.meiguo.nl/
De VS is niet meer te 'redden'.
De zgn. 'Liberale Democratie' loopt op zijn eind.
Of toch...komt er nog een konijn uit de hoed...?😵💫

De poll des doods https://abcnews-go-com.cdn.ampproject.o ... 3D99201832
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 11 mei 2023 22:33 Het maakt allemaal niets meer uit. Er is een peiling waarin Trump 49% scoort tegen Biden 42%. Trump is net veroordeeld in een rechtszaak.
Hopelijk krijgt dat stuk misgeboorte een hartaanval. Wat een monster! Na het verkrachten van kinderen, het doodmartelen van oudjes en het vermoorden van tienduizenden burgers, vindt hij het prima om z'n eeuwige vriendje Poetin desondanks te helpen.
Zionist
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

ChaimNimsky schreef: 12 mei 2023 02:20 Hopelijk krijgt dat stuk misgeboorte een hartaanval. Wat een monster! Na het verkrachten van kinderen, het doodmartelen van oudjes en het vermoorden van tienduizenden burgers, vindt hij het prima om z'n eeuwige vriendje Poetin desondanks te helpen.
Haha, ik hoopte al in 2016 op een fatale hartaanval voor Trump, maar deze man is daar immuun voor. In 2017 nam ik de proef nog eens op de som in een topic genaamd Heeft Trump een persoonlijkheids syndroom?, dat geopend werd door een forummer genaamd Sibrandi. Ik voegde er voor de zekerheid ook nog hoop op een impeachment aan toe, maar leerde alweer dat al zulke hoop vergeefs was. [Het topic werd door een moderator afgekeurd en weggezet].
Ik probeerde het in 2020 nog eens door te hopen dat hij aan de corona doodgaat, maar daar was deze messias voor de evangelicalen ook immuun voor. Ik kreeg er alleen maar eindeloos voor op mijn kop door de freethinkers die nog steeds niet beseften met welk voor een onmens van de zeldzaamste soort men hier te maken heeft.

Maar inmiddels denk ik dat het denkklimaat wel al zo is veranderd dat "Hopelijk krijgt dat stuk misgeboorte een hartaanval" enkel nog kan rekenen op een gaap van de lezer. Ook deze totale ongevoeligheid, dit afgestompt zijn, murw geslagen zijn, heeft de tegenwoordige wereld te danken aan Trump.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het zegt gewoon heel veel over dit land (werelddeel) van ongekende mogelijkheden. De Amerikanen zelf zijn compleet doorgeslagen en los van alle realiteit. Waarom stem je op iemand als Trump?
Je hebt weinig keus met 2 kandidaten maar onthoud je dan van stemmen of zorg er massaal voor en zie in dat dit hele systeem (democraat vs republiek) verdorven is.
Amerika is het land van de grootste schreeuwers en aandachtstrekkers. If you can make it there, you can make it anywhere is de gedachte.
Qua leugens en ontkennen doen ze niet onder aan onze Vladimir! Vandaar dat Trump en Poet het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Merk ook op dat Trump in niets veranderd is. Dezelfde grootspraak, de mitrailleur aan leugens, dezelfde thema's -(illegale) migratie, bondgenoten moeten meer betalen en het eeuwige denigreren van potentiële tegenstanders.

Het electoraat is duidelijk ontevreden met Biden. Hij levert niet genoeg, de inflatie. Ook onder zwarten en Latino's loopt Trump in. 'He may be a bad person, but his policy was beter.' - wat moet je dan nog...
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 12 mei 2023 09:40 Het zegt gewoon heel veel over dit land (werelddeel) van ongekende mogelijkheden. De Amerikanen zelf zijn compleet doorgeslagen en los van alle realiteit. Waarom stem je op iemand als Trump?
Ik denk niet dat het eraan ligt dat " de" Amerikanen zo doorgeslagen zijn.

Amerika is een zeer divers en ook verdeeld land- of eigenlijk meer een verzameling van staten die veel zef regelen, net zoals Europa dat is.
Een stad in Californie, is niet te vergelijken met bijvoorbeeld het platteland van Oklahoma.
" Washington" ligt voor veel Amerikanen nog verder weg dan Brussel voor ons.

Het vertrouwen in de politiek is laag. Precies hetzelfde probleem zien we in Europa. Vertrouwen in Nederland is zelfs nog nooit zo laag geweest.
Grote groepen mensen voelen zich al vele jaren niet gehoord.

Trump is goed te vergelijken met figuren als Baudet- recent nog de grootste partij van Nederland.
In Europa kun je daarnaast bijvoorbeeld nog uit de EU stappen, de Brexit.
Boze kiezers uit Oklahoma hebben die optie niet. Hun enige optie is dan nog extreem stemmen.

Qua leugens en ontkennen doen ze niet onder aan onze Vladimir! Vandaar dat Trump en Poet het zo goed met elkaar kunnen vinden.
De VS is (nog) een democratie en een meerderheid heeft op Biden gestemd. Maar Trump maakt handig gebruik van de onvrede, o.a. door complottheorieen aan te wakkeren. Ook dit zie je inmiddels in Europa aardig van de grond komen.

De enige oplossing voor de VS, maar ook voor Europa, is dat de rest van de politiek zich ook gaat bekommeren om de mensen die zich niet gehoord voelen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gesloten