De Gharqad boom

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Berjan
Banned

Re: De Gharqad boom

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 11 dec 2023 17:06
Henry II schreef: 11 dec 2023 10:29
Itsmesalaam schreef: 03 dec 2023 10:22 En waarom wordt er Aandacht aanbesteed als dit een domme gedachte is. Het is wel een trigger voor je om iets over te zeggen. Net als de dood maar blijven beweren dat er niets iets na de dood maar toch onzeker blijven
Waarom begrijp ik deze tekst niet? Misschien omdat het in bijzonder onduidelijk Nederlands is geschreven.
Zou ik dan juist vanwege dat "bijzonder onduidelijk Nederlands" er wel iets van begrijpen? :angel12: Mij lijkt[!] één en ander te verwijzen naar het fenomeen dat zelfs als een gedachte als dom wordt beschouwd toch aandacht krijgt zodra het reacties en/of discussies uitlokt.

Als vergelijkbaar voorbeeld wordt verwezen naar het bespreken van het concept van de dood, waarbij mensen kunnen blijven beweren dat er niets is na de dood, maar toch onzeker blijven over wat er werkelijk gebeurt.
Volgens mij bedoelde de schrijver zoals het er staat. Dat het toch geen domme gedachte is. Anders was het ook geen trigger voor je om iets erover te zeggen.
Alsof domme gedachten niet kunnen triggeren, juist omdat het dom is?
HierEnNu
Superposter

Re: De Gharqad boom

Bericht door HierEnNu »

Henry II schreef: 11 dec 2023 10:29
Itsmesalaam schreef: 03 dec 2023 10:22 En waarom wordt er Aandacht aanbesteed als dit een domme gedachte is. Het is wel een trigger voor je om iets over te zeggen. Net als de dood maar blijven beweren dat er niets iets na de dood maar toch onzeker blijven
Waarom begrijp ik deze tekst niet?
Misschien omdat het in bijzonder onduidelijk Nederlands is geschreven.
Berjan schreef: 12 dec 2023 16:23Volgens mij bedoelde de schrijver zoals het er staat. Dat het toch geen domme gedachte is. Anders was het ook geen trigger voor je om iets erover te zeggen.
Alsof domme gedachten niet kunnen triggeren, juist omdat het dom is?

Bedoelde de schrijver zoals het er staat? De schrijver schreef niet:
  • "Dat het toch geen domme gedachte is."!
Ik ben mezelf Aut libertatem aut mortem mihi da! Sapere aude
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf
niet voor iemands interpretatie

Als je niet genoeg van jezelf houd om te stoppen met antiSemitische uitingen,
doe het dan voor anderen, dan draag je liefdevol bij
aan bestrijding van antiSemitisme.
Plaats reactie