Okay, of de onheilsprofeten het besef van kwetsbaarheid werkelijk willen delen, of het alleen maar voelen kan ik niet weten.dikkemick schreef: ↑02 sep 2023 17:02Jullie beiden hebben gelijk denk ik, met die aantekening dat sommige onheilsprofeten werkelijk geloven in hun eigen voorspelling.Mullog schreef: ↑02 sep 2023 16:59Ik denk dat onheilsprofeten of stapel gek zijn of een slaatje uit hun profetie willen slaan . Ik verdenk ze er in iedergeval niet van dat ze wat dan ook actueel willen houdenLeon schreef: ↑02 sep 2023 16:39 Ik denk dat het goed blijft te beseffen dat oorlog op grote schaal, met wereldveranderende eigenschappen, ieder moment kan beginnen. Dat de grens tussen “normaal” en “ellendig” heel klein is. De grens tussen “normaal” en “glorieus” (Jezus die terugkomt bijvoorbeeld) zou ook heel klein kunnen zijn.
Ik denk dat die onheilsprofeten vooral dat besef actueel willen houden.
Armageddon staat op het punt te beginnen
Moderator: Moderators
Re: Armageddon staat op het punt te beginnen
Misschien…
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb naar self-help advies gezocht om me voorbereiden op het ergste en denk het gevonden te hebben:
https://www.youtube.com/watch?v=4gEczsNlkGM
Born OK the first time
Ik weet nog wel dat 'gemiddelde' gelovigen zoals een onderwijzer in het prot.-christelijk onderwijs ook meewarig en waarschuwerig deden over onheilsprofeten met concrete data voor de eindtijd - maar dan wel benadrukten dat het toch echt een keer zou gebeuren al wist natuurlijk alleen God (de Vader) wanneer dat zou zijn.
Deze man wil geen slaatje uit zijn profetie slaan. Sterker nog: hij hekelt een ieder die op welke manier dan ook aan God's woord verdient. Want:
Mijn vermoeden is dat deze man al lang obsessief de bijbel aan het bestuderen is geweest. Vermoedelijk heeft hij niet heel lang geleden een psychose gehad, waarbij hij oprecht is gaan geloven dat hij een profeet is en dat God rechtstreeks tot hem spreekt. Nu is dit wel een beetje psychologie van de koude grond, maar zoals ik in de openingspost al aangaf, ik heb dit van nabij meegemaakt.Rinus Jantz schreef: God's woord is gratis!!
Op zijn site staat ook te lezen dat zijn dochter heeft aangedrongen dat hij hulp van een psycholoog / psychiater zoekt. Daarop heeft hij een mail naar zo'n hulpverlener gestuurd (waar hij overigens naar eigen zeggen nooit reactie op heeft gehad)
Ook heeft hij een mail gestuurd naar het voltallige kabinet en zo'n 200 wetenschappers. Hij is heel serieus in zijn boodschap.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Doet mij een beetje aan Barnabas denken...Octo schreef: ↑03 sep 2023 11:18 ...
Deze man wil geen slaatje uit zijn profetie slaan. Sterker nog: hij hekelt een ieder die op welke manier dan ook aan God's woord verdient. Want:Mijn vermoeden is dat deze man al lang obsessief de bijbel aan het bestuderen is geweest. Vermoedelijk heeft hij niet heel lang geleden een psychose gehad, waarbij hij oprecht is gaan geloven dat hij een profeet is en dat God rechtstreeks tot hem spreekt.Rinus Jantz schreef: God's woord is gratis!!
...
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Geweldig!Rereformed schreef: ↑02 sep 2023 17:17 Ik heb naar self-help advies gezocht om me voorbereiden op het ergste en denk het gevonden te hebben:
Maar of je zulks lang volhoudt als 65 plusser?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Nah, je zult gelijk hebben. Ik moet er gewoon maar op rekenen dat God zoals gewoonlijk weer vergeet dat Finland ook tot de wereld behoort. Ik gok erop dat de wereld tot ongeveer ten hoogte van Stockholm wegsmelt, misschien Helsinki nog tot aan de ringweg, maar ten noorden daarvan alles gewoon zijn gang gaat. Het enige onderwerp van gesprek op 15 september zal zijn dat het prachtig droog weer is geweest om de aardappels te rooien en de rode bosbessen te plukken.
Born OK the first time
Nou maar hopen dat ik mijn emigratie naar Finland vóór 15 september rond heb!Rereformed schreef: ↑04 sep 2023 15:27Nah, je zult gelijk hebben. Ik moet er gewoon maar op rekenen dat God zoals gewoonlijk weer vergeet dat Finland ook tot de wereld behoort. Ik gok erop dat de wereld tot ongeveer ten hoogte van Stockholm wegsmelt, misschien Helsinki nog tot aan de ringweg, maar ten noorden daarvan alles gewoon zijn gang gaat. Het enige onderwerp van gesprek op 15 september zal zijn dat het prachtig droog weer is geweest om de aardappels te rooien en de rode bosbessen te plukken.

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.
Ik zelf ben er geen voorstander van om feest te vieren wanneer er iemand overleden is, ook al is de persoon in kwestie nogal kwaadaardig.
Toch kan ik mij er iets bij voorstellen dat er veel mensen blij worden van het nieuws dat de heer Poetin niet meer onder ons is.
Wat dan wel een beetje flauw is van Jezus is dat deze mensen slechts 1 dag hebben om dit te vieren.
Wel bijzonder dat blijkbaar (bijna) de hele wereld gelooft dat wanneer Poetin het tijdige voor het eeuwige heeft verruild de wereld in vrede zal samenleven.
Ikzelf ben daar allerminst van overtuigd, want ik heb zomaar het vermoeden dat er iemand anders op de stoel van Poetin gaat zitten die gewoon door gaat met datgene wat Poetin in gang heeft gezet.
Maar ja, Rinus heeft rechtstreeks contact met de "Allerhoogste" dus die zal het wel weten...
Nu ben ik nog in dubio: Ga ik al mijn afspraken afzeggen en reis ik volgende week af naar Finland in de hoop dat Jezus dit stukje aarde inderdaad overslaat, of zal ik er maar gewoon vanuit gaan dat de "Allerhoogste" maar wat aan het dollen is met zijn nederige dienaar? We weten tenslotte allemaal dat Hij een tamelijk bizar gevoel voor humor heeft...
Toch kan ik mij er iets bij voorstellen dat er veel mensen blij worden van het nieuws dat de heer Poetin niet meer onder ons is.
Wat dan wel een beetje flauw is van Jezus is dat deze mensen slechts 1 dag hebben om dit te vieren.
Wel bijzonder dat blijkbaar (bijna) de hele wereld gelooft dat wanneer Poetin het tijdige voor het eeuwige heeft verruild de wereld in vrede zal samenleven.
Ikzelf ben daar allerminst van overtuigd, want ik heb zomaar het vermoeden dat er iemand anders op de stoel van Poetin gaat zitten die gewoon door gaat met datgene wat Poetin in gang heeft gezet.
Maar ja, Rinus heeft rechtstreeks contact met de "Allerhoogste" dus die zal het wel weten...
Nu ben ik nog in dubio: Ga ik al mijn afspraken afzeggen en reis ik volgende week af naar Finland in de hoop dat Jezus dit stukje aarde inderdaad overslaat, of zal ik er maar gewoon vanuit gaan dat de "Allerhoogste" maar wat aan het dollen is met zijn nederige dienaar? We weten tenslotte allemaal dat Hij een tamelijk bizar gevoel voor humor heeft...
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Misschien emigreert Jezus uiteindelijk ook wel naar Finland als 'ie "ermee klaar is" en wordt het ook jouw allerbeste vriend. 

“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Nog 10 dagen alvorens we de nieuwe datum te horen krijgen.
En .... Wie de schuld heeft van deze mislukking de 17e
En .... Wie de schuld heeft van deze mislukking de 17e
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
En wie van ons gaat zich bekeren tot tot de zienswijze van Jantz als Poetin op 15 september sterft

Born OK the first time
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Ja, dan gaan we met z'n allen drinken uit de beker van het Eeuwigdurende Verbond (klingelingeling....)
(dit is iets Katholieks b.t.w. ; voor diegenen die nog nooit zo'n mis hebben moeten uitzitten, al dan niet heimelijk met een walkman in the nineties)
(dit is iets Katholieks b.t.w. ; voor diegenen die nog nooit zo'n mis hebben moeten uitzitten, al dan niet heimelijk met een walkman in the nineties)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Voor april stak hij de hand in eigen boezem. Maar volgens Daniël zou de kennis toenemen, vandaar dat de herziene datum alsnog naar voren kwam.
Dit keer gaat het écht, écht beginnen, want hij heeft maar liefst 3 getuigen!
Ikzelf heb heel eerlijk gezegd een vermoeden dat de heer Jantz het begrip "getuigen" nogal vrijelijk interpreteert...
Dát vraag ik mij inderdaad ook af.Rereformed schreef: ↑08 sep 2023 07:47 En wie van ons gaat zich bekeren tot tot de zienswijze van Jantz als Poetin op 15 september sterft![]()
En zou Rinus het de 16e nog steeds volhouden dat Jezus de volgende dag zijn opwachting maakt als blijkt dat Poetin nog steeds springlevend is?
Daar ben ik ook echt benieuwd naar.
Wordt een spannende week!