Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:32
axxyanus schreef: 13 okt 2023 12:31:scissors:
Wat Hamas vind is van weinig belang. Wat van belang is, is hoe je de aantrekkingskracht van Hamas bij de Palestijnen zodaning vermindert dat zijn aanhang onbeduidend wordt.
Wijze woorden!

My peace [SIC] of cake:
  • Door Hamas met wortel en tak uit te roeien
    zal Hamas nooit meer aanhang hebben!
Onzin. Je kan Hamas niet met wortel en tak uitroeien. Je kan de huidige leden misschien met wortel en tak uitroeien maar in de huidige omstandigheden zullen er binnen de kortste keren nieuwe mensen klaar zijn om de missie van dat uitgeroeide Hamas over te nemen en heb je dus niets gewonnen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:05
dikkemick schreef: 13 okt 2023 08:06
lost and not found yet! schreef: 12 okt 2023 22:55 Krijg ik net binnen via Telegram:

Hoe extreem wil je Hamas hebben? Daar kun je echt alleen maar een negatieve sympathie voor opbrengen!

Hamas is waarschijnlijk nog erger als IS!
Volgens mij is niemand hier positief over Hamas.
Hmmm ...
... jij vond dit mooi verwoord, maar zulks was niet positief bedoeld?
  • "Hamas is niet alleen maar een terroristische organisatie.
    Hamas is een idee, een wanhopig en fanatiek idee,
    dat zijn oorsprong vindt in de troosteloze uitzichtloosheid en
    frustratie van vele Palestijnen."
Is Hamas volgens jou zoiets als 'Dead Poets Society'?
Een klein groepje jongens die hun levenslessen ter harte nemen met tragische gevolgen ...
Nee. Hamas is een terroristische organisatie. Maar waar en waarom ontstaan terroristische organisaties? Wat is de voedingsbodem?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:15
dikkemick schreef: 13 okt 2023 08:09:scissors:
Joden in concentratiekampen kregen ook water en brood. Minimaal maar ze werden (zeker in begintijd) gevoed. Moeten ze de Duitsers er dankbaar voor zijn?
Is het echt zo moeilijk om in het hier en nu te blijven en
waar te nemen wat die Hamasbeesten recent hebben geflikt?
Moet je om je stokpaardje te kunnen berijden
nou echt de ellende van de Holocaust misbruiken om je discussiegelijk te behalen?

Jij bent voorstander om jeugd in Nederland preventief hun knieschijven te verbrijzelen om te voorkomen dat ze met een fiets smijten en jij wil Nederland veranderen in een 'Big Brother' staat zodat jij geen last meer hebt van voetbal hooligans, maar BassiHamassie [en het waren niet alleen Hamasleden maar ook Gaza burgers die recent tekeer gingen in Israël!] die wil jij nota bene door Israël, dat die gevoed, gelaafd en verwarmd worden? Duhhh!!!
Israël was zo intens goed voor de Gazastrook! Ze deden er alles voor. Ondankbare honden zijn die Palestijnen die zelfs land gaan afwijzen omdat ze steeds meer toegeschoven krijgen van Sint Israël.
Kom op! Dit verhaal heeft 2 kanten. Twee!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:41 ... wat nou beledigd? Waarom benoem jij Israël als Nazi's als je zelf zo lange teentjes hebt?
Je was niet eens met name genoemd ... uhhh:
  • wie de schoen past?
Na het veroordelen van de gewelddadige actie van Hamas op Israëlische burgers wordt het nu wel eens tijd om de wraakacties van het Israëlische leger op onschuldige en vreedzame Palestijnse burgers in Gaza te veroordelen en te doen stoppen. Én een halt toe te roepen aan de bezetting en verdrijving van de inheemse Palestijnse bevolking op de Westelijke Jordaanoever door de samenwerking van het Israëlische leger met kolonisten. Het initiatief daarvoor moet door de Verenigde Naties afgedwongen worden. Erkenning, gelijke rechten en bestaanszekerheid en voor Palestijnen even als die van Israëliërs is de oplossing voor vrede.

Lamkje Sminia, Amstelveen in Trouw
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 13:27
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 12:53
Vandaar mijn opmerking:
  • Zulks is de meest merkwaardige wijze van uitroeien die mij bekend is! :mrgreen:
https://cartoonmovement.com/cartoon/gaza-and-pandemic
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 13 okt 2023 13:41
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:32
axxyanus schreef: 13 okt 2023 12:31:scissors:
Wat Hamas vind is van weinig belang. Wat van belang is, is hoe je de aantrekkingskracht van Hamas bij de Palestijnen zodaning vermindert dat zijn aanhang onbeduidend wordt.
Wijze woorden!

My peace [SIC] of cake:
  • Door Hamas met wortel en tak uit te roeien
    zal Hamas nooit meer aanhang hebben!
Onzin. Je kan Hamas niet met wortel en tak uitroeien. Je kan de huidige leden misschien met wortel en tak uitroeien maar in de huidige omstandigheden zullen er binnen de kortste keren nieuwe mensen klaar zijn om de missie van dat uitgeroeide Hamas over te nemen en heb je dus niets gewonnen.
Wat van belang is, is hoe je de aantrekkingskracht van Hamas bij de Palestijnen zodaning vermindert dat zijn aanhang onbeduidend wordt. Toch?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.groene.nl/artikel/is-de-zel ... te-stoppen
....
Maar het gaat om veel meer dan het veranderen van de wetten ten behoeve van een man wiens ego groter is dan Israël zelf. Het gaat om de verwezenlijking van een project dat al heel lang in de maak is en dat dankzij Netanyahu ineens uitvoerbaar lijkt: de ontmanteling van de liberale democratie en haar vervanging door een theocratie, een racistische staat van Joodse suprematisten en religieuze zionisten, een staat die dwars staat op het seculiere zionisme van de stichters van Israël. Aan het wezen van die staat, die zowel joods als democratisch wil zijn, hebben de fanatici die aan de macht zijn geen boodschap. Joods en democratisch kunnen volgens hen niet samengaan. Zij willen een staat die uitsluitend joods is. Extremistisch joods, welteverstaan.

Hun project voorziet in de geleidelijke annexatie van de bezette Westelijke Jordaanoever en mogelijk ook Gaza, en de verjaging van de Palestijnen of hun opsluiting in reservaten, zodat Israël met recht een apartheidsstaat kan worden genoemd – als het dat al niet is. De Al-Aqsamoskee op de Tempelberg in Jeruzalem moet worden afgebroken en plaats maken voor de Derde Tempel, bijna tweeduizend jaar na de verwoesting van de Tweede. Een beter draaiboek voor chaos, geweld en oorlog is moeilijk denkbaar.

Israël heeft net zijn 75e verjaardag gevierd. De achtereenvolgende regeringen hebben zich het land altijd voorgesteld als een democratische oase in een dictatoriale Arabische woestijn. Democratische oase? Maar dan niet voor de Arabische minderheid in Israël, en al helemaal niet voor de Palestijnen in de bezette gebieden.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 13 okt 2023 13:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 13:43
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:05
dikkemick schreef: 13 okt 2023 08:06
Volgens mij is niemand hier positief over Hamas.
Hmmm ...
... jij vond dit mooi verwoord, maar zulks was niet positief bedoeld?
  • "Hamas is niet alleen maar een terroristische organisatie.
    Hamas is een idee, een wanhopig en fanatiek idee,
    dat zijn oorsprong vindt in de troosteloze uitzichtloosheid en
    frustratie van vele Palestijnen."
Is Hamas volgens jou zoiets als 'Dead Poets Society'?
Een klein groepje jongens die hun levenslessen ter harte nemen met tragische gevolgen ...
Nee. Hamas is een terroristische organisatie. Maar waar en waarom ontstaan terroristische organisaties? Wat is de voedingsbodem?
Dit is het actualiteiten topic:
Israël is overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Het gaat om verslag van de actualiteiten, dus laten we vooral het hier en nu verslaan en
laten we hopen dat Isaël plus de eventueel nog te vormen alliantie
Hamas volledig zal verslaan!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:55 Dit is het actualiteiten topic:

Het gaat om verslag van de actualiteiten, dus laten we vooral het hier en nu verslaan en
Je kunt de toekomst niet los zien van de geschiedenis. Zie even mijn vorige bijdrage uit de groene Amsterdammer.
En Hamas...die zie ik liever gisteren dan vandaag verdwijnen. Dictator Netanyahu overigens ook.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 13:55 https://www.groene.nl/artikel/is-de-zel ... te-stoppen
....
Maar het gaat om veel meer dan het veranderen van de wetten ten behoeve van een man wiens ego groter is dan Israël zelf. Het gaat om de verwezenlijking van een project dat al heel lang in de maak is en dat dankzij Netanyahu ineens uitvoerbaar lijkt: de ontmanteling van de liberale democratie en haar vervanging door een theocratie, een racistische staat van Joodse suprematisten en religieuze zionisten, een staat die dwars staat op het seculiere zionisme van de stichters van Israël. Aan het wezen van die staat, die zowel joods als democratisch wil zijn, hebben de fanatici die aan de macht zijn geen boodschap. Joods en democratisch kunnen volgens hen niet samengaan. Zij willen een staat die uitsluitend joods is. Extremistisch joods, welteverstaan.

Hun project voorziet in de geleidelijke annexatie van de bezette Westelijke Jordaanoever en mogelijk ook Gaza, en de verjaging van de Palestijnen of hun opsluiting in reservaten, zodat Israël met recht een apartheidsstaat kan worden genoemd – als het dat al niet is. De Al-Aqsamoskee op de Tempelberg in Jeruzalem moet worden afgebroken en plaats maken voor de Derde Tempel, bijna tweeduizend jaar na de verwoesting van de Tweede. Een beter draaiboek voor chaos, geweld en oorlog is moeilijk denkbaar.

Israël heeft net zijn 75e verjaardag gevierd. De achtereenvolgende regeringen hebben zich het land altijd voorgesteld als een democratische oase in een dictatoriale Arabische woestijn. Democratische oase? Maar dan niet voor de Arabische minderheid in Israël, en al helemaal niet voor de Palestijnen in de bezette gebieden.
De oorlog is vandaag! Maar toch een tendentieus artikel van 27 juli 2023? Want?
Eigen schuld dikke schuld? Waarom voel jij je beledigd als iemand denkt dat wat Hamas doet jij met je Hollandsche eigen schuld dikke schuldvingertje naar Israël blijft wijzen?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

dikkemick schreef: 08 okt 2023 18:41 Daar heb je absoluut gelijk in, maar waarom "begint" Hamas?
Geloof mij, ook Hamas keur ik af, maar de onmacht begrijp ik. Ze kunnen niet anders. Of moeten ze accepteren dat Israël alles maar annexeert als eigen grondgebied?
Sabra en Shatila deed mij besluiten dat Israël de agressor in deze was/is.
https://microbe-canvas.com/cases/bloedb ... iroet.html
Mensen die denken dat Hamas is begonnen zouden waarschijnlijk ook zo reageren op het verzet in Frankrijk, Belgie, Nederland, de Balkan etc in de tweede wereldoorlog.. Die zouden ook zeggen dat als de Duitsers zouden reageren het volledig en alleen op conto van het verzet in die landen is. "Dan hadden ze maar niemand moeten doden"... Dus ook als Duitsland buitenproportioneel zou straffen. (Wat er toen in Kampen is gebeurd bijvoorbeeld)..

Wat Israel nu doet is niet meer proportioneel handelen, maar buitenproportioneel.. Maar ik hoor bepaalde mensen in mijn omgeving vandaag nog beweren dat Israël nu nog geduldig handelt :D
Toen in Frankrijk aanslagen werden gepleegd in Parijs heeft de Franse politie toen alle moslims persona non grata genoemd? En hebben ze toen gebouwen van moslims vernietigd en daarbij kinderen en oude van dagen gedood? Volgens mij niet? Toen hebben ze de personen die het deden opgepakt en als het niet kon gedood. Zelfde geld voor de aanslagen in Belgie.
Maar in dit geval worden enorm veel kinderen gedood, ouden van dagen, familieleden van terroristen etc. Waarom mag dit? Iemand daar een antwoord op?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 14:02 De oorlog is vandaag! Maar toch een tendentieus artikel van 27 juli 2023? Want?
Eigen schuld dikke schuld? Waarom voel jij je beledigd als iemand denkt dat wat Hamas doet jij met je Hollandsche eigen schuld dikke schuldvingertje naar Israël blijft wijzen?
Ben je dom of zo? Is de geschiedenis niet juist enorm belangrijk om de oorlog vandaag de begrijpen?

Tevens is het wel erg makkelijk zo. Dan kan jij als een bepaald land een ander volk bezitten, vernederen, kapot maken, kinderen ontvoeren etc en als dat volk/een klein gedeelte ervan dan iets terugdoet dan ineens roepen "alles wat ik daarvoor gedaan heb telt niet meer!"...
Gelukkig zijn de meeste mensen wel iets slimmer dan dat.

Je hebt in deze wereld oorzaak en gevolg. We leven niet in de kwantummechanica wereld waarin oorzaak en gevolg niet zo duidelijk meer is of zelfs onbestaande.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 13:59
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:55 Dit is het actualiteiten topic:

Je kunt de toekomst niet los zien van de geschiedenis. Zie even mijn vorige bijdrage uit de groene Amsterdammer.
En Hamas...die zie ik liever gisteren dan vandaag verdwijnen. Dictator Netanyahu overigens ook.
Ik begrijp dat de realiteit van het hier nu te moeilijk voor je is:
succes met je vlucht in het verleden ...
... waar helaas ook geen vrede te vinden is!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 13 okt 2023 14:05
dikkemick schreef: 08 okt 2023 18:41 Daar heb je absoluut gelijk in, maar waarom "begint" Hamas?
Geloof mij, ook Hamas keur ik af, maar de onmacht begrijp ik. Ze kunnen niet anders. Of moeten ze accepteren dat Israël alles maar annexeert als eigen grondgebied?
Sabra en Shatila deed mij besluiten dat Israël de agressor in deze was/is.
https://microbe-canvas.com/cases/bloedb ... iroet.html
Mensen die denken dat Hamas is begonnen zouden waarschijnlijk ook zo reageren op het verzet in Frankrijk, Belgie, Nederland, de Balkan etc in de tweede wereldoorlog.. Die zouden ook zeggen dat als de Duitsers zouden reageren het volledig en alleen op conto van het verzet in die landen is. "Dan hadden ze maar niemand moeten doden"... Dus ook als Duitsland buitenproportioneel zou straffen. (Wat er toen in Kampen is gebeurd bijvoorbeeld)..

Wat Israel nu doet is niet meer proportioneel handelen, maar buitenproportioneel.. Maar ik hoor bepaalde mensen in mijn omgeving vandaag nog beweren dat Israël nu nog geduldig handelt :D
Toen in Frankrijk aanslagen werden gepleegd in Parijs heeft de Franse politie toen alle moslims persona non grata genoemd? En hebben ze toen gebouwen van moslims vernietigd en daarbij kinderen en oude van dagen gedood? Volgens mij niet? Toen hebben ze de personen die het deden opgepakt en als het niet kon gedood. Zelfde geld voor de aanslagen in Belgie.
Maar in dit geval worden enorm veel kinderen gedood, ouden van dagen, familieleden van terroristen etc. Waarom mag dit? Iemand daar een antwoord op?
Die vraag moet je aan Hamas stellen, want zij veroorzaken dat!
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:49 Wat van belang is, is hoe je de aantrekkingskracht van Hamas bij de Palestijnen zodaning vermindert dat zijn aanhang onbeduidend wordt. Toch?
Laten we dan beginnen met het normaal behandelen van de Palestijnen die daar wonen. Dan zal de aanhang van welke extremistische groepering vanzelf verdwijnen. Want om Baudet voor deze ene keer te citeren "Moslims zijn net gewone mensen die willen leven, werken, lief hebben en bovenal leven".
Helaas zal de jeugd die nu in Gaza woont en dit overleefd wel met haat vervuld blijven en hun kinderen hierin opvoeden. Maar als die kinderen niks meer merken van de problemen tussen Israël en Gaza dan zal het op den duur ophouden met de haat.

Ik zie hier een mooi werkje voor de blauwhelmen. Die zitten nu in Afrika, en kunnen best een groepering daarheen sturen. Om zo zowel Israël als de Palestijnen in toom te houden. En dan Kaag als de opziener. Zij schijnt er zowel bij Hamas als bij Israël goed op te staan. Ze heeft Hamas zelfs een keer zover gekregen dat Hamas geen raketten meer op Israël schoot.
Gesloten