Als die ook vuurwerk hebben zie ik het probleem nietTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 dec 2023 10:25 Nog even en we schaffen ons Oude en Nieuw af.
Wordt dan zeker vervangen door het islamitische Nieuwjaar?
Vuurwerkverbod
Moderator: Moderators
Re: Vuurwerkverbod
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog schreef: ↑30 dec 2023 16:03Als die ook vuurwerk hebben zie ik het probleem nietTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 dec 2023 10:25 Nog even en we schaffen ons Oude en Nieuw af.
Wordt dan zeker vervangen door het islamitische Nieuwjaar?![]()
Vuurwerk is halal ...
.. tenzij het afgestoken wordt op 31 december om 00.00 uur,
omdat dan niet-moslims vuurwerk afsteken.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
https://www.nu.nl/jaarwisseling/6296278 ... rland.html
Doden, vele gewonden, vernielingen, molestaties, agressie naar hulpverleners en een premiestijging in de pijplijn.
Deze feestelijke traditie mag nooit verloren gaan!
Doden, vele gewonden, vernielingen, molestaties, agressie naar hulpverleners en een premiestijging in de pijplijn.
Deze feestelijke traditie mag nooit verloren gaan!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Wat is er zo "ons" aan consumentenvuurwerk met Oud en Nieuw? Voor zover ik kan nagaan is het een traditie die voornamelijk door Indische Nederlanders naar hier gebracht werd in de periode na WO II.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 dec 2023 10:25 Nog even en we schaffen ons Oude en Nieuw af.
En stel dat het inderdaad een oeroude Nederlandse traditie zou zijn, kan dat dan niet in vraag gesteld worden? Het lijkt me toch mogelijk dat bepaalde tradities niet meer stroken met de waarden die Nederlanders in het algemeen nu nastreven. Waarom zouden we dan niet mogen overwegen om sommige van "onze" tradities af te schaffen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het is altijd een kleine minderheid die dit door zit te drammen.axxyanus schreef: ↑01 jan 2024 12:24Wat is er zo "ons" aan consumentenvuurwerk met Oud en Nieuw? Voor zover ik kan nagaan is het een traditie die voornamelijk door Indische Nederlanders naar hier gebracht werd in de periode na WO II.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 dec 2023 10:25 Nog even en we schaffen ons Oude en Nieuw af.
En stel dat het inderdaad een oeroude Nederlandse traditie zou zijn, kan dat dan niet in vraag gesteld worden? Het lijkt me toch mogelijk dat bepaalde tradities niet meer stroken met de waarden die Nederlanders in het algemeen nu nastreven. Waarom zouden we dan niet mogen overwegen om sommige van "onze" tradities af te schaffen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Zullen we even de getalletjes afwachten? Kijken of we traditioneel wederom een record aan schadeclaims hebben.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2024 12:34 Het is altijd een kleine minderheid die dit door zit te drammen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat lijkt geen antwoord op de vraag te zijn. Ik vermoed dat heel wat evoluties waarvan we het resultaat nu als vanzelfsprekend beschouwen, ooit door een aantal mensen gezien werden als een door een minderheid doorgedramde veranderering. Afschaffing van slavernij, bestrijding van racisme en seksisme, ...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2024 12:34Het is altijd een kleine minderheid die dit door zit te drammen.axxyanus schreef: ↑01 jan 2024 12:24Wat is er zo "ons" aan consumentenvuurwerk met Oud en Nieuw? Voor zover ik kan nagaan is het een traditie die voornamelijk door Indische Nederlanders naar hier gebracht werd in de periode na WO II.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑30 dec 2023 10:25 Nog even en we schaffen ons Oude en Nieuw af.
Het lijkt me onvermijdelijk dat veranderingen beginnen met een kleine minderheid en dat die doordrammen om impact te krijgen.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Je komt met een mooi verhaal om te wettigen dat de meerderheid iets door de strot krijgt geduwd.axxyanus schreef: ↑01 jan 2024 13:45Dat lijkt geen antwoord op de vraag te zijn. Ik vermoed dat heel wat evoluties waarvan we het resultaat nu als vanzelfsprekend beschouwen, ooit door een aantal mensen gezien werden als een door een minderheid doorgedramde veranderering. Afschaffing van slavernij, bestrijding van racisme en seksisme, ...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2024 12:34Het is altijd een kleine minderheid die dit door zit te drammen.axxyanus schreef: ↑01 jan 2024 12:24
Wat is er zo "ons" aan consumentenvuurwerk met Oud en Nieuw? Voor zover ik kan nagaan is het een traditie die voornamelijk door Indische Nederlanders naar hier gebracht werd in de periode na WO II.
Het lijkt me onvermijdelijk dat veranderingen beginnen met een kleine minderheid en dat die doordrammen om impact te krijgen.
We krijgen als meerderheid toch ook door de strot geduwd dat we niet door rood mogen rijden?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoe weet jij dat de meerderheid iets door de strot geduwd krijgt? Is het niet even goed mogelijk dat een drammerige minderheid na een tijd een meerderheid achter haar standpunt krijgt en het op die manier er door geduwd krijgt? Dat de minderheid die het dan door haar strot geduwd krijgt, gewoon niet door heeft dat ze op dat moment nog maar een minderheid is?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2024 13:50Je komt met een mooi verhaal om te wettigen dat de meerderheid iets door de strot krijgt geduwd.axxyanus schreef: ↑01 jan 2024 13:45Dat lijkt geen antwoord op de vraag te zijn. Ik vermoed dat heel wat evoluties waarvan we het resultaat nu als vanzelfsprekend beschouwen, ooit door een aantal mensen gezien werden als een door een minderheid doorgedramde veranderering. Afschaffing van slavernij, bestrijding van racisme en seksisme, ...TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2024 12:34
Het is altijd een kleine minderheid die dit door zit te drammen.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Meer dan 80% wilde Zwarte Piet behouden, toch hebben de drammers hem weg gekregen en het sinterklaasfeest een leu familiefeest is nu zo goed als dood.axxyanus schreef: ↑01 jan 2024 14:45Hoe weet jij dat de meerderheid iets door de strot geduwd krijgt? Is het niet even goed mogelijk dat een drammerige minderheid na een tijd een meerderheid achter haar standpunt krijgt en het op die manier er door geduwd krijgt? Dat de minderheid die het dan door haar strot geduwd krijgt, gewoon niet door heeft dat ze op dat moment nog maar een minderheid is?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2024 13:50Je komt met een mooi verhaal om te wettigen dat de meerderheid iets door de strot krijgt geduwd.axxyanus schreef: ↑01 jan 2024 13:45
Dat lijkt geen antwoord op de vraag te zijn. Ik vermoed dat heel wat evoluties waarvan we het resultaat nu als vanzelfsprekend beschouwen, ooit door een aantal mensen gezien werden als een door een minderheid doorgedramde veranderering. Afschaffing van slavernij, bestrijding van racisme en seksisme, ...
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dit is een idiote vergelijking.
Kom liever met iets zinnigs, dat ben ik van je gewend.
Zwarte Piet?TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑01 jan 2024 14:59Dit is een idiote vergelijking.
Kom liever met iets zinnigs, dat ben ik van je gewend.
De visie mbt (seksuele) omgang (jaren 70 versus nu) met kinderen?
Telefoon verbod in klas
Laatst gewijzigd door dikkemick op 01 jan 2024 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat een kleine minderheid dit door zou zitten te drammen,
zoals Tiberius beweert is uit diens grote duim gezogen en pertinent onjuist:
- De meeste recente peiling onder de Nederlandse bevolking laat zien dat bijna de helft (47%) vindt dat er een landelijk verbod op consumenten(sier)vuurwerk moet komen.
vindt dat er een landelijk vuurwerkverbod
voor consumenten(sier)vuurwerk moet komen
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
Als je googled op "percentage tegen vuurwerk" kom je op percentages tussen de 60% en 70% uit bij diverse onderzoeken.HierEnNu schreef: ↑01 jan 2024 15:12
Dat een kleine minderheid dit door zou zitten te drammen,
zoals Tiberius beweert is uit diens grote duim gezogen en pertinent onjuist:BRON: Ipsos 27 december 2022 Bijna de helft van de Nederlanders
- De meeste recente peiling onder de Nederlandse bevolking laat zien dat bijna de helft (47%) vindt dat er een landelijk verbod op consumenten(sier)vuurwerk moet komen.
vindt dat er een landelijk vuurwerkverbod
voor consumenten(sier)vuurwerk moet komen
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)