Ik ben dan wel blij dat mijn bewustzijn me in de kist verlaten heeft. Want hoe heter de oven wordt opgestookt des te bewuster zal ik dit meemakenMaartenV schreef: ↑19 okt 2023 12:24 Als je de logisch redenering doortrekt, Dikkemick, dat EEG negatief correleert met bewustzijn, is iemand die lichamelijk dood is, het meest bij bewustzijn. Hij of zij heeft dan een helderder bewustzijn dan ooit. Volgens de filtertheorie, die ik hier verdedig, gaat het individuele bewustzijn dan op in een collectief ruimer kosmisch Bewustzijn; Omdat er dan geen EEG meer is. Dat is een extrapolatie a la singulariteit Big Bang die je al dan niet kan trekken, afhankelijk van of je consequent wil zijn of niet. En dus je filosofisch materialisme kan verlaten.
Ik wil er in meegaan dat naarmate je meer slaapt er meer eeg wordt gemeten (dat is toch hetgeen je beweert?) maar om dan bij dood deze minieme signalen over te laten gaan in een kosmisch (bewustzijns-)geheel is dan wel een heel grote stap.
Waarom word ik me die kosmos in heel diepe slaap nooit bewust? Of is dit die realiteit waarin mensen met overleden voorouders in gesprek gaan?