Aluminium komt veel vaker voor dan koper maar het geleidt niet zo goed stroom. Een groep onderzoekers is er nu in geslaagd een vorm van alu op bminium te ontwikkelen die zelfs bijna nog beter geleidt dan koper.
Best interessant.
Wordt op den duur Brokopondo in Suriname ook weer rendabel.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
De Duitse regering steekt de komende vijf jaar ruim 1 miljard euro in onderzoek naar kernfusie. "Fusie is een enorme kans om al onze energieproblemen op te lossen", zegt de Duitse minister van Onderwijs en Onderzoek Bettina Stark-Watzinger.
De Duitse regering steekt de komende vijf jaar ruim 1 miljard euro in onderzoek naar kernfusie. "Fusie is een enorme kans om al onze energieproblemen op te lossen", zegt de Duitse minister van Onderwijs en Onderzoek Bettina Stark-Watzinger.
Inderdaad.
Huh? Geld steken in Trump ook interessant? Verkeerde link geplaatst?
Overigens: goed nieuws ten aanzien van kernfusie verdient mijns inziens
een prominenter plekje dan onder 'Fietspad dat stroom opwekt'!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy: . . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?" .
Inderdaad.
Huh? Geld steken in Trump ook interessant? Verkeerde link geplaatst?
Overigens: goed nieuws ten aanzien van kernfusie verdient mijns inziens
een prominenter plekje dan onder 'Fietspad dat stroom opwekt'!
Dat is niet goed meer. Misschien verkeerde link, maar ik denk meer dat AP iets heeft veranderd.
Ik ben er decennia geleden op gewezen dat ook een kernfusiereactor radioactief materiaal maakt, doordat alfa deeltjes de wand bombarderen. Ik kan de omvang van dat probleem niet inschatten, maar ik hoop dat het meevalt. Een enkele keer een seconde draaien geeft de omvang van dat probleem misschien nog niet goed in kaart.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
[..] Furthermore, fusion does not produce highly radioactive, long lived nuclear waste. “Fusion produces only low level radioactive waste — more than fission does — but this low level waste does not pose any serious danger,” said González de Vicente. Contaminated items, such as protective clothing, cleaning supplies and even medical tubes or swabs, are short lived, low level radioactive waste that can be safely handled with basic precautions. [..]
Ik ga ervan uit, dat die mensen van IAEA het wel zullen weten..
probleem is dat we dus dat zelf al zouden we het technisch kunnen, de kost nog veeeeeeel hoger zou zijn dan dan fietspaden met zonnepanelen.
Wat wel super leuk is dat alleen het proberen bouwen van een prototype ons onwaarschijnlijk veel nieuwe technologieën zal opleveren die we elders kunnen gebruiken. Beetje zoals de large hadron collider maar dan nog veel beter. Dus hierin investeren is wel interessant hoewel kernfusie nooit commercieel zal worden tijdens mijn leven.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Dit soort onderzoek is zoals het altijd is gegaan met de mens.
Soms komt er iets wereldwijds van.
Soms gaat het in de prullenbak omdat er bv. iets beters is.
Het is in mijn ogen boeiend, vreselijk interessant en aandoenlijk dit gemodder van de Mens.