Moskee: Amsterdamse cabaretier mag gedood

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker »

Kitty schreef:
Freedrinker schreef:
Kitty schreef:Ik heb van joden niets te vrezen, bij moslims en de Islam is dat een ander verhaal.
Wat precies maakt u zo bang? Als de boel volledig uit de hand loopt sturen we ze gewoon terug en is het probleem opgelost, dus er is niets om je zorgen om te maken.
Zou het zo simpel zijn?
1 miljoen moslims, enkeltje via schiphol is ongeveer 1000 euro, dat kost Nederland dus 1 miljard euro. Dat geld hebben we binnen 2 maanden terug verdient.

Ik ben echter van nature zeer naïef, misschien zie ik een belangrijk probleem over het hoofd?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ja, dat verhuizen meer kosten met zich meebrengt, dat een bepaalde emotionele binding niet weg te kopen is etc. etc.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Afgezien van het feit dat de man geen priester is, en ik dat ook niet heb beweerd. Wie is hier nu vooringenomen?
Ik schets enkel en alleen mijn verwachtingspatroon. in het verleden zjin er diverse aantijgingen op de talmoed geweest w.o. de "debatten" Pablo Christiani en Maimonides zijn berucht. natuurlijk kan het nauwkeurig gedaan zijn. Echter, ik heb zeer diepe twijfels bij de accuratesse waarmee dit gedaan is.
De argumenten zijn goed vergelijkbaar met de argumenten waarmee de islam als een inherent gewelddadige en ziekelijke godsdienst weggezet wordt. Alleen vindt je deze argumenten meestal op nazi en ku klux klan websites ipv. vrijdenkerforums.
Oh vast wel, maar dan moet je ook even zo flink zijn en concreet worden.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Freedrinker, het belangrijke probleem dat jij over het hoofd ziet is dat deze mensen helemaal niet weg willen. Niet omdat ze onze samenleving nu zo fijn vinden (hoewel dat voor sommigen wel geldt), maar omdat het hier sociaal-economisch beter toeven is.

Hoe wilde je die mensen zover krijgen hun boeltje te pakken en te verhuizen? Met het geweer in de rug?
Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker »

Theoloog schreef:Freedrinker, het belangrijke probleem dat jij over het hoofd ziet is dat deze mensen helemaal niet weg willen. Niet omdat ze onze samenleving nu zo fijn vinden (hoewel dat voor sommigen wel geldt), maar omdat het hier sociaal-economisch beter toeven is.

Hoe wilde je die mensen zover krijgen hun boeltje te pakken en te verhuizen? Met het geweer in de rug?
Dat is idd ietswat problematisch. Ik begin nu echt bang te worden, hoe lossen we dit probleem op? :shock:
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat is idd ietswat problematisch. Ik begin nu echt bang te worden, hoe lossen we dit probleem op?
In plaats van een wedervraag te stellen, zou je ook zelf met een antwoord kunnen komen.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier »

Freedrinker schreef:
Theoloog schreef:Freedrinker, het belangrijke probleem dat jij over het hoofd ziet is dat deze mensen helemaal niet weg willen. Niet omdat ze onze samenleving nu zo fijn vinden (hoewel dat voor sommigen wel geldt), maar omdat het hier sociaal-economisch beter toeven is.

Dat is idd ietswat problematisch. Ik begin nu echt bang te worden, hoe lossen we dit probleem op? :shock:
Ten eerste zou je er kunnen voor zorgen dat het niet zo aantrekkelijk is om te wonen natuurlijk voor buitenlanders an sich, een stop zetten op die import bruiden en scheinhuwelijken.
Geloof verzet bergen onzin.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Ten Tweede zouden we elke Imam die betrapt wordt op het prediken van haat tegen mede nederlands, moeten verbannen naar hun moederland, want daar hebben we een broertje dood aan :evil:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
frans
Forum fan

Bericht door frans »

afgestompt dier schreef: Ten eerste zou je er kunnen voor zorgen dat het niet zo aantrekkelijk is om te wonen natuurlijk voor buitenlanders an sich, een stop zetten op die import bruiden en schijnhuwelijken.
Probleem is dat je dit pan-europees moet doen. Het schiet niet op als men door een paar jaar in antwerpen te gaan wonen alsnog die importbruid binnenhaalt.

En als spanje om de zoveel jaar duizenden illegalen legaliseert, dan kun je er ook de donder op zeggen dat ze blijven komen met hun wrakke bootjes. En zo blijkt 'sociaal' immigratiebeleid stiekem toch associaal uit te pakken voor de talloze verdrinkende illegalen. Ik zou zeggen, kies voor een normaal immigratiebeleid dat (tijdelijke) migratie mogelijk maakt. Maar zorg aan de andere kant dat gelukzoekers in wrakke bootjes iedere kans op asiel en papieren ontnomen wordt. Dan is mijn inschatting dat het met die aanspoelende lijken op de zuid europeese stranden redelijk vlot afgelopen is.

Overigens is mijns inziens de houding van Nederlanders een groter probleem dan die van de moslims. Van moslims verwacht ik namelijk dat ze hun geloof proberen te verspreiden, net zoals ik het atheisme wil verspreiden. Het probleem zit hem in de nedelanders die de reele gevaren negeren en misdaden van moslimfundies in palestina, Irak of Libanon goedpraten door met de vinger te wijzen naar vermeende misdaden van israel of de USA.

m.a.w. de Greta Duisenberg typjes onder ons zie ik als een groter probleem dan de enkele Samir Azous onder ons.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

LudwigEduardBoltzmann schreef:
Freedrinker schreef:Ik zie dat ik competitie heb in de xenofoob van het jaar verkiezing. Deze schijnbaar culturele hobby kreeg een eigen hoofdstuk van Mohammed Rasoel in zijn beruchte boek 'De ondergang van Nederland' dat in 1992 verboden werd.
Een allervermakelijkst boekje inderdaad, waarvan ik me echter afvraag of de schrijver wel echt is wie hij zegt te zijn. ;)
Het zou bijzonder aardig discussiemateriaal kunnen zjin voor in het op overheidskosten gefinancierde Marhaba dat de Partij van de Arbeid er als belanghebbende in Amsterdam door probeert te drukken. Ik vrees echter dat het te weinig aan doelstellingen van Dawa beantwoordt.
:wink:
Plaats reactie