"Doe aan een ander zoals je wilt dat zij zich naar jou zouden gedragen."
Aldus, als zij jou kunnen vertrouwen, dan kan jij misschien hen ook meer vertrouwen. En als zij jou niet kunnen vertrouwen, dan zal jij hen moeilijker kunnen vertrouwen. Waarna zij jou mogelijk nog minder kunnen vertrouwen.
Maar wat heeft God daarmee te maken?
"Het Koninkrijk van God ligt in u."
Aldus, rijkdom kan in jou schuilen. Jij kan liefde hebben. En het kan jou breken om de liefde in anderen aan te vallen of te breken.
Als jij dat kan voorkomen, als jij hen zo kan liefhebben, dan kan er vreugde en rijkdom in u schuilen.
Maar als je het moet doen, dan is het mogelijk, voor jezelf.
En indien zo, waarom ben jij dan zoals je dan zo zou zijn? Waarom is het dat de mens zo ontworpen kan zijn? Waarom is het dat de rijkdom in diegenen die je graag ziet, jouw rijkdom kan zijn?
Ik heb totaal geen idee. Waarom zou zoiets kunnen bestaan in het universum? Dat is toch totaal onmogelijk om te weten. Ze willen geloven. Ze grijpen naar hun geloof. Naar een antwoord. En niemand kan het weten. En ze zouden het mogen weten dat ze het niet kunnen weten.
Ze grijpen naar iets buiten zich. Het is in ieder geval, liefde. Af en toe, in zich.
Wat heeft God ermee te maken?
Moderator: Moderators
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Re: Wat heeft God ermee te maken?
Ik heb destijds een ander variant gehoord, die andersom was geformuleerd.
Deze is gewoon onmogelijk in de praktijk, mensen zijn nu eenmaal te verschillend in karakter en maatschappelijke posities.
Wat ik prachtig vind kan een ander wel walgelijk vinden.
Kan ik niets mee.
Welke God?
Hoe ziet dat Koninkrijk er dan wel uit?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Re: Wat heeft God ermee te maken?
Ja, het koninkrijk bestaat niet. Want mensen zijn te verschillend. Ze kunnen het niet nastreven, ook al kan het bij momenten mooi zijn om zich een utopische liefdevolle wereld in te beelden.