Van mij mag iedereen zichzelf wijsmaken dat escalatie voorkomen en zo 'vrede'[?] bereiken het belangrijkste doel is, maar ik vind overleven het belangrijkste.
Onnodig geweld gebruiken is verwerpelijk, maar afzien van zelfverdediging [als zulks redelijkerwijs mogelijk is] van jezelf en/of geliefde naasten voor de 'lieve vrede' zou ik laf vinden van mijzelf!
Niet alleen mijn hart huilt, mijn wangen worden meer keer per dag nat, niet in de laatste plaats vanwege mijn eigen gevoelens van haat die me doen verlangen naar de medogenloze vernietiging, het met wortel en tak uitroeien, van ALLe terroristen die onschuldige babies en bejaarden juichend en zingend afslachten. Ik realiseer mezelf daarbij maar al te goed dat het juist dergelijke gevoelens van haat zijn die diezelfde terroristen drijft tot hun wandaden tegen de menselijkheid!
Toch vind ik tegenwoordig, althans veel meer dan vroeger, telkens mijn balans terug door 'uit te zoemen' en ALLes te accepteren zo zoals het is! Mijn eigen haatgevoelens incluis ...
Om de balans op deze aardbol te vinden kun je beter niet zoeken
door te focussen op door mensen gecreëerde incidenten!
Gruwelijke ontwikkelingen zijn ontstaan toen het leven ontstond en
de evolutie begon en feitelijk al lang daarvoor tijdens de veronderstelde 'Big Bang'
HierEnNu schreef:
- Het Universeel Bewustzijn daarentegen
. is volledig in balans en
. . dat hoef ik niet te zoeken,
. . . want dat ben ik al,
. . . . ik hoefde het slechts te vinden ...
. . . . . . . . Q.E.D. [Quite Easily Done![]()
![]()
]