Dag allen,
Na lange tijd heb ik mijn weg teruggevonden tot dit forum. Hierbij kom ik met een specifieke vraag, omdat ik een vermoeden heb dat één van jullie me wel kan helpen. Voor een schoolopdracht ben ik op zoek naar een voorbeeld van filosofisch activisme, en dit uitgevoerd door een persoon die wel degelijk 'filosoof' is. Dit kan gaan over een blogpost die aanzet tot actie, een evenement, ... De manier waarop kan dus op diverse wijzen worden ingevuld.
Alvast bedankt! Ik ben benieuwd
Op zoek naar filosofisch activisme
Moderator: Moderators
Re: Op zoek naar filosofisch activisme
Veel succes! Hint:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Ik denk dat als je naar de activiteiten van Floris van den Berg kijkt dat je daar wel filosofisch activisme zal vinden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat wordt lastig.justme schreef: ↑18 okt 2023 22:38 Dag allen,
Na lange tijd heb ik mijn weg teruggevonden tot dit forum. Hierbij kom ik met een specifieke vraag, omdat ik een vermoeden heb dat één van jullie me wel kan helpen. Voor een schoolopdracht ben ik op zoek naar een voorbeeld van filosofisch activisme, en dit uitgevoerd door een persoon die wel degelijk 'filosoof' is. Dit kan gaan over een blogpost die aanzet tot actie, een evenement, ... De manier waarop kan dus op diverse wijzen worden ingevuld.
Alvast bedankt! Ik ben benieuwd
Iedereen mag zich filosoof noemen, dus wat is een echte???
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?