Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Terreuraanslag van Hamas verijdeld in het hart van Europa

Bericht door dikkemick »

...
...Hoe sta jij tegenover de [potentiële] burgeroorlog in Israël zelf, die Israël mogelijk dermate zou kunnen destabiliseren dat Israël éénvoudig implodeert met alle mogelijke gevolgen van dien?

Uitermate zielig voor burgers (mensen) die geen kwaad in de zin hebben en die open staan voor 1 groot Israël waarin iedereen welkom is.
Maar de hoogste tijd voor dit totaal mislukte project. Zoals het er nu aan toe gaat met deze extreem rechtse zionistische regering. Steeds meer landen lijken dit te gaan beseffen dat het zo niet langer kan doorgaan en steeds meer landen vallen het wanbeleid hier af.
En dat heeft NIETS met Jodenhaat of begrip voor Hamas te maken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 dec 2023 17:36Praat ik dan de acties (smerige wandaden) van Hamas goed?
NEEN.
Begrijp ik waarom er zoveel onvrede in Gaza en westbank is? JA! Legitimeert dit verkrachting en moordpartijen? NEEN!
IS HET VERKLAARBAAR DAT DIT GEBEURT? JA!

Kwestie van goed lezen en de situatie daar proberen te begrijpen.
Als jij 'Operatie al-Aqsa Storm' verklaarbaar verklaart omdat zulks volgens jou een wanhoopsdaad zou zijn dan is dat een dermate groteske ontkenning van de feiten dat ik niet anders kan concluderen dan dat je daarmee die daden probeert goed te praten, of tenminste minder erg doet lijken omdat het zogenaamd uit wanhoop zou zijn gebeurt, want jij weet inmiddels net zo goed als ieder ander dat het plan meer dan een jaar, misschien wel twee, aan voorbereiding en training heeft gevergt. Hoe haal je het dan in je hoofd
om dan toch over een wanhoopsdaad te schrijven?

Ja, de Gazaanse burgerbevolking, de nietHamasleden in Gaza, ja, die leven al meer dan een decennium in een wanhopige situatie, maar je gelooft er toch zelf geen ene jota van dat 'Operatie al-Aqsa Storm' door Hamas bedoeld was om die wanhopige situatie van de Gazaanse burgerbevolking ook maar ietsiepietsie te verbeteren? Of dat de Hamasleden zelf in een wanhopige situatie leefden? Jij beseft toch ook wel dat Hamas er juist op uit was om vanwege PR een nieuwe oorlog uit te lokken zodat het Israél-Palestina conflict weer stevig op de kaart werd gezet en in de publiciteit zou komen?

Er zullen best wel onderdelen zijn van de Hamasorganisatie die het goed voor hadden met de Gazaanse burgerbevolking, dat zal ik niet bestrijden, maar de Hamasterreurtak offert zonder met de ogen te knipperen ook de Gazaanse burgerbevolking op als ze daarmee denken dichterbij hun doel met prioriteit 1 te kunnen komen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 18 dec 2023 20:27 Het zal je vast verbazen, maar dat ben ik met jou eens! Wie verantwoordelijk is voor de Collateral Damage zijn we het niet eens,
je kunt niet zeggen dat enkel Israel verantwoordelijk is voor haar bommen en dan stellen dat hamas verantwoordelijk is voor de gevolgen.

Btw
Er zullen straks waarschijnlijk meer Palestijnen aan gebrek hygiene, voedsel en medicatie sterven als aan Israëlische bommen.
collateral damage?

https://youtu.be/NHTVAk2HDx8?t=66
haar mening volg ik en beluister het een keertje
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 dec 2023 20:46 ...
...Hoe sta jij tegenover de [potentiële] burgeroorlog in Israël zelf, die Israël mogelijk dermate zou kunnen destabiliseren dat Israël éénvoudig implodeert met alle mogelijke gevolgen van dien?

Uitermate zielig voor burgers (mensen) die geen kwaad in de zin hebben en die open staan voor 1 groot Israël waarin iedereen welkom is.
Maar de hoogste tijd voor dit totaal mislukte project. Zoals het er nu aan toe gaat met deze extreem rechtse zionistische regering. Steeds meer landen lijken dit te gaan beseffen dat het zo niet langer kan doorgaan en steeds meer landen vallen het wanbeleid hier af.
En dat heeft NIETS met Jodenhaat of begrip voor Hamas te maken.
Kijk eens ff verder dan je neus lang is! Ik ben het helemaal met jou eens dat het verschrikkelijk zou zijn als het Netanyahu de Maffioso die tot alles bereid is om uit de jail te blijven, zou lukken om die veronderstelde dictatuur te vestigen en inderdaad een apartheidsstaat groot Israël te stichten, maar ik herinner me tevens de opstand tegen Netanyahu's plannen waarbij zelfs talloze reservisten en wetshandhavers zich achter de protesten stelden, dus wat dat betreft zag ik vóór de oorlog nog steeds een Democratie in werking en in ontwikkeling. Maar stel je nou eens voor dat Israël inderdaad implodeert door een burgeroorlog vanwege extreem rechts die gewapender hand probeert af te dwingen dat daadwerkelijk die veronderstelde dictatuur gevestigd wordt om inderdaad een apartheidsstaat groot Israël te stichten?

Je raakt nou al regelmatig volledig in de WAR vanwege 20.000 doden, hoe zal dat dadelijk zijn als Israël als staat implodeert en er onvermijdelijke bijltjesdagen volgen
en er over en weer pogroms gepleegd worden?
  • Zou het dan stoppen bij 1 miljoen doden denk je?
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Je wilt het niet begrijpen.

Hamas is een creatie van Israël.
Israël heeft Hamas aan zichzelf te wijten.
Israël is al jaren de agressor, alleen geniepiger dan Hamas.

Ben ik fan van Hamas? Nee!
Ben jij fan van Israël? Overduidelijk ja!

Is een redelijk gesprek dan mogelijk? Nee! En zulks blijkt wel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 dec 2023 21:29
Kijk eens ff verder dan je neus lang is! Ik ben het helemaal met jou eens dat het verschrikkelijk zou zijn als het Netanyahu de Maffioso die tot alles bereid is om uit de jail te blijven, zou lukken om die veronderstelde dictatuur te vestigen en inderdaad een apartheidsstaat groot Israël te stichten, maar ik herinner me tevens de opstand tegen Netanyahu's plannen waarbij zelfs talloze reservisten en wetshandhavers zich achter de protesten stelden, dus wat dat betreft zag ik vóór de oorlog nog steeds een Democratie in werking en in ontwikkeling. Maar stel je nou eens voor dat Israël inderdaad implodeert door een burgeroorlog vanwege extreem rechts die gewapender hand probeert af te dwingen dat daadwerkelijk die veronderstelde dictatuur gevestigd wordt om inderdaad een apartheidsstaat groot Israël te stichten?

Je raakt nou al regelmatig volledig in de WAR vanwege 20.000 doden, hoe zal dat dadelijk zijn als Israël als staat implodeert en er onvermijdelijke bijltjesdagen volgen
en er over en weer pogroms gepleegd worden?
  • Zou het dan stoppen bij 1 miljoen doden denk je?
Hoe lang onderdrukt Israël de Palestijnen al?
Moet daar een extreem rechtse zionistische regering voor zitten?
Welnee! Israël is niet anders gewend dan zich superieur op td stellen tegenover de oorspronkelijke bewoners.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 18 dec 2023 21:20
HierEnNu schreef: 18 dec 2023 20:27 Het zal je vast verbazen, maar dat ben ik met jou eens! Wie verantwoordelijk is voor de Collateral Damage zijn we het niet eens,
je kunt niet zeggen dat enkel Israel verantwoordelijk is voor haar bommen en dan stellen dat hamas verantwoordelijk is voor de gevolgen.
Hamas is verantwoordelijk voor wat zij DOEN en dat is onder meer gebruik maken van menselijke schilden en gebouwen zoals scholen, ziekenhuizen en Moskees als militaire aanvalsbases en zulks zijn oorlogsmisdaden!
appelfflap schreef:Btw
Er zullen straks waarschijnlijk meer Palestijnen aan gebrek hygiene, voedsel en medicatie sterven als aan Israëlische bommen.
collateral damage?
Nee, ik kan dan absoluut niet spreken over Collateral Damage en
ik heb in een ander topic ook al geschreven:
HierEnNu schreef: 16 dec 2023 10:24
Gerard R. schreef: 15 dec 2023 10:39:scissors:
Ik vind dat Israël zich mag verdedigen en dat gaat niet xonder slachtoffers
maar wat nu voorligt lijkt wel degelijk idioot en misdadig.
Als Israël door blijft bombarderen terwijl ze nou iedereen samen hebben gedreven,
dus dat de nietHamasleden ook geen veilige kant meer opkunnen,
dan ben ik dat met jou eens.
Ik meen dat jij het was die in eerste instantie aan mij vroeg wanneer Israël erover gaat en ik beloofde zulks te melden zodra dat moment voor mij was aangebroken.

Als
  • Israël niet eerst zorgt dat de nietHamasleden van de Gazaanse bevolking daar weg kunnen door bijvoorbeeld haar zuid grensovergang bij Kerem Shalom te heropenen en daar met Internationale hulp voor zo goed mogelijke opvang te zorgen
EN
  • wel door blijft gaan met de inmiddels verhevigde bombardementen
DAN
  • gaat Israël er ver over

Sterker: in dat geval beschouw ook ik wat daar gebeurt als genocide!
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 18 dec 2023 21:33 HierEnNu

Ik ben geen fan van Israël: ik ben voorstander van een Democratisch Israël en
ik vind dat ALLe terreurorganisaties zonder mededogen uitgeroeid moeten worden.

Maar ik begrijp jouw redenatie, dus OK, dan stoppen onze gesprekjes weer.
.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 18 dec 2023 21:53 Hamas is verantwoordelijk voor wat zij DOEN en dat is onder meer gebruik maken van menselijke schilden
We labelen mensen als menselijk schild en daarna mogen ze vermoord worden? zo werkt het niet
Voor alle 20 000 doden moet Israel bewijzen dat er hier van menselijk schild sprake is.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 18 dec 2023 22:00
dikkemick schreef: 18 dec 2023 21:33 HierEnNu

Ik ben geen fan van Israël: ik ben voorstander van een Democratisch Israël en
ik vind dat ALLe terreurorganisaties zonder mededogen uitgeroeid moeten worden.

Maar ik begrijp jouw redenatie, dus OK, dan stoppen onze gesprekjes weer.
Stel
Stel jij sart dagelijks een hond die aangelijnd in t park wandelt. Je houdt m een lekkere worst voor en telkens als de hond wil toehappen trek je t vlees weg en geeft de hond een rotschop. Dit doe je jaar in, jaar uit.

Dan op een gegeven moment loopt de hond los, komt jou tegen en bijt in je billen.
Hond afschieten? Is de hond fout? Of ben jij toch een klein beetje verantwoordelijk voor dit gedrag?
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bij voorbaat mijn excuses!

Ik had nog niet ingelogd terwijl ik ff scrolde naar interessante reacties en
dan blijkt het negeerlijstje uiteraard niet te werken.

Berjan schreef: 18 dec 2023 16:36
Wat blijf je toch een ongelooflijke ....... (vul zelf maar in!)..
Dat ervaar ik als overdonderend lief van je:
  • ik ook veel van jou hoor!
Fijn dat jij nu ook een beetje aan zelfcensuur doet, dat biedt weer een beetje perspectief!
Berjan schreef:Was jij het niet die beweerde dat Hamas een terroristische organisatie was die de hele wereld de islam wilde opleggen? En wat blijkt? Die lui hebben al vanaf 1980 geen aanslagen op andere bodem gepleegd dan in Israel/Gazastrook..
Hoezo "Was jij het niet?" Ik was dat wel! Althans, min of meer ...

Ik heb inderdaad Hamas betiteld als Internationale Islamistisch Jihaddistische terreurorganisatie en verwacht inderdaad in de nabije toekomst aanslagen door Hamas in Europa en de VS, maar ook tegen hun medegelovige Moslim[a]s zoals vreedzame Gazanen en WestBankers die er na de oorlog voor kiezen om in vreedzame coëxistentie te gaan leven 'samen' met de Israeliërs die Netanyahu&Co verslagen hebben
tijdens de burgeroorlog die binnenkort uitbreekt in Israël.

Berjan schreef:Dat houdt in dat het geen normale terreurbeweging is, maar een beweging die zich volkomen en alleen richt op Israel. Omdat Israel al jaren de bezettende macht is.
De terreurstaat zoals Arabische landen en mensen geloven.
Ik vind sowieso geen enkele terreurbeweging normaal. Hamas richt zich op de eerste plaats op de onderdrukking van de Gazanen en de psychische misvorming van de Gazaanse jeugd zodat die als kanonnenvlees kan dienen. Dat ze vervolgens op de eerste plaats Israël willen vernietigen om in Palestina "From the river to the sea!" een kalifaat te stichten
daar heb je gelijk in. Maar dan ... daarna ...
Berjan schreef:Dat ze nu wel aan middelen wilden komen om in Europa aanslagen te komen kan je ook zien in het feit dat ze nu verdreven worden uit de Gazastrook. En dus hier in Europa (joodse) bedrijven aan gaan vallen. Want vergis je niet, het zijn ook nu enkel de joden die aangevallen zouden worden. Geen Europeanen.
Je begeeft je op glad ijs door te beweren dat bewoners van Europa geen Europeanen zijn omdat het Joden zijn. Ook door te schrijven dat enkel de Joden aangevallen zouden worden wek je de indruk alsof het daardoor minder erg is, begrijpelijker. Vat het op zoals jij wilt en doe er mee wat jij wilt, maar ik adviseer je om daar zorgvuldiger mee om te gaan. Het feit dat momenteel in Europa Joden worden aangesproken vanwege wat Israël doet is een vorm van antiSemitisme evenals dat door de oorlog daarginds
de oplaaiende Islamofobie hier nergens op slaat.
Berjan schreef:Tevens is het de vraag of HAMAS hier zelf iets van wist.
Maar dit heb ik al drie keer geschreven ongeveer, maar niemand van de israellovers die daarop reageert.
Vind je dat echt vreemd als jij voortdurend blijft schelden?
Of beschouw jij Israëllover als koosnaampje?
Berjan schreef:Je kan ook in de naam van een organisatie aanslagen plegen
terwijl de organisatie zelf er niks van weet (zie wat er met IS gebeurde in het Westen).
Eensch!
Ik besef inmiddels ook dat het zelfs een vreemd soort van false flag operatie zou kunnen zijn van verenigde geheime diensten om 'ons' alvast klaar te stomen,
zodat er draagvlak komt om Israël indien gewenst militair hulp aan te kunnen bieden.
.
.
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

dikkemick schreef: 18 dec 2023 18:50 Hoe frequent is bovenstaande al uitgelegd? Waarom wil dit kwartje niet vallen? Omdat je onvoorwaardelijk blind achter dictatuur Israël staat?
Ik sta achter geen enkele partij die oorlog boven vrede kiest.

Ik had van jou toch eerder verwacht dat je zou zeggen dat je "begreep waarom Israël nu duizenden en duizenden Palestijnen naar een andere wereld helpt" (niet dat je deze goedkeurt, natuurlijk).

Vanwaar het verschil in begrip tussen een onbeschrijflijk wrede terreuraanslag enerzijds (met veel te veel onschuldige doden tot gevolg), en de onbeschrijflijk wrede oorlogsmisdaden (ook veel te veel onschuldige doden tot gevolg) anderzijds?
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

dikkemick schreef: 18 dec 2023 22:36
Stel
Stel jij sart dagelijks een hond die aangelijnd in t park wandelt. Je houdt m een lekkere worst voor en telkens als de hond wil toehappen trek je t vlees weg en geeft de hond een rotschop. Dit doe je jaar in, jaar uit.

Dan op een gegeven moment loopt de hond los, komt jou tegen en bijt in je billen.
Hond afschieten? Is de hond fout? Of ben jij toch een klein beetje verantwoordelijk voor dit gedrag?
...en dan zeggen ze hier nog dat ik degene ben die karikaturale voorstellingen van de situatie geef.... :?
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Elberfeld schreef: 19 dec 2023 13:59
dikkemick schreef: 18 dec 2023 18:50 Hoe frequent is bovenstaande al uitgelegd? Waarom wil dit kwartje niet vallen? Omdat je onvoorwaardelijk blind achter dictatuur Israël staat?
Ik sta achter geen enkele partij die oorlog boven vrede kiest.

Ik had van jou toch eerder verwacht dat je zou zeggen dat je "begreep waarom Israël nu duizenden en duizenden Palestijnen naar een andere wereld helpt" (niet dat je deze goedkeurt, natuurlijk).

Vanwaar het verschil in begrip tussen een onbeschrijflijk wrede terreuraanslag enerzijds (met veel te veel onschuldige doden tot gevolg), en de onbeschrijflijk wrede oorlogsmisdaden (ook veel te veel onschuldige doden tot gevolg) anderzijds?
Omdat de terreuracties uit wanhoop zijn ontstaan, de oorlogsmisdaden uit veroveringsdrang en superieuriteits gevoelens. Een GROOT verschil.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Elberfeld schreef: 19 dec 2023 14:10
dikkemick schreef: 18 dec 2023 22:36
Stel

...en dan zeggen ze hier nog dat ik degene ben die karikaturale voorstellingen van de situatie geef.... :?
Soms is dat nodig omdat een enkeling het nog steeds niet wil of kan begrijpen.
Einstein/Mick
Gesloten