Armageddon staat op het punt te beginnen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Octo
Forum fan

Re: Armageddon staat op het punt te beginnen

Bericht door Octo »

chromis schreef: 15 sep 2023 08:36 ...samen met Kim Jong Un ;) https://edition.cnn.com/2023/09/14/asia ... index.html
Wat nu als Poetin blijft leven maar Kim Jong Un sterft?

Dan ben ik benieuwd wie er zondag in de wolken komt.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

B.S. schreef: 15 sep 2023 07:30 Ik twijfel of democratie en 'mensenrechten' wel zo onafscheidelijk zijn. Het zo formuleren neigt naar een bezweringsformule.
Niemand weet 'precies' wat democratie is...nogmaals.
Maar dat is toch zo met elk woord. Niemand weet precies wat een stoel is. Natuurlijk weten we van heel wat voorwerpen dat ze zonder twijfel een stoel zijn en van heel wat voorwerpen weten we dat ze zonder twijfel geen stoel zijn. Maar als je heer precies wil vastleggen wat een stoel is, zal je voorwerpen tegenkomen waar er weldegelijk twijfel is of het nu een stoel is of niet.

Wat is dan het probleem dat democratie niet precies is afgelijnd? Ik denk dat we hoe dan ook moeten opletten met de mensen die de grenzen van democratie opzoeken i.p.v. het "centrum" om het even zo te verwoorden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Voor zover ik weet is Putin nog in leven.
Nu vraag ik mij vertwijfeld af: "moet ik morgen nog extra koffie zetten voor het geval Jezus komt?"

Of zal dat ook niet door gaan? :-k
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Octo schreef: 16 sep 2023 13:11 "moet ik morgen nog extra koffie zetten voor het geval Jezus komt?"
Weet niet of Hij dat lust. Zou voor de zekerheid water inslaan. Kan Hij er een lekker wijntje van maken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Eigenlijk heb ik medelijden met die man. Hij is zo overtuigd van zichzelf. En dan blijkt hij fout te zitten..

Maar goed, hoe hij andersdenkenden wegzet en zelfs medegelovigen is ook niet normaal. Of misschien wel, misschien zit er bij al die profeten wel een steekje los? Paulus kon ook tekeer gaan tegen andersdenkenden. En Jezus maakte andere religieuzen ook uit voor zwijnen..

Als mensen zichzelf gewoon niet zo serieus namen, dan zou de wereld een stuk leuker zijn
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nog minder dan vijftig minuten. Nog altijd geen Jezus.

Wat de meeste mensen vooral willen is vooral zoveel mogelijk met rust gelaten worden door regeerders denk ik, en niet teveel bezig zijn met filosoferen over de juiste regeringsvorm.
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Berjan schreef: 17 sep 2023 17:42 Eigenlijk heb ik medelijden met die man. Hij is zo overtuigd van zichzelf. En dan blijkt hij fout te zitten..
Ik denk echt dat deze man wellicht een psychose heeft gehad en daardoor vol overtuigd is van zijn gelijk. Hij geeft nog steeds niet op...
Berjan schreef: 17 sep 2023 17:42 Maar goed, hoe hij andersdenkenden wegzet en zelfs medegelovigen is ook niet normaal.
Hij is tamelijk onbeschoft en iedereen die het niet met hem eens is, is een leugenaar. Want degenen die de waarheid niet kennen zijn schijnheilig en per definitie leugenaar. Alleen, voor hemzelf geldt dat blijkbaar niet. Want ook al komen zijn voorspellingen niet uit, het blijft op één of andere manier tóch de waarheid.
Berjan schreef: 17 sep 2023 17:42 Of misschien wel, misschien zit er bij al die profeten wel een steekje los? Paulus kon ook tekeer gaan tegen andersdenkenden. En Jezus maakte andere religieuzen ook uit voor zwijnen..
Volgens mij zijn de profeten in de bijbel de Rinussen van hun tijd. Met dit verschil dat zij dusdanig serieus zijn genomen dat hun ideeën de bijbel hebben gehaald. (er zijn ook genoeg geschriften van zogenaamde profeten die de bijbel niet gehaald hebben, maar dat ligt maar net aan welke geschriften door de redactie van de bijbel zijn uitgekozen)
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

B.S. schreef: 17 sep 2023 23:15 Nog minder dan vijftig minuten. Nog altijd geen Jezus.
Volgens mij is hij vanmorgen in de wolken gekomen. Dat ging gepaard met lichtflitsen en harde klappen. Uiteindelijk is hij toch weer afgedropen en terug naar de hemel gekeerd. Wellicht vond hij dat uitmoorden van die miljarden mensen (2 x 2 miljard) toch een beetje te gortig.

Vanavond maar eens naar het 8 uur journaal kijken. Als hij daadwerkelijk zo tekeer is gegaan als Rinus voorspelde, dan zal dat vast wel behandeld worden in het journaal.
Plaats reactie