Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 14:52
dikkemick schreef: 13 okt 2023 13:47
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 13:41 ... wat nou beledigd? Waarom benoem jij Israël als Nazi's als je zelf zo lange teentjes hebt?
Je was niet eens met name genoemd ... uhhh:
  • wie de schoen past?
Na het veroordelen van de gewelddadige actie van Hamas op Israëlische burgers wordt het nu wel eens tijd om de wraakacties van het Israëlische leger op onschuldige en vreedzame Palestijnse burgers in Gaza te veroordelen en te doen stoppen. Én een halt toe te roepen aan de bezetting en verdrijving van de inheemse Palestijnse bevolking op de Westelijke Jordaanoever door de samenwerking van het Israëlische leger met kolonisten. Het initiatief daarvoor moet door de Verenigde Naties afgedwongen worden. Erkenning, gelijke rechten en bestaanszekerheid en voor Palestijnen even als die van Israëliërs is de oplossing voor vrede.

Lamkje Sminia, Amstelveen in Trouw
Ik ben het daar niet mee eensch!

Veroordelen is bij lange na niet genoeg:
het is oorlog, dus eerst Hamas met wortel en tak uitroeien,
pas daarna eventueel een wapenstilstand indien mogelijk en
pas daarna eventueel vredesbesprekingen,
mits de vijand[en] van Israël überhaupt bereid zijn te onderhandelen!
Uitstekend. ALLEEN Hamas uitroeien. (Er staat dan weer een nieuwe beweging te trappelen, maar dat terzijde)en dan in gesprek. En water bij de wijn doen. Maar dan vrees ik.dat dat alleen voor Israël geldt! Die hebben t meeste water.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 13 okt 2023 14:41
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 14:33 Natuurlijk gaat Israël dat doen, NADAT Hamas is vernietigd EN
MITS de Palestijnen die daar wonen zich normaal gaan gedragen.
:roll:

Je blijft paard maar achter de wagen zetten. Veel sterkte daarmee.
Ik constateer actuele feiten en leidt daar een mogelijke toekomst uit af.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 15:18 [Sterker nog: Israël zal dan ongetwijfeld bereid zijn hun steentje bij te dragen aan de wederopbouw, wellicht op een geschikter plekje dan de Gazastrook ...
Sweet dreams.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 13 okt 2023 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:02
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 14:02 27 juli 2023? Want?
Eigen schuld dikke schuld? Waarom voel jij je beledigd als iemand denkt dat wat Hamas doet jij met je Hollandsche eigen schuld dikke schuldvingertje naar Israël blijft wijzen?
Nogmaals.... herhaling! Ik val Hamas niet bij, ik keur Hamas ten zeerste af.
Maar het beleid in Israël de afgelopen jaaaaaaaren keur ik ook af. Er MOET een oplossing komen en die komt er niet als Israël op dezelfde voet doorgaat.
Dus herhaling: ik keur Hamas af!
Als de vijanden van Israël 'morgen' de wapens neerleggen
dan is er in die regio 'overmorgen' vrede,
maar als Israël 'vandaag' de wapens neerlegt,
dan bestaat Israël 'morgen' niet meer!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:04
Berjan schreef: 13 okt 2023 14:05.....
Maar in dit geval worden enorm veel kinderen gedood, ouden van dagen, familieleden van terroristen etc. Waarom mag dit? Iemand daar een antwoord op?
Ja, ik.

Omdat het fucking Israël is!
[-X

Zwaaiend vingertje vanwege wijzend vingertje!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:15
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 15:18 [Sterker nog: Israël zal dan ongetwijfeld bereid zijn hun steentje bij te dragen aan de wederopbouw, wellicht op een geschikter plekje dan de Gazastrook ...
Sweet dreams.
De ene verkiest het om in nachtmerries te leven en
ik geef de voorkeur aan dit soort Sweet Dreams.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 16:18
dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:04
Berjan schreef: 13 okt 2023 14:05.....
Maar in dit geval worden enorm veel kinderen gedood, ouden van dagen, familieleden van terroristen etc. Waarom mag dit? Iemand daar een antwoord op?
Ja, ik.

Omdat het fucking Israël is!
[-X

Zwaaiend vingertje vanwege wijzend vingertje!
Verdient Israël de schoonheidsprijs? Hamas is verdorven duivels in en in slecht, maar de tweede plaats is voor Israël (in de regio)
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 13 okt 2023 16:22
dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:15
Sweet dreams.
Dus het verleden heeft jouw sweet dreams nog niet in gruzelementen geslagen? Jij hebt nog vertrouwen in (in dit geval) Netanyahu?
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

axxyanus schreef: 13 okt 2023 13:08 Enorme bedragen aan jaarlijkse ontwikkelingshulp sturen ---> doen we al vele jaren
Heel wat projecten die hulp moeten bieden aan Palestijnen binnen Israël worden door Israël weer afgebroken.[/quote]

Ja, en? Dan Israel iets terugdoet na een aanslag , doet niets af aan de massale hulp.
gerard_m schreef: 13 okt 2023 12:54 Israel zich laten terugtrekken uit Palestijns gebied --> is al gebeurd in Gaza, vervolgens werd Hamas gekozen.
Voor zover ik op de hoogte ben komt dat omdat Israël de werking van de vorige Palestijnse overheid dwarsboomde.
Hamas wint verkiezingen door Israel? Interessante theorie.

gerard_m schreef: 13 okt 2023 12:54 Heel wat massaal verdreven volkeren (Sudetenduitsers, Indianen, Balten, Joden uit Islamitische landen, Armeniers) of volkeren die nog geen vierkante meter aan eigen staat hebben (Basken, Koerden, Tibetanen) gaan anders met hun situatie om.
Ik zou niet weten hoe we de mindset kunnen veranderen.
Toen ik jong was, kwam de Baskische beweging in het nieuws wegens haar aanslagen. Ook de PKK heeft aanslagen gepleegd, nog vrij recent zijn ze daarmee in het nieuws gekomen.
[/quote]

Jij wilt 800 doden in 50 jaar tijd vergelijken met de slachtpartij met 1300 doden in een weekend? Ik vraag me af wat je punt daarmee is?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël is op de goede weg.

Het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid meldt vandaag dat er 1.799 Palestijnen zijn omgekomen. Onder de slachtoffers zijn 583 kinderen. Het dodental lag eerder op de dag op ruim 1.400.
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Berjan schreef: 13 okt 2023 14:05 Wat Israel nu doet is niet meer proportioneel handelen, maar buitenproportioneel.
Ik ben het met je eens het is echt niet reëel te verwachten dat de bewoners van Gaza in 24 uur een veilig heenkomen zouden kunnen vinden. Waar zouden ze trouwens heen moeten? Wel triest dat de Israelisch Palestijnse kwestie nu weer zo'n vreselijke situatie is. Denk dat Hamas de Palestijnse zaak kwaad deed met de recente terreurdaden en alle inwoners van Gaza deelgenoot van een rampzalige situatie heeft gemaakt. Een twee staten dialoog is hiermee weer verder weg dan ooit.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:06
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 14:45

En bovendien:

Truth Waarheid Ik zie ikzie Zes six negen nine 6 9 just because you right not mean i am wrong - tekening - ZW.jpg
Je hebt gelijk. Alles heeft 2 kanten.
Meestal zijn er nog veel meer kanten!
Maar twee kanten is al heel wat voor ons.
** In een wereld barstens vol 'ruis' regeert nog slechts virtualiteit.. ook zó tijdelijk.. **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Pro-Strijd demonstratie Gaza, mannen en jongens https://twitter.com/JoeTruzman/status/1 ... 8661757006
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:36
HierEnNu schreef: 13 okt 2023 16:22
dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:15 Sweet dreams.
Dus het verleden heeft jouw sweet dreams nog niet in gruzelementen geslagen? Jij hebt nog vertrouwen in (in dit geval) Netanyahu?
Nee EN nee! Ik accepteer dat de situatie is precies zo zoals die is!
Netanyahu's [politieke] dagen zijn overigens ook geteld en
ik kan me niet voorstellen dat hij daar zelf nog enige illusies over heeft!
.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 13 okt 2023 16:46 Israël is op de goede weg.

Het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid meldt vandaag dat er 1.799 Palestijnen zijn omgekomen. Onder de slachtoffers zijn 583 kinderen. Het dodental lag eerder op de dag op ruim 1.400.
Geef Israel maar weer de schuld van het gegeven dat de Hamas zich tussen hun burgers verschuilt die voor Israel anders helemaal geen militair doelwit zouden zijn. Dan kan de Hamas lekker zeggen: "Kijk eens wat ze ons aandoen! Wij doden maar 1400 burgers en zij tienmaal zoveel". De Hamas heeft ook liever dat er 2 miljoen eigen burgers van de dorst en honger sterven dan simpel hun gijzel-misdaad ongedaan te maken, want dan kunnen ze weer zeggen: "Kijk eens wat ze ons aandoen! Wij hebben maar 200 gijzelaars en zij 2 miljoen".

Bovendien is het bombarderen en het beschieten met artillerie slechts voorbereidend vuur. Het moet allemaal nog gaan beginnen.
Zionist
Gesloten