Aperte onzin.
Het zou immers een wetenschappelijk feit zijn en dat is het allerminst.
Moderator: Moderators
Aperte onzin.
Yep, idd.
Daar staat tegenover dat jij nu niet bepaald wetenschappelijk denkt.
met bijna voorspelbare uitkomst, namelijk verstoord functioneren bij verstoring van de hersenen:The idea for the study was to perturb visual processing in mice, which have both visual and serotonin systems similar to humans. . . .
. . .
Lijkt zo lezende veel te weg te hebben van het oproepen van OBE door het per virtual reality presenteren (Metzinger) van tegenstrijdige gezichtshoeken waar dan ook voor geldt dat "Cognition-related areas of the brain, he said, may be trying to make sense of what is missing.It may be, Niell said, that the mixed-up perception during hallucinations is the result of less sensory input coming into the brain, similar to rapid-eye-movement sleep in which dreams occur in the absence of sensory input. Cognition-related areas of the brain, he said, may be trying to make sense of what is missing.
Ook dan dreigt wazigheid over van alles dat kan worden tegengekomen.
Wanneer de hersenen stoppen met werken wordt de wereld helemaal niet meer ervaren.
Klopt men kan het vergelijken met een wagen waar de versnellingsbak is ontkoppeld.alpha Scorpii schreef: ↑24 okt 2023 14:45Wanneer de hersenen stoppen met werken wordt de wereld helemaal niet meer ervaren.
Elke hypothese over ervaring buiten de hersenen om is (en blijft) onbewezen.
Dat slapende hersenen een boel stroompjes op een eeg laten zien doet daar niets aan toe of af.
Jij weet veel van onderzoek van andere personen, geeft ons hun resultaten.En dat is ok .MaartenV schreef: ↑24 okt 2023 07:45
Weer wetenschappers die die omgekeerde relatie tussen hersenactiviteit en visuele hallucinaties in hun wetenschappelijk onderzoek vaststellen en daarover verrast zijn. Dus ontkennen dat dit wetenschappelijke bevindingen zijn, vind ik het licht van de zon ontkennen.
Als je het onderzoek van Robin Carhart Harris gelezen hebt, dat ik hier postte, waar hij zegt dat het onderzoek van hem en zijn team consistent is met de filter theorie die ik hier tracht te verdedigen, lees je de volgende wetenschappelijke conclusies van de onderzoekers in het onderzoek:outremer schreef: ↑25 okt 2023 10:55Jij weet veel van onderzoek van andere personen, geeft ons hun resultaten.En dat is ok .MaartenV schreef: ↑24 okt 2023 07:45
Weer wetenschappers die die omgekeerde relatie tussen hersenactiviteit en visuele hallucinaties in hun wetenschappelijk onderzoek vaststellen en daarover verrast zijn. Dus ontkennen dat dit wetenschappelijke bevindingen zijn, vind ik het licht van de zon ontkennen.
EN daarna ga jij zelf beginnen freewheelen , gebruik makend van hun bevindingen, en begin je zelfs "dwingende" conclusies te trekken die die onderzoekers zelf helemaal niet trekken.
Dus die mensen zijn dan niet bekwaam genoeg om hun eigen resultaten correct te interpreteren en jij wel ?
This finding is consistent with Aldous Huxley's “reducing valve” metaphor (34) and Karl Friston's “free-energy principle” (35), which propose that the mind/brain works to constrain its experience of the world.
Doe zelf wat opzoekingswerk in de bib in zijn boek, en dan vind je zeker en vast de quote die ik hier citeerde.
Ik had inderdaad niet de hele quote geciteerd. Ik citeerde enkel de conclusies van de wetenschappers uit dit onderzoek die verwezen naar de filtertheorie.In dit geval lees ik dat je de tekst:This finding is consistent with Aldous Huxley's “reducing valve” metaphor (34) and Karl Friston's “free-energy principle” (35), which propose that the mind/brain works to constrain its experience of the world.