afgestompt dier schreef:
Ten eerste zou je er kunnen voor zorgen dat het niet zo aantrekkelijk is om te wonen natuurlijk voor buitenlanders an sich, een stop zetten op die import bruiden en schijnhuwelijken.
Probleem is dat je dit pan-europees moet doen. Het schiet niet op als men door een paar jaar in antwerpen te gaan wonen alsnog die importbruid binnenhaalt.
En als spanje om de zoveel jaar duizenden illegalen legaliseert, dan kun je er ook de donder op zeggen dat ze blijven komen met hun wrakke bootjes. En zo blijkt 'sociaal' immigratiebeleid stiekem toch associaal uit te pakken voor de talloze verdrinkende illegalen. Ik zou zeggen, kies voor een normaal immigratiebeleid dat (tijdelijke) migratie mogelijk maakt. Maar zorg aan de andere kant dat gelukzoekers in wrakke bootjes iedere kans op asiel en papieren ontnomen wordt. Dan is mijn inschatting dat het met die aanspoelende lijken op de zuid europeese stranden redelijk vlot afgelopen is.
Overigens is mijns inziens de houding van Nederlanders een groter probleem dan die van de moslims. Van moslims verwacht ik namelijk dat ze hun geloof proberen te verspreiden, net zoals ik het atheisme wil verspreiden. Het probleem zit hem in de nedelanders die de reele gevaren negeren en misdaden van moslimfundies in palestina, Irak of Libanon goedpraten door met de vinger te wijzen naar vermeende misdaden van israel of de USA.
m.a.w. de Greta Duisenberg typjes onder ons zie ik als een groter probleem dan de enkele Samir Azous onder ons.