[Mijn] Gevoelens van haat

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

[Mijn] Gevoelens van haat

Bericht door HierEnNu »

Onder andere, maar hier en nu wel met name naar aanleiding van 'Al-Aqsa Storm'

Van mij mag iedereen zichzelf wijsmaken dat escalatie voorkomen en zo 'vrede'[?] bereiken het belangrijkste doel is, maar ik vind overleven het belangrijkste.

Onnodig geweld gebruiken is verwerpelijk, maar afzien van zelfverdediging [als zulks redelijkerwijs mogelijk is] van jezelf en/of geliefde naasten voor de 'lieve vrede' zou ik laf vinden van mijzelf!

Niet alleen mijn hart huilt, mijn wangen worden meer keer per dag nat, niet in de laatste plaats vanwege mijn eigen gevoelens van haat die me doen verlangen naar de medogenloze vernietiging, het met wortel en tak uitroeien, van ALLe terroristen die onschuldige babies en bejaarden juichend en zingend afslachten. Ik realiseer mezelf daarbij maar al te goed dat het juist dergelijke gevoelens van haat zijn die diezelfde terroristen drijft tot hun wandaden tegen de menselijkheid!

Toch vind ik tegenwoordig, althans veel meer dan vroeger, telkens mijn balans terug door 'uit te zoemen' en ALLes te accepteren zo zoals het is! Mijn eigen haatgevoelens incluis ...

Om de balans op deze aardbol te vinden kun je beter niet zoeken
door te focussen op door mensen gecreëerde incidenten!

Gruwelijke ontwikkelingen zijn ontstaan toen het leven ontstond en
de evolutie begon en feitelijk al lang daarvoor tijdens de veronderstelde 'Big Bang'

HierEnNu schreef:
  • Het Universeel Bewustzijn daarentegen
    . is volledig in balans en
    . . dat hoef ik niet te zoeken,
    . . . want dat ben ik al,
    . . . . ik hoefde het slechts te vinden ...

. . . . . . . . Q.E.D. [Quite Easily Done :mrgreen: :angel12: :mrgreen: ]
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Yours
Ervaren pen

Re: [Mijn] Gevoelens van haat

Bericht door Yours »

HierEnNu schreef: 11 okt 2023 17:41 Onder andere, maar hier en nu wel met name naar aanleiding van 'Al-Aqsa Storm'

Van mij mag iedereen zichzelf wijsmaken dat escalatie voorkomen en zo 'vrede'[?] bereiken het belangrijkste doel is, maar ik vind overleven het belangrijkste.

Onnodig geweld gebruiken is verwerpelijk, maar afzien van zelfverdediging [als zulks redelijkerwijs mogelijk is] van jezelf en/of geliefde naasten voor de 'lieve vrede' zou ik laf vinden van mijzelf!

Niet alleen mijn hart huilt, mijn wangen worden meer keer per dag nat, niet in de laatste plaats vanwege mijn eigen gevoelens van haat die me doen verlangen naar de medogenloze vernietiging, het met wortel en tak uitroeien, van ALLe terroristen die onschuldige babies en bejaarden juichend en zingend afslachten. Ik realiseer mezelf daarbij maar al te goed dat het juist dergelijke gevoelens van haat zijn die diezelfde terroristen drijft tot hun wandaden tegen de menselijkheid!

Toch vind ik tegenwoordig, althans veel meer dan vroeger, telkens mijn balans terug door 'uit te zoemen' en ALLes te accepteren zo zoals het is! Mijn eigen haatgevoelens incluis ...

de evolutie begon en feitelijk al lang daarvoor tijdens de veronderstelde 'Big Bang'

HierEnNu schreef:

Het zijn onze uit het waarnemen voortkomende gevoelens en daardoor ontstane emoties zoals verdriet, onmacht en woede die ons uit balans brengen. Je hebt geluk als je door uit te zoomen je balans terug kunt vinden en aldus het Universele Bewustzijn weer kunt ervaren.

Maar inderdaad: als het je zelf overkomt en je in een overlevingsmodus gemanoeuvreerd wordt, zul je een andere kant van jezelf leren kennen.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ja, die gevoelens van haat heb ik ook als ik de berichten over onthoofde kinderen, afgeslachte en blijkbaar eveneens levend verbrande baby's, het paraderen van levenloze lichamen van jonge vrouwen, het kapotschieten van gezinnen en de blijheid waarmee deze doelgerichte gruweldaden worden gevierd, verneem -- ook omdat ik geliefden en vrienden in Israel heb wonen. Zeker nu ik eveneens de Palestijnse kinderen en vrouwen zie omkomen omdat hetzelfde stelletje terroristen zich er weer ongegeneerd tussen verschuilt. Maar uiteindelijk neemt die haat gewoon af.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zolang we maar beseffen dat beide partijen zich schuldig maken aan gruweldaden en dat je zeer gedegen onderzoek naar t verleden moet doen om eea te "begrijpen".
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 12 okt 2023 11:10 Zolang we maar beseffen dat beide partijen zich schuldig maken aan gruweldaden en dat je zeer gedegen onderzoek naar t verleden moet doen om eea te "begrijpen".
Ik ken het verleden maar al te goed. Met terroristen valt gewoon niet te onderhandelen. Ze wilden ons - als elders reeds gezegd - vanaf het allereerste begin dood ondanks de legio gelegenheden en vredesvoorstellen die hen zijn aangereikt om economische voorspoed eenvoudig te kunnen bewerkstelligen, kozen ze ervoor meteen na de ondertekening van de Oslo-akkoorden weer terroristische aanslagen te plegen, riepen ze meteen na de Camp David-akkoorden de Tweede Intifada uit en pleegden zelfs tijdens de uitvoering van de Roadmap voor vrede al terroristische aanslagen. De grootmoefti van Jeruzalem riep meteen in het begin openlijk op tot uitroeiing van alle Joden en de Hamas en de Jihad hebben bewezen dat er niet mee te praten valt.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Met Benito valt ook niet te onderhandelen! Die annexeert gewoon door en blijft palestijntje pesten.
Waar 2 vechten hebben 2 schuld en dan is het zaak verder terug te gaan t verre verleden in.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 12 okt 2023 11:41 Met Benito valt ook niet te onderhandelen! Die annexeert gewoon door en blijft palestijntje pesten.
Waar 2 vechten hebben 2 schuld en dan is het zaak verder terug te gaan t verre verleden in.
Nee. Zoals zojuist nog geschreven, zijn hen legio gelegenheden en vredesvoorstellen aangereikt om economische voorspoed eenvoudig te kunnen bewerkstelligen en hebben ze simpelweg bewezen dat er niet mee te praten valt. Ze wilden ons vanaf het allereerste begin dood en dat is duidelijk nog steeds het geval.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 12 okt 2023 11:53
dikkemick schreef: 12 okt 2023 11:41 Met Benito valt ook niet te onderhandelen! Die annexeert gewoon door en blijft palestijntje pesten.
Nee. Zoals zojuist nog geschreven, zijn hen legio gelegenheden en vredesvoorstellen aangereikt om economische voorspoed eenvoudig te kunnen bewerkstelligen en hebben ze simpelweg bewezen dat er niet mee te praten valt. Ze wilden ons vanaf het allereerste begin dood en dat is duidelijk nog steeds het geval.
Onder welke voorwaarden mochten de OORSPRONKELIJKE bewoners tekenen?
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 12 okt 2023 12:10 Onder welke voorwaarden mochten de OORSPRONKELIJKE bewoners tekenen?
Er hebben altijd al Joden en Palestijnen gewoond. De VN heeft vervolgens het land toegewezen aan beiden. Dat heb je gewoon kunnen lezen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 12 okt 2023 12:19
dikkemick schreef: 12 okt 2023 12:10 Onder welke voorwaarden mochten de OORSPRONKELIJKE bewoners tekenen?
Er hebben altijd al Joden en Palestijnen gewoond. De VN heeft vervolgens het land toegewezen aan beiden. Dat heb je gewoon kunnen lezen.
Alles is (was) voor Bassie!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 12 okt 2023 12:10
ChaimNimsky schreef: 12 okt 2023 11:53
Die werd gewoon niets gevraag.

De oude koloniale machten gaven hun land aan de Zionisten.
Net als in de VS de indianen werden uitgemoord en verdreven.
Men zag die mensen meer als een soort onkruid, dat verwijderd moest worden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Dit topic gaat over ‘Gevoelens van haat’. Ik haal eerst een eerder bericht aan.
Yours schreef:
HierEnNu schreef: 11 okt 2023 17:41 Onder andere, maar hier en nu wel met name naar aanleiding van 'Al-Aqsa Storm'

HierEnNu schreef:

Het zijn onze uit het waarnemen voortkomende gevoelens en daardoor ontstane emoties zoals verdriet, onmacht en woede die ons uit balans brengen. Je hebt geluk als je door uit te zoomen je balans terug kunt vinden en aldus het Universele Bewustzijn weer kunt ervaren.

Maar inderdaad: als het je zelf overkomt en je in een overlevingsmodus gemanoeuvreerd wordt, zul je een andere kant van jezelf leren kennen.
Zoals nu als het eerdere meer objectieve waarnemen meer en meer verdwijnt als de eigen geliefden en vrienden in gevaar zijn/bedreigd worden en er opeens over ‘wij’ en zoals hieronder over ‘ons’ gesproken wordt.
ChaimNimsky schreef: 12 okt 2023 11:53 Ze wilden ons vanaf het allereerste begin dood en dat is duidelijk nog steeds het geval.
Disclaimer: Dit is geen verwijt maar een waarneming.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 okt 2023 11:10 Zolang we maar beseffen dat beide partijen zich schuldig maken aan gruweldaden en dat je zeer gedegen onderzoek naar t verleden moet doen om eea te "begrijpen".
Welk ethisch dilemma denk je hiermee aan te kaarten? Je hebt toch hopelijk niet de indruk dat er forummers zijn die niet beseffen dat beide partijen zich schuldig maken aan gruweldaden? Vanwaar die aandrang om dit ongrijpbaar onbegrijpelijk onmenselijke mensonterende drama welk zich in het hier en nu voor onze gezamenlijke neuzen afspeelt te willen begrijpen in dit topic over ethische dilemma's? Nota bene door zeer gedegen onderzoek naar het verleden te doen, alsof over die historie niet al vele boeken vol zijn geschreven, zelfs 'Heilige Boeken' zoals de Thora, Bijbel en Koran.

Ieder van ons heeft vanaf het prille begin van DEZE oorlog
kunnen waarnemen wat daar buiten ons heeft plaatsgevonden en
we kunnen welhaast life getuige zijn van wat zich daar afspeelt, toch?
Wat veroorzaakt dan toch die grote verschillen? Dat dezelfde feiten
ons innerlijk zo verschillend beroeren, raken of zelfs een beetje krankzinnig maken?

Ieder neemt vanuit diens eigen 'ego' kennelijk iets anders waar, 'gekleurd' door
  • hetgeen we zelf hebben meegemaakt.
  • hetgeen we hebben bestudeerd,
  • onze persoonlijke relaties
  • onze overtuigingen
  • onze vooroordelen
  • en meer ...
Wat gebeurt er met jouw/mij/ons zodra het lukt om eens ff niet vanuit die enge [eng in beide betekenissen!] 'ego'bril naar dat gebeuren te kijken maar in plaats daarvan 'gewoon' vanuit jouw Zelf, vanuit jouw mens zijn, zonder het proberen te begrijpen zodat we 'verbale munitie' kunnen verzamelen om elkaar mee om de oren te kunnen slaan vanwege de strijd om het gelijk tijdens de discussie ... wat gebeurt er dan?

Laat mij voor mezelf spreken:
ik wordt dan heel stil, want ik besef dan dat wat zich daar afspeelt,
dat dat zich ook in mij afspeelt en mits ik dat besef niet wegrationaliseer,
maar 'gewoon' accepteer zo zoals het zich ook in mij afspeelt,
dan ontstaat mijn ethisch dilemma, een verontrustend soort van leegte:
  • geen haatgevoelens
  • geen gevoel van empathie en
  • ook geen gevoel van liefde
voor deze situatie, 'alleen maar' acceptatie!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Terug het verre verleden in? Tot hoever?
Tot aan de 'Big Bang', het begin van ALLes?
Tot aan het begin van de evolutie, nadat het biologische leven op aarde ontstond?
Tot aan het moment dat Homo Sapiëns begon rond te huppelen?
Tot aan het moment dat Homo Sapiëns mekaar begon neer te knuppelen?
Tot aan het moment dat [Aarts]Vader Abraham werd geboren?
  • [Nee, niet die zanger :mrgreen: : de veronderstelde stichter van de Abrahamitische religies!]
Tot aan het moment dat Mozes werd geboren?
Tot aan het moment dat Jezus werd geboren?
Tot aan het moment dat Mohammed werd geboren?
Tot aan het moment dat ... ... [pick your cherry!]

Of terug tot aan het moment dat hier en nu deze oorlog bezig is?
Mijn besef is ten volle:
er hebben er NIET slechts twee schuld!
Ik weet eerlijk gezegd op dit moment niet eens meer
of er eigenlijk niemand helemaal geen schuld aan heeft of
dat wellicht iedereen er op één of andere manier enige schuld aan heeft.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 12 okt 2023 12:10:scissors:
De OORSPRONKELIJKE bewoners bewoonde de Levant lang voor Homo Sapiëns daar rondhuppelde, althans, als je het over de Dinosaurussen hebt die daar oorspronkelijk, ongeveer 200 miljoen jaar geleden, woonden, maar die konden niet tekenen. Of bedoel je Homo Erectus die daar oorspronkelijk, ongeveer 1,4 miljoen jaar geleden, woonden? Ik betwijfel of die de vaardigheid van tekenen reeds beheersten!
Plaats reactie