'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Leon
Diehard

Re: 'Drag Queens' laten voorlezen aan kinderen

Bericht door Leon »

axxyanus schreef: 08 sep 2023 15:28
HierEnNu schreef: 08 sep 2023 14:47 ff Voor mijn duidelijkheid?

Vraagje aan tegenstanders:
  • De persoon links op onderstaande foto laten voorlezen aan kinderen is geen probleem,
maar
  • de persoon rechts op onderstaande foto laten voorlezen aan kinderen ben je op tegen?
Het gaat niet om het voorlezen. Voorlezen is slechts de specifieke vorm die deze politieke actie heeft aangenomen.

Als men bv iets georiganiseerd zou hebben zoals: voorlezen door historische figuren, en die tweede foto zou iemand zijn die door te sminken een redelijk gelijkenis met een historische figuur heeft dan zie ik niet direct een probleem.

Maar sommigen hebben blijkbaar in het kader van "pride" beslist dat het een goed idee was om kinderen met het fenomeen "drag queen" in contact te brengen. Het gaat dus niet zomaar om het voorlezen, het gaat hem ook om de politieke context.
Probleem is een beetje dat er altijd een politieke context is, dus dit het onderscheid niet maakt.
Misschien…
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 08 sep 2023 14:47 ff Voor mijn duidelijkheid?

Vraagje aan tegenstanders:
  • De persoon links op onderstaande foto laten voorlezen aan kinderen is geen probleem,
maar
  • de persoon rechts op onderstaande foto laten voorlezen aan kinderen ben je op tegen?
:?:

De foto rechts word ik persoonlijk een beetje onpasselijk van. Overdone! Hier denken de kinderen wellicht dat vrouwen er zo uit horen te zien. Als karikatuur van zichzelf. Lees gewoon voor en laat alle andere voor-of afkeuren erbuiten!

En @ Georgie: die joint heeft evenveel met drags te maken als drags met kinderen. NIETS!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

axxyanus schreef: 08 sep 2023 12:28 Neen, jij snapt het punt niet. Als een kind normaal gezien van zijn ouders, redelijk ongesuperviseerd in de bib mag rondlopen, kan het daar dan binnenlopen of niet?
Als een kind oud genoeg is om zonder begeleiding aan de reële gevaren van het hedendaagse verkeer blootgesteld te worden is het ook oud genoeg om aan de imaginaire gevaren van een ontmoeting met een drag queen blootgesteld te worden.
Áls het al geïnteresseerd is in een voorleesuurtje.
axxyanus schreef: 08 sep 2023 12:28 Hoe je het ook bekijkt, drag queens en kinderen is in onze maatschappij geen vanzelfsprekendheid
Klopt
En dat is jammer. De samenleving zou er beter van worden als het wel een vanzelfsprekendheid zou zijn.
Veelkleurig inclusief weetjewel
axxyanus schreef: 08 sep 2023 09:29 Ik laat het antwoord op bovenstaande vraag open, het gaat er vooral over dat jij de zaak probeert voor te stellen alsof het gewoon om een keuze van de ouders gaat om daar wel of niet naar toe te gaan, terwijl het IMO toch duidelijk een politieke acties bedoelt om de bezoekers van de bibliotheek daarmee in aanraking te brengen.
Nogmaals: politiek staat hier volkomen buiten. Het zijn privé initiatieven in een poging om de veelkleurige inclusieve samenleving een stap dichterbij te brengen. Begrip en acceptatie aan te kweken. Vooroordelen en obsessies te verminderen.
En dé politiek heeft wel belangrijker dingen te doen.
axxyanus schreef: 08 sep 2023 12:28 En ja dan kan je natuurlijk politieke tegenacties verwachten.
.
Tegenacties wel inderdaad. Vooroordelen, frustraties en obsessies zijn moeilijk te bestrijden. Dat maakt deze discussie al goed zichtbaar.
Maar de politiek heb ik er nog niet over gehoord. Of het moet van een religieus gemotiveerde reactionair van SGP komen of van een populistische opportunist zonder scrupules van de FvD die denkt zo stemmen te winnen.
Dat heb ik dan gemist.
axxyanus schreef: 08 sep 2023 12:28 Dit heeft helemaal niets met politiek te maken, maar alles met de vaak misogyne, religiegestuurde volwassen obsessies met seks en zedelijkheid.
Dat spreekt niet tegen dat het om politiek gaat. De bibliotheek is niet de plaats om het gevecht aan te gaan met de vaak misogyne, religiegestuurde volwassen obsessies met seks en zedelijkheid. Als een bibliotheek dat wel doet, dan doet ze aan politiek.
Dat is jouw mening. Ik denk er anders over.
Het is trouwens geen gevecht. Niet eens een confrontatie. Het is een ontmoeting. Een ontmoeting met positieve intenties.
Ik denk (vrij) dus ik ben (vrij)
(vrij) naar René Descartes
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

.....
een poging om de veelkleurige inclusieve samenleving een stap dichterbij te brengen. Begrip en acceptatie aan te kweken. Vooroordelen en obsessies te verminderen.
Kun je nog meer voorbeelden noemen uit de samenleving die al op zeer jeugdige leeftijd aan kinderen (!) opgedrongen zouden moeten worden?

Nogmaals: Het betreft hier kinderen die een spannend of mooi verhaal willen horen. Dat hoeft niet gecombineerd te worden met wat wij ouderen menen dat goed voor ze is om mee kennis te maken.
Totale kul!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 08 sep 2023 17:23 Kun je nog meer voorbeelden noemen uit de samenleving die al op zeer jeugdige leeftijd aan kinderen (!) opgedrongen zouden moeten worden?
contact met gehandicapten (fysiek, mentaal, ...) om maar iets te zeggen?
nu worden gehandicapte kinderen per direct uit de maatschappij gezet (eigen scholen eigen opvang ergens diep in de bossen) en komen die gezonde kinderen die nooit tegen.

leer kinderne er van jongsaf mee omgaan en contact mee hebben. Wees verbaasd
geloof je me niet?
hoeveel rolstoelgebruikers ken je? hoeveel gehandicapte vrienden heb je? of stel die vraag eens aan je kinderen
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

axxyanus schreef: 08 sep 2023 15:28 Als men bv iets georiganiseerd zou hebben zoals: voorlezen door historische figuren, en die tweede foto zou iemand zijn die door te sminken een redelijk gelijkenis met een historische figuur heeft dan zie ik niet direct een probleem.
Ook niet als hij bijvoorbeeld als Hitler, in gala nazi-uniform, compleet met spuuglok, snor en hitlergroet zou optreden?
Georgie
Ervaren pen

Bericht door Georgie »

dikkemick schreef: 08 sep 2023 17:23
Kun je nog meer voorbeelden noemen uit de samenleving die al op zeer jeugdige leeftijd aan kinderen (!) opgedrongen zouden moeten worden?
Er is natuurlijk geen sprake van opdringen. Dat weet jij even goed als ik.
Maar er zijn inderdaad nog wel wat voorbeelden te noemen van 'kleuren' in de samenleving die kinderen in een onbevooroordeelde en taboevrije situatie al op jonge leeftijd zouden mogen ontmoeten. En met ontmoeten bedoel ik niet een toevallig langs elkaar heen lopen in de openbare ruimte, maar op kinderniveau diepergaande openhartige gesprekken met leden/vertegenwoordigers van al die kleuren in de samenleving.
dikkemick schreef: 08 sep 2023 17:23 Nogmaals: Het betreft hier kinderen die een spannend of mooi verhaal willen horen. Dat hoeft niet gecombineerd te worden met wat wij ouderen menen dat goed voor ze is om mee kennis te maken.
Totale kul!
Natuurlijk gaat het om het verhaal. Maar ook om de ontmoeting. En uiteindelijk gaat het om de ouders. Zij beslissen of het goed/nuttig is dat hun kind al op jonge leeftijd kennis maakt met de andere kleuren in onze samenleving.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

In Nederland is enige tijd geprobeerd om kinderen die tot dan naar speciaal onderwijs gingen toch samen met 'normale' kinderen onderwijs te laten volgen maar daar is toch op teruggekomen.

Voorleessessies voor kinderen voortaan door:
- Dragqueens
- 'Gewone' travestieten
- Gewone' homoseksuele mannen
- 'Gewone' lesbische vrouwen
- 'Echte' transseksuelen
- 'Gevoelsmatige' transseksuelen (niet concreet 'geholpen')
- Pedoseksuelen (uiteraard strikt niet praktiserend... :D )
- Non-binairen
- 'Gemiddelde' heteroseksuele mannen
- 'Gemiddelde' heteroseksuele vrouwen
- 'Polyamoreuze' personen
- Naturisme beoefenaars
- personen met gevarieerde huidpigmentatie
- Drugsverslaafden
- Alcoholverslaafden-
- Gokverslaafden
- Nicotineverslaafden (nb. combinaties mogelijk)
- Criminelen (met geregistreerde veroordeling uiteraard)
- Politici
- Oorlogsmisdadigers (met geregistreerde veroordeling)
- Joodse Gelovigen
- Christelijke Gelovigen
- Islamitische Gelovigen
- Anders Gelovigen
- Satanisten

Komen we zo ergens...?🤔 En wat ik allemaal nu even geen zin heb om verder te verzinnen. Het is best wel warm.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 08 sep 2023 17:37
dikkemick schreef: 08 sep 2023 17:23 Kun je nog meer voorbeelden noemen uit de samenleving die al op zeer jeugdige leeftijd aan kinderen (!) opgedrongen zouden moeten worden?
contact met gehandicapten (fysiek, mentaal, ...) om maar iets te zeggen?
nu worden gehandicapte kinderen per direct uit de maatschappij gezet (eigen scholen eigen opvang ergens diep in de bossen) en komen die gezonde kinderen die nooit tegen.

leer kinderne er van jongsaf mee omgaan en contact mee hebben. Wees verbaasd
geloof je me niet?
hoeveel rolstoelgebruikers ken je? hoeveel gehandicapte vrienden heb je? of stel die vraag eens aan je kinderen
Van mij mogen gehandicapten voorlezen. Dit is geen seksuele of politieke voorkeur
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 08 sep 2023 18:05 In Nederland is enige tijd geprobeerd om kinderen die tot dan naar speciaal onderwijs gingen toch samen met 'normale' kinderen onderwijs te laten volgen maar daar is toch op teruggekomen.

Voorleessessies voor kinderen voortaan door:
- Dragqueens
- 'Gewone' travestieten
- Gewone' homoseksuele mannen
- 'Gewone' lesbische vrouwen
- 'Echte' transseksuelen
- 'Gevoelsmatige' transseksuelen (niet concreet 'geholpen')
- Pedoseksuelen (uiteraard strikt niet praktiserend... :D )
- Non-binairen
- 'Gemiddelde' heteroseksuele mannen
- 'Gemiddelde' heteroseksuele vrouwen
- 'Polyamoreuze' personen
- Naturisme beoefenaars
- personen met gevarieerde huidpigmentatie
- Drugsverslaafden
- Alcoholverslaafden-
- Gokverslaafden
- Nicotineverslaafden (nb. combinaties mogelijk)
- Criminelen (met geregistreerde veroordeling uiteraard)
- Politici
- Oorlogsmisdadigers (met geregistreerde veroordeling)
- Joodse Gelovigen
- Christelijke Gelovigen
- Islamitische Gelovigen
- Anders Gelovigen
- Satanisten

Komen we zo ergens...?🤔 En wat ik allemaal nu even geen zin heb om verder te verzinnen. Het is best wel warm.
Schitterende lijst! Het maakt de dragqueen -topic volslagen idioot. Want je ziet dat dit alles niets met kinderen en voorlezen te maken zou moeten hebben.
En ja, Rutte leest ook voor maar NIET om zijn politieke voorkeur te promoten.
Zelfs Bush jr las voor:
https://images.app.goo.gl/Pcjek2pqVBqKuha29
Laatst gewijzigd door dikkemick op 08 sep 2023 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Georgie schreef: 08 sep 2023 16:39
axxyanus schreef: 08 sep 2023 12:28 Neen, jij snapt het punt niet. Als een kind normaal gezien van zijn ouders, redelijk ongesuperviseerd in de bib mag rondlopen, kan het daar dan binnenlopen of niet?
Als een kind oud genoeg is om zonder begeleiding aan de reële gevaren van het hedendaagse verkeer blootgesteld te worden is het ook oud genoeg om aan de imaginaire gevaren van een ontmoeting met een drag queen blootgesteld te worden.
Áls het al geïnteresseerd is in een voorleesuurtje.
Maar wat haal jij er weer allemaal bij. Ik had het over redelijk ongesuperviseerd rondlopen in de bib. Dat kan dus betekenen dat ze samen naar de bib gaan en dat de ouder dan naar zijn afdeling gaat en het kind naar de zijne en jij maakt daar direct van dat het oud genoeg is om zelfstanding door het verkeer te gaan.
axxyanus schreef: 08 sep 2023 12:28 Hoe je het ook bekijkt, drag queens en kinderen is in onze maatschappij geen vanzelfsprekendheid
Klopt
En dat is jammer. De samenleving zou er beter van worden als het wel een vanzelfsprekendheid zou zijn.
Veelkleurig inclusief weetjewel
Dat hangt van je normen en waarden af.
axxyanus schreef: 08 sep 2023 09:29 Ik laat het antwoord op bovenstaande vraag open, het gaat er vooral over dat jij de zaak probeert voor te stellen alsof het gewoon om een keuze van de ouders gaat om daar wel of niet naar toe te gaan, terwijl het IMO toch duidelijk een politieke acties bedoelt om de bezoekers van de bibliotheek daarmee in aanraking te brengen.
Nogmaals: politiek staat hier volkomen buiten. Het zijn privé initiatieven in een poging om de veelkleurige inclusieve samenleving een stap dichterbij te brengen. Begrip en acceptatie aan te kweken. Vooroordelen en obsessies te verminderen.
Privé intiatieven sluiten niet uit dat het om een politiek thema gaat. Meer nog al wat je daar opnoemt zijn politieke thema's. Je bevestigt gewoon dat dit een politieke actie is.
Georgie schreef: 08 sep 2023 16:39 En dé politiek heeft wel belangrijker dingen te doen.
Politiek is ruimer dan partijpolitiek of bestuur.
axxyanus schreef: 08 sep 2023 12:28 En ja dan kan je natuurlijk politieke tegenacties verwachten.
.
Tegenacties wel inderdaad. Vooroordelen, frustraties en obsessies zijn moeilijk te bestrijden. Dat maakt deze discussie al goed zichtbaar.
Maar de politiek heb ik er nog niet over gehoord. Of het moet van een religieus gemotiveerde reactionair van SGP komen of van een populistische opportunist zonder scrupules van de FvD die denkt zo stemmen te winnen.
Dat heb ik dan gemist.
Ik heb het niet over de politiek, in de betekenis van politieke partijen e.d. Ik heb het over politiek in de betekenis van politieke thema's over de normen en waarden die men probeert te promoten in de maatschappij en al jouw reacties wijzen erop dat dat weldegelijk is waar dit om draait.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Georgie schreef: 08 sep 2023 17:42
axxyanus schreef: 08 sep 2023 15:28 Als men bv iets georiganiseerd zou hebben zoals: voorlezen door historische figuren, en die tweede foto zou iemand zijn die door te sminken een redelijk gelijkenis met een historische figuur heeft dan zie ik niet direct een probleem.
Ook niet als hij bijvoorbeeld als Hitler, in gala nazi-uniform, compleet met spuuglok, snor en hitlergroet zou optreden?
Wat is je punt? Ik beweer niet om een algemeen antwoord te hebben op elke situatie. Ik wijs er juist op dat het afhangt van de context.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Yours schreef: 04 sep 2023 06:21
dikkemick schreef: 03 sep 2023 17:52 Het zal de leeftijd zijn, maar ik vraag me werkelijk af waarmee we bezig zijn! Kinderen zal t worst zijn wie of wat er voorleest, maar wat is de beweegreden voor een drag queen?
Waarom eerst verkleden om je seksuele geaardheid te bevredigen en dan pas voorlezen?
Ik begrijp t werkelijk niet meer.
Jij begrijpt als een van de weinigen wat de ware intenties zijn.
Onder alle groepen komen weleens seksuele perverselingen voor; zelfs onder Drag Queens. Maar om seksuele bevrediging als "de ware intenties" van Drag Queens neer te zetten is enorm bevooroordeeld. Weet je wat ik pas echte smeerlappen vindt? New age leraren en spirituele meesters. Neem leiden als Bikram Choudhury, de oprichter van Bikram Yoga: Bikram Choudhury werd in verschillende rechtszaken beschuldigd van seksuele intimidatie, aanranding en verkrachting door meerdere vrouwen, waaronder voormalige studenten en instructeurs van Bikram Yoga. In 2016 werd Bikram Choudhury door een jury in de Verenigde Staten veroordeeld tot het betalen van schadevergoeding aan een voormalige werknemer die hem had beschuldigd van seksuele intimidatie en vergelding. Sindsdien heeft hij de Verenigde Staten verlaten en heeft hij yogalessen blijven geven in andere delen van de wereld, ondanks de juridische aanklachten en controverses die hem blijven achtervolgen.

Of Sogyal Rinpoche, een bekende Tibetaanse boeddhistische leraar en de auteur van het boek "The Tibetan Book of Living and Dying." Hij was de oprichter en spirituele leider van Rigpa die zich richtte op het verspreiden van het Tibetaans boeddhisme in de westerse wereld. Ook hij kwam in opspraak vanwege beschuldigingen van seksueel en fysiek wangedrag door voormalige studenten en volgelingen die hen ervan beschuldigden zijn spirituele autoriteit en positie te hebben misbruikt om seksueel misbruik en emotioneel wangedrag te rechtvaardigen.

Of Andrew Cohen, een spirituele leraar en de oprichter van de gemeenschap EnlightenNext (voorheen bekend als What is Enlightenment? Magazine). Hij onderwees een vorm van spiritueel bewustzijn en zelfrealisatie die elementen van verschillende spirituele tradities omvatte. Zijn leringen werden beïnvloed door onder andere Advaita Vedanta, Boeddhisme en westerse filosofie. Hij benadrukte de noodzaak van zelfonderzoek, het loslaten van egoïsme en het ontwikkelen van compassie voor anderen als cruciale stappen op het spirituele pad. Niet verrassend werd ook deze smeerlap in verband gebracht met machtsmisbruik en misbruik van volgelingen.

Enzovoort, enzovoort, enzovoort,...

Dat nogal wat spirituele leraren pervers blijken, betekent nog niet noodzakelijkerwijs dat alle anderen dat zijn, wel? Waarom scheer je niet alle spirituele leraren, maar wel de Drag Queens over dezelfde kam?
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar kinderen moeten blijkbaar ook kennis nemen van dit soort excentrieke lingen in de maatschappij?
Waarom wel dragqueensb en geen new age goeroes?
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het roept toch vragen op. Wat is er zo speciaal aan dragqueens dat die speciale voorleessessies aan kinderen moeten geven?
Want het gaat er om dat er voorleessessies aan kinderen door dragqueens moeten worden gehouden. Daar is blijkbaar iets belangrijks mee.
Laatst gewijzigd door B.S. op 08 sep 2023 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie