Geen idee of je iets met onderstaande wil of kunt, maar,
De meeste (en: vrijwel alle zelf-gebouwde) computers gaan aan d.m.v. een knop die is aangesloten op het moederbord,
Soms is er een brandende LED te vinden (binnen de computer) die aangeeft dat de voeding spanning geeft (dan: alleen via de paarse kabel via de bundel die op het bord prikt),
Wat zou kunnen: deze instructies overwegen te volgen.
Als de voeding dan aangaat dan is er iets niet goed met het moederbord, of de knop,
De knop kan je lostrekken en diens functie vervangen door met een schroevendraaier de twee pinnen (waarop de knop zit aangesloten) kort te sluiten nadat de voedingsconnector weer op het bord zit geplugd.
Ik lig bijna plat.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Re: Ik lig biijna plat.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Bedankt voor de link.Maar aan zoiets waag ik me liever niet, ik ga er morgen mee naar een vakman dat lijkt me handiger.chromis schreef: ↑03 apr 2024 18:56 Geen idee of je iets met onderstaande wil of kunt, maar,
De meeste (en: vrijwel alle zelf-gebouwde) computers gaan aan d.m.v. een knop die is aangesloten op het moederbord,
Soms is er een brandende LED te vinden (binnen de computer) die aangeeft dat de voeding spanning geeft (dan: alleen via de paarse kabel via de bundel die op het bord prikt),
Wat zou kunnen: deze instructies overwegen te volgen.
Als de voeding dan aangaat dan is er iets niet goed met het moederbord, of de knop,
De knop kan je lostrekken en diens functie vervangen door met een schroevendraaier de twee pinnen (waarop de knop zit aangesloten) kort te sluiten nadat de voedingsconnector weer op het bord zit geplugd.
PS.
De schakelaar aan de voorkant, gaar branden als je hem aanzet.
Hij klikt echter wel, maar een lichtje kan er niet van af.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het wordt niks meer, ik ga morgen een nieuwe kopen.
Dat is niet zo' n grote ramp wan ti was daar toch min of meer aan toe.
Of mijn bestanden nog te redden zijn????
Misschien de harde schijf overzetten?
PS.
We gaan nu een potje TV kijken.
Dat is niet zo' n grote ramp wan ti was daar toch min of meer aan toe.
Of mijn bestanden nog te redden zijn????
Misschien de harde schijf overzetten?
PS.
We gaan nu een potje TV kijken.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
Re: Ik lig bijna plat.
Als de harde schijf nog functioneert: je kan deze in de nieuwe computer laten zetten (of, wellicht beter: in een USB-behuizing stoppen en dan insteken) en vervolgens de partitie waarop je "/home"-directory staat 'mounten' onder je nieuwe Ubuntu-installatie.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is een goede tip.
Hoe dat precies moet weet ik niet maar daar kom ik wel achter.
Een oud collega van me is daar een stuk handiger in als ik.
Reuze bedankt vast.
Persoonlijk plat liggen is tot daar aan toe.
Drinkwaterbedrijf Vitens neemt maatregelen tegen Russische (of Chinese) hacks om zo te voorkomen plat gelegd te worden.
Zouden we in Europa ook geen goede hackers hebben die daar eens wat essentiële bedrijven kunnen aanvallen?
In de zin van: "Voor wat, hoort wat".
De stroomstoring in Spanje en Portugal wordt geweten aan een weerfenomeen maar dit klinkt allemaal wat vaag. Bij velen blijven toch die Russen in het achterhoofd spelen.
Zouden "wij" in staat zijn corrigerende tikjes uit te delen? Gebeurt dit al?
Drinkwaterbedrijf Vitens neemt maatregelen tegen Russische (of Chinese) hacks om zo te voorkomen plat gelegd te worden.
Zouden we in Europa ook geen goede hackers hebben die daar eens wat essentiële bedrijven kunnen aanvallen?
In de zin van: "Voor wat, hoort wat".
De stroomstoring in Spanje en Portugal wordt geweten aan een weerfenomeen maar dit klinkt allemaal wat vaag. Bij velen blijven toch die Russen in het achterhoofd spelen.
Zouden "wij" in staat zijn corrigerende tikjes uit te delen? Gebeurt dit al?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick