Wakker worden
Nee hoor, vroegâh hoefde ik de wekker nooit te zetten. Welnee joh, vóór dag en dauw kwam dat hummelke mijn slaapkamer op geslopen en dan BAM! Nog voor ik wakker was werd ik gepromoveerd tot trampoline. Nee hoor, niet altijd op mijn te dikke buik,
mijn ODOL [toen nog wel ...
Vanochtend om een uur of 8 kwam ik thuis en ik had haast, grote haast, want ook zonder ODOL moet ik tegenwoordig s'ochtends rond die tijd meestal ff mijn blaas lozen, maar wat vond ik daar op het toilet op zijn knieën? Inderdaad dat hummelke wat vroegâh altijd vóór dag en dauw mijn slaapkamer op kwam geslopen. Nee, hij sliep niet:
dat kon ik duidelijk horen aan zijn braakgeluiden!
Vooruit dan maar voor een keertje,
ff boven op de doucheruimte naar mijn eigen gezeik luisteren,
Inmiddels is het 13.00 uur geweest, dus dat vind ik wel een mooie tijd om wakker te worden voor een jeugdig volwassene, zeker gezien het feit dat er nogal een zurig luchtje rondom de toiletruimte hing en ik ben wel heel lief maar niet ZO gek, dus die troep ging ikkie beslist niet opruimen! Ik besloot dus om mijn hummelke ff liefdevol te wekken en
hem te sommeren om enig corvee te verrichten.
Payback Time!
Gordijnen open, raam open, dekbed voorzichtig verwijderd,
het volume vol open op enkele meters afstand van zijn bed ...
- ... no mercy, Payback Time!
afgewisseld met
De toiletruimte is inmiddels pico bello, eerlijk gezegd: frisser nog dan de keuken! Hij had dus goed begrepen dat zulks ff MOEST gebeuren voor het bezoek zou arriveren. Inmiddels ligt meneer weer te snurken als een kapotte brommerige zaag, dus dat is ook prima in orde!
Wat zal hij blij zijn als tijdens het onvermijdelijke gesprekje in de zeer nabije toekomst tot zijn hersencel doordringt dat hij er een taakje bij heeft, want zo schoon wil ik de toiletruimte voortaan iedere vrijdag hebben, vóór het weekend begint!